Gå til innhold

TEST: 3M`s frontlykt polerings sett


truhaa

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Fint referat Truls :) Nesten nederst på lykta ser det ut som at det er litt igjen? Stemmer det eller er det synsbedrag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sendt forespørsel for å sjekke om det kommer... :)

Svar:

Hei Øivind

Jeg har akkurat fått prøver på dette produktet, så vi vil gjøre det

tilgjengelig i nærmeste fremtid. Instruksjonene vil da være også på norsk.

Jeg sender deg mer info når jeg har alt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78

jeg har sendt forespørsel for å sjekke om det kommer... :)

Svar:

3M Norge, på 06 april 2010 - 07:30 skrev:

Hei Øivind

Jeg har akkurat fått prøver på dette produktet, så vi vil gjøre det

tilgjengelig i nærmeste fremtid. Instruksjonene vil da være også på norsk.

Jeg sender deg mer info når jeg har alt klart.

Toppers

Endret av Reodor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Har også testet litt på dette settet selv, men har ikke tatt det med i noen worklog... Jeg synest at det som følger med i pakken er hakket for lite og da spes polishen som medfølger, og det hadde vært interessant om Øyvind evt tok inn litt større kvanta...

Her har du uansett noen nr du kan sjekke ut Øyvind:

30260 3M Purple Clean Sanding Hookit™ Disc, 3", P800

30272 3M Purple Clean Sanding Hookit™ Disc, 3", P500

39060 3M Perfect-It™ Rubbing Compound 16 fl oz.

39061 3M Perfect-It™ Machine Polish 16 fl oz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Fint referat Truls :) Nesten nederst på lykta ser det ut som at det er litt igjen? Stemmer det eller er det synsbedrag?

Bilderedigering på høyt plan.... hadde flaks med den mao :D er først og siste bilde sammen :)

hvis da det er siste bildet i posten du mente, er det nest siste bilde så håper jeg for min del at det er synsbedrag.... :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thumbs:

Meget bra write-up og flott dokumentasjon på en prosess som dessverre altfor ofte starter med "slik så det ut før, og sånn ser det ut nå". Glimrende med underveis-bilder - det blir så mye enklere å få det visuelt og på den måten har man "ankerpunkt" for når man holder på med dette selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også testet litt på dette settet selv, men har ikke tatt det med i noen worklog... Jeg synest at det som følger med i pakken er hakket for lite og da spes polishen som medfølger, og det hadde vært interessant om Øyvind evt tok inn litt større kvanta...

Her har du uansett noen nr du kan sjekke ut Øyvind:

30260 3M Purple Clean Sanding Hookit™ Disc, 3", P800

30272 3M Purple Clean Sanding Hookit™ Disc, 3", P500

39060 3M Perfect-It™ Rubbing Compound 16 fl oz.

39061 3M Perfect-It™ Machine Polish 16 fl oz.

Er litt sånn "hobbypakke" det der ja, men er jo helt brilliant for de som kun skal ta egen bil :)

Ingen av varenumrene du har der ligger i listen, men..

Pussepadene; ligner de på disse? Kanskje samme? Mangler P800 da

De to siste er gamle amerikanske Perfect-It serien, utgått til fordel for Perfect-It III her på berget:

Rubbing Compound tror jeg er forløper til FastCut (hvit) som nå omtrent er "glemt" til fordel for FastCutPlus (grønn)

09376 Perfect-It III Maskin Polish (Lys blå) 1liter

Litt synsing og tipping, men tror det er noenlunde riktig.. tar sikkert noen titalls år å lære seg korrekt manøver i 3M-jungelen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
challenger

Siden Øyvind har glemt å reklamere for denne selv, tillater jeg å tipse om at den finnes i nettbutikken nå til kr. 275,-. Det må jo være prisverdt ;)

Link: http://godkjemi.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=488&category_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
ColdFusion

Har testet kit'et på en sliten BMW 3-serie med svært oksidert plast (ca 2000 mod), ble bra, men brukte opp alle P500 og P800 på ene lykta, så må få bestillt flere pads.

Ser ut som det er Hookit Purple fra 3M som er tingen og de kommer i bokser av 50. P500 og P800 brukes uten vann, mens siste P3000 brukes med vann for å finslipe plasten. Det som kommer i kit'et har ikke hull, de tetter seg derfor svært fort, så måtte bruke pad-børste for å rengjør for å kunne bruke de litt ekstra.

Her er en link, aner ikke hvor i Norge man finner 3M hos forhandler, men greit å sjekke her først, evt om 3M har nettbutikk?

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=3m+hookit+discs+purple+3''&rh=i%3Aaps%2Ck%3A3m+hookit+discs+purple+3''

Den våteslipe-pad'en selger de i boks av 15, den heter Trizact:

http://www.amazon.co.uk/3M-02087-Trizact-Hookit-Automotive/dp/B002M1PEHE/ref=sr_1_fkmr0_2?ie=UTF8&qid=1376655833&sr=8-2-fkmr0&keywords=3M+02087+Trizact+Hookit+3%22+P3000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Hollabaloo

Dette settet fungerer også fint til å fjerne brennmerker etter sigarettsneiper fra vasken (porselen), noe jeg testet idag :)

P500 var fullstendig overkill, og jeg måtte være veldig forsiktig også med P800, men våtsliping med P3000 og polering fungerte bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...