Ståle

Valetpro carnauba wash

Hei,

Vaska volvoen i dag, og siden jeg handla en gallon Valetpro carnauba wash sist høst tenkte jeg at jeg skulle teste denne i

foamcannonen i dag.

Doserte raust, og gjorde klar flaska...la deretter et fyldig lag med PB avfetting og forberedet meg mentalt på et realt skumbad

- Men hva skjedde...idet jeg fyrte av kom det svært lite skum...nesten ikkeno :huh:

- spylte raskt av bilen før jeg plukket foamcannonen i atomer, og gjorde rent fordi jeg var sikker på at noe var galt etter vinteropplaget....fylte en skvett optimum carwash og testet - Bingo ! det la seg et tykt lag barberskum.

Fylte flaska med Valetpro carnauba wash igjen og skred atter en gang til verket.......Nope No and Niks, akkurat samme døde opplegget som ved første forsøk.

Enten gjør jeg noe fryktelig galt - eller så er ikke dette produktet egnet til foamcannon for HT i det hele tatt <_<

Jeg ville mye heller ha brukt pengene på Optimum Carwash - det er saker som lager moro :fun:

Noen andre som har noen erfaringer rundt dette produktet ?

l3.jpg

Mvh Ståle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kun testet denne på en vask og da kun i bøtte, men det var en ting som slo meg og det var at denne såpen skummet minimalt.

Greit at såper ikke skummer så veldig hvis en ikke gir dem en kjapp en meg HT ned i bøtta, men det var virkelig liten reaksjon på denne såpen. Så det du forklarer Ståle, det forundrer meg ikke så veldig.

Men såpen skal ha for at vannet preller ganske så pent av etterpå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel en sånn "wash and walk"-såpe, lager lite skum, men den sheeter bra og legger visstnok igjen litt beskyttelse..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke ha blandet den for sterk?? Har vært borti med min Tornado og SitruswashGLOSS. Heldte ut halvparten av beholderen og det ble berde skum.

Tyggis er vitne...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal teste flere blandingsforhold, og jeg er sikker på at såpen har gode kvaliteter selv om den neppe blir et førstevalg i kanonen

- regner med den er mint til å ta en kjapp sommervask :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det ingen ting om anbefalt blandingsforhold på kannen. Pleier å gi en brukbar pekepinn. Ikke all såpe egner seg for Foam Cannon. Et triks for å få tykkere skum er å blande i en liten dært med CG Citrus Wash & Gloss (0,5-1cm i foam cannon flasken).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke slik at desto mer skum desto bedre rengjør den.

feks. Optimum som er min favoritt såpe til vask av bilen synes jeg ikke har noe å gjøre i en Foam Cannon. Blir jo masse skum og moro, men rengjøring effekten er jo heller dårlig sammenlignet med en skikkelig prewash.

En prewash skal skumme såpass at den får tid til å ligge og virke et par minutter for så å renne av og ta med seg møkka. Slik som feks Bilt Hamber Auto Foam og Valtetpro orange prewash gjør :)

Det er min erfaring, men kan hende jeg har blandet den alt for svak men uansett så vil nok en prewash være mer egnet til jobben.

Etter jeg prøvde Bilt Hamber Auto Foam har jeg aldri brukt noe annet i min Foam Cannon B)

Men denne såpen er vell en vanlig såpe som er laget for bøtta?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal teste flere blandingsforhold, og jeg er sikker på at såpen har gode kvaliteter selv om den neppe blir et førstevalg i kanonen

- regner med den er mint til å ta en kjapp sommervask :)

Prøv den i blandingsforholdet 1:0 i cannon'en så blir den sikkert en favoritt:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun prøvd den en gang i alto-kanonen (før jeg fikk SS-kanon). Andre såper skummer relativt lite i denne kanonen, Denne skumma nesten ingentiNg. Konkluderte da med at den sansyligvis ikke var enget til foam-kanon og har heller ikke prøvd den i SS-kanonen. Har andre såper som jeg er fornøyd med til dette.

Har i perioder brukt den i bøtta etter prewash/foam og syns den funker veldig bra til dette. Vil ikke påstå at det er den såpa som skummer mest (selv om jeg blander ganske sterkt), men gir et ok skum og veldig god gli.

Min erfaring er at den er veldig god å ha når vintersesongen nærmer seg slutten og forseglingen en la på i høst begynner å synge på siste verset.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En prewash skal skumme såpass at den får tid til å ligge og virke et par minutter for så å renne av og ta med seg møkka. Slik som feks Bilt Hamber Auto Foam og Valtetpro orange prewash gjør :)

Jepp, og når den renner av som vann så blir ikke resultatet særlig bra......

Synes Optimum er ypperlig ....men jeg bruker den som topping oppå et lag avfetting

Prøv den i blandingsforholdet 1:0 i cannon'en så blir den sikkert en favoritt:-)

Ja det vil jeg tro :)

Hvis såpa utgjør 1 tallet i det blandingsforholdet er den fantastisk udrøy

Hvis vannet utgjør 1 tallet i blandingsforholdet har jeg såpe livet ut :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker gjerne denne + shampol etter at bilen er ferdig vasket, legger så et lag med denne såpen og spyler av.

Skal love deg at det holder kun med skum og avspyling ved neste vask, selv om du har dårlig med voks igjen på bilen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blander du det da Ketil ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du denne til så vet du nok svaret allerede :lol:

Nina har en flaske saft som skal blandes i forholdet 1:5

A ) hvor mye ferdigblandet saft får Nina når hun begynner med 1,5 DL ublandet saft?

Ståle syntes saften er for svak og vil blande den slik at blandingsforholdet blir 1:4

B ) Hvor mye ublandet saft må han sette til 4,8 dl av den saften som Nina allerede har blandet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blander du det da Ketil ?

Tja, noen cm på bunn. 3 kanskje? Men blir ikke tykt skum, flat og hvit, men henger bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, noen cm på bunn. 3 kanskje? Men blir ikke tykt skum, flat og hvit, men henger bra.

Oki...da blir det testings av flere blandingsforhold Ketil

Jeg er happy hvis jeg får skummet til å bli hvitt og henge....

Takker!

mvh

ståle

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du denne til så vet du nok svaret allerede :lol:

Nina har en flaske saft som skal blandes i forholdet 1:5

A ) hvor mye ferdigblandet saft får Nina når hun begynner med 1,5 DL ublandet saft?

Ståle syntes saften er for svak og vil blande den slik at blandingsforholdet blir 1:4

B ) Hvor mye ublandet saft må han sette til 4,8 dl av den saften som Nina allerede har blandet?

Oi - gåte så sent på kvelden...... :blink:

Hmm.....hvis vi ser bort fra at Nina kommer til å tilsette noe hun nylig har fått lov til å kjøpe så ender hun vel på 9dl

....og du skal fra en 16,66% løsning til en 20% løsning ?

-blir ikke det da 3,34 prosent eller 0,16 dl smirno....ehh uutblandet saft .....?

Ble en kjappis dette, så mulig jeg må sove på den siste der :D

Men den største gåta er for meg fremdeles den nullen i blandingsforholdet ditt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd denne såpa i foamcannon, men liker den godt i bøtta. Lukter jo i det minste veldig bra ;)

a)

1x1,5 + 5x1,5 = 9

B)

Ved 4,8dl saft i forhold 1:5 er det 0,8dl saft og 4dl vann. (48:6 = 0,8)

Tilsettes 0,2dl ublandet saft vil man da ha 1dl ren saft og 4dl vann, altså blandingsforhold 1:4.

Så spørs det bare hva jeg ikke har tenkt på ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men den største gåta er for meg fremdeles den nullen i blandingsforholdet ditt :)

0'en står for 0 vann som i ingenting vann, dvs 1 stk foamcannon med såpe og ikke no mer - blanding 1:0 :)

For å dra den videre så blir 1:1, 1 del såpe og 1 del vann... osv osv :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive