Gå til innhold
fredsjo

Lakkering av bremsekalipere?

Recommended Posts

fredsjo    4
fredsjo

Halla

Bremsekaliperne er ikke akkurat pene sånn som de er i dag.. Ser mange lakkerer dem, men er litt usikker på om jeg syns det er pent eller ikke...

Bilen min er mørkeblå, så røde kalipere blir vel seende litt merkelig ut..

Har dere noe forslag folkens? Og hvor mye styr er det å lakkere dem? Mener jeg har hørt at det ikke er noe stress å lakke dem uten å ta dem av..

Kunne jo lakkert dem sort.. Mener jeg så at de var sølvfarget en gang jeg skrubba dem virkelig!

Endret av fredsjo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

You can chose any color you like as long as it's black or silver...

Personlig syns jeg alt annet er harry, om det ikke er en fet rallybil eller noe annet MEGET spesiellt. Rød bil og røde calipere er ok om det er en slik type spesiell bil liksom...

Endret av rudilgr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredsjo    4
fredsjo

Personlig syns jeg alt annet er harry, om det ikke er en fet rallybil eller noe annet MEGET spesiellt. Rød bil og røde calipere er ok om det er en slik type spesiell bil liksom...

Veldig enig i dette.. Må kanskje se om jeg finner en sort-farge..

Er vel bare å skrubbe dem så godt man kan med metallbørste, avfette dem godt, kanskje med silikonfjerner til slutt, og så lakkere?

Hvor får man kjøpe en god kaliper-lakk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Sølv eller sort syntes jeg også er penest på en "vanlig" bil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
S-Stian    2
S-Stian

Dette er en veldig enkel jobb som gjør utseende mye bedre.

Kjøp deg kaliper lakk, eller motorlakk i ønsket farge (Jeg selv ville valgt svart, som er veldig nøytralt?)

1stk drill (elektrisk eller batteridrevet)

1stk negerkuse

1stk malerpensel (hvis du går for motorlakk)

La dette tørke noen timer, så er det bare og ralle rundt og nyte nyfarga kalipere :)

Kaliperene fra vag er som regel litt "sølv" når dem er nye, men blir fort misfarget av rusten

Endret av S-Stian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersB    166
AndersB

x2! Tok mine for en stund siden, gikk over med div stålbørster, white sprit-wipedown, så en runde med svart hammerite( tok sånn "hammerslag" eller hva det heter ved et uhell.. ble seende greit ut det også :P )

Endret av AndersB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredsjo    4
fredsjo

Dette er en veldig enkel jobb som gjør utseende mye bedre.

Kjøp deg kaliper lakk, eller motorlakk i ønsket farge (Jeg selv ville valgt svart, som er veldig nøytralt?)

1stk drill (elektrisk eller batteridrevet)

1stk negerkuse

1stk malerpensel (hvis du går for motorlakk)

La dette tørke noen timer, så er det bare og ralle rundt og nyte nyfarga kalipere :)

Kaliperene fra vag er som regel litt "sølv" når dem er nye, men blir fort misfarget av rusten

Hehe, negerkruse, kan bare gjette at det er en sånn metallbørste til drill?

De har vel kanskje noen brukbar lakk på biltema?

EDIT: Fant her: http://biltema.no/no/Bilpleie/Maling-og-lakk/Caliperlakk/

Hva med gull? haha! B) Blir vel sort eller sølv ja...

Er det noe å utsette på biltema sin tro?

Endret av fredsjo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

Calipere vil som regel lakken flasse av eller bli stygg på med tiden uanz, så det må gjøres iblant, tror da ikke biltema sin er noe særlig dårligere enn andres lakk til dette arbeidet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fr0d3    9
Fr0d3

Negerkuse =

3mfinepads.jpg

Kan også kalles slipeduk hvis du ikke vil spørre etter kuse i butikken. Den som er vist over er fra 3M Scotch-brite. Genialt produkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredsjo    4
fredsjo

Negerkuse =

3mfinepads.jpg

Kan også kalles slipeduk hvis du ikke vil spørre etter kuse i butikken. Den som er vist over er fra 3M Scotch-brite. Genialt produkt.

Ahh, cool! Men er det ikke like greit å bruke en slik stålbørste til drill? For å virkelig få vekk all dritten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

Negerkuse =

3mfinepads.jpg

Det der er mattefille..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Hvis du ser i tråden min i show and shine delen, Passat runde 2 tror jeg den het så finner du der åssen jeg gjorde det.. Brukte hammerite spray, fungerer likebra om ikke bedre enn caliperlakk og billigere..

Sitter med Iphone, derfor jeg ikke legger til noen link..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fr0d3    9
Fr0d3

Ahh, cool! Men er det ikke like greit å bruke en slik stålbørste til drill? For å virkelig få vekk all dritten...

For meg heter det:

Stålbørste til drill = stålkuse

Filitmatte/slipeduk = negerkuse

...men kjært barn, mange navn.

Spørs jo hvor mye du skal fjerne og hvor ille det sitter, selvsagt. Skal du bruke stålbørsten er det en fordel å ha på deg maske og briller for det kommer til å støve ganske bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredsjo    4
fredsjo

Sitter med Iphone, derfor jeg ikke legger til noen link..

Det er for dårlig Bernhard! ;)

Skal ta en titt :)

Felgene ble nesten gull-rene forresten. Men må nok ta en runde til på dem.. Er noe dritt som bare IKKE vil slippe..

Endret av fredsjo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Han5y    120
Han5y

Nå skjønner jeg riktignok ikke hva dere mener med at røde kaliptere er harry :unsure:

rdkalipter.jpg

Og ja, den har en feit ripe på bakfanger, og ja, den har hvite merker på plast, men det kan skyldes min første bilpleierunde, noensinne :)

Endret av Han5y

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredsjo    4
fredsjo

Syns ikke det ble avkreftet akkurat ;)

Nei smaken er som baken.. Noen syns det er harry og noen ikke.. Jeg ville ikke hatt det på min bil..

Jeg har alltid hatt et prinsipp når det gjelder bil, og det er å ikke "style" bilen i den retning at det skal se ut som den er mer enn hva den er. F.eks sette på stor spoiler, åpent luftfilter, enorme luftede bremseskiver, effektanlegg (som bare brommer og ikke gir noe særlig effekt) osv osv. Mere fan av å holde ting sånn nogenlunde originalt. Audi har brukt millioner på å utvikle bilene sine, og jeg tror ikke jeg er så mye flinkere ;)

Men dog, bytte baklykter, belysning, grill, og andre små-justeringer er jeg stor fan av :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LLH    3
LLH

kjøp nye calipre som er rustfrie og hold de rene og rustfrie..

Skal du ha farge og noe som skriker -jeg har store bremser, og vil vise det frem- bør det være ordentlige bremser.. hehe

http://images.google.no/images?um=1&hl=no&safe=off&rlz=1T4ACPW_no___NO357&tbs=isch:1&q=Big+brake+kit&sa=N&start=0&ndsp=18

big brake kit er forøvrig bortkasta penger med mindre du er sterkt plaga med bremse fading. hehe

så nye orginal kalipre stemmer jeg for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Hehe, negerkruse, kan bare gjette at det er en sånn metallbørste til drill?

De har vel kanskje noen brukbar lakk på biltema?

EDIT: Fant her: http://biltema.no/no/Bilpleie/Maling-og-lakk/Caliperlakk/

Hva med gull? haha! B) Blir vel sort eller sølv ja...

Er det noe å utsette på biltema sin tro?

Vet ihvertfall at det er stor forskjell på hammerslaglakk fra Biltema (dårlig) og hammerslaglakk fra hammerite (bra), men har ingen erfaring med caliperlakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig