fredsjo

Vaskehall i Oslo

43 innlegg i emnet

Hei

Er jo glad i å vaske bilen, men er et stort skår i gleden at jeg føler meg små-kriminell når jeg vasker bilen i vaskehallen med bøtte og vaskehanske. Vil jo selvfølgelig tørke over bilen etterpå og.. Regner med de fleste her inne har det likt som meg, at jeg ikke liker å stresse når jeg vasker bilen.

Noen gode tips til hvor jeg kan stå?

(Mener det var en tilsvarende tråd på forumet, men fant den ikke).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om vinteren pleier jeg å legge vaskingen til ugunstige vasketidspunkt, dvs sent om kvelden, gjerne i helgene. Da kan man gjerne stå i to timer uten å bli forstyrret. Jeg kjenner ikke til noen haller man kan betale for tidsbruk. Tips kan være å spørre en av våre mange vaskesjapper om man kan få leie tid til å vaske egen bil. Det har jeg gjort ved en anledning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får snart kontor vegg i vegg med Konows bilpleie (i samme bygg og samme etasje) så får sikkert i stand noe der vil jeg tro.. Men hadde vært greit å visst om en vaskehall hvor det faktisk er lov.

Er en slik i Trondheim, på sluppen. Er en Shell-stasjon som har en "Gjør-Det-Selv hall". Her har de løftebukker og alt som man kan låne for 70 eller 100 kroner timen (husker ikke helt), og der er det og varmtvann, høytrykkspyler og alt man ellers trenger!

Fredrik

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får snart kontor vegg i vegg med Konows bilpleie (i samme bygg og samme etasje) så får sikkert i stand noe der vil jeg tro.. Men hadde vært greit å visst om en vaskehall hvor det faktisk er lov.

Er en slik i Trondheim, på sluppen. Er en Shell-stasjon som har en "Gjør-Det-Selv hall". Her har de løftebukker og alt som man kan låne for 70 eller 100 kroner timen (husker ikke helt), og der er det og varmtvann, høytrykkspyler og alt man ellers trenger!

Fredrik

I gode gamle postgarasjen er det jo mett av plass til å tørke bil uansett. Kjenner godt de som eier bygget. De sitter faktisk på samme kontor som jeg gjør.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det Lasse du kjenner? Han jeg har hatt kontakt med for å leie kontoret, men er usikker på om det er han som eier bygget..

Skal å hente nøkkel til kontoret rett over påske, kanskje jeg får møte de du kjenner da. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er interisert i dette selv jeg. gjerne med mulighet for generel bilpleie.

Rop gjerne ut hvis dere finner noe!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det Lasse du kjenner? Han jeg har hatt kontakt med for å leie kontoret, men er usikker på om det er han som eier bygget..

Skal å hente nøkkel til kontoret rett over påske, kanskje jeg får møte de du kjenner da. :)

Lasse jobber som megler. Jeg kjenner ikke han, men de som eier og jobber i selskapet som eier bygget

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skulle tro at f.eks Konows bilpleie (som har meget god plass) kunne tjent litt på å leid ut et par av båsene sine på kveldstid for f.eks et par hundrelapper i timen. Er jo ikke i bruk uansett..

Konows bilpleie har døgnåpent :)

Lasse jobber som megler. Jeg kjenner ikke han, men de som eier og jobber i selskapet som eier bygget

Stemmer det. De jeg skal møte over påske.. Skal opp på kontoret dems (og ditt tydeligvis) :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skulle tro at f.eks Konows bilpleie (som har meget god plass) kunne tjent litt på å leid ut et par av båsene sine på kveldstid for f.eks et par hundrelapper i timen. Er jo ikke i bruk uansett..

Konows bilpleie har døgnåpent :)

Stemmer det. De jeg skal møte over påske.. Skal opp på kontoret dems (og ditt tydeligvis) :P

siden du flytter inn i bygget blir du jo kjent med de gutta kjapt, så det kommer til å løse seg. Selv får jeg låne plass på en av våre leietakere i grenseveien til vask om vintern, hvis jeg vil.

du får se etter en blank MK6`er på utsiden når du kommer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det hadde utvilsomt vært det beste.. :)

Var faktisk på Konows bilpleie i går kveld for å se om de klarte å løsne en hjulbolt som er blitt helt rund.. De måtte faktisk gi opp.. Hehe

Skal til en kar i morgen som har noe spesialutstyr, så da ordner det seg vel :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg er i oslo traktene vasker jeg på shell(?) på lørenskog (rasta)

Der er det vel 3 eller 4 haller. Du luggerigjen porten og står i den egen bås, slipper alt maset fra andre. Der har de også foam cannon :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble tipset av Ørjan om Shell i Tr. Heimsveien.

Nå har ikke jeg vært der på ugunstige tidspunkt, men jeg har tid til å bruke svamp og bøtte.

Du kan også rulle bilen videre inn i garasjen, og tørke den der;) Bare pass på å ikke gjøre dette i 15-16-tiden på hverdager.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset. :)

Hvordan er det med høytrykk og slik der? Må man kjøpe poletter eller kan man pakke på penger?

Mulig å fylle vann der?

Sistnevnte er ikke noe stress egentlig, da jeg har bøtte med lokk.. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er poletter der, og du bør gjerne kjøpe 4 stk, og de koster vel 25-30 pr stk. Det er litt dyrt.

Høytrykken er bra. Avfetting i form av skumpistol. 3 båser der. Går greit med lav bil også.

Angående vann, så tror jeg ikke det. Husker det faktisk ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel stikke å prøve den ut en dag da :) Bilen er akkurat nyvaska nå da..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasket der endel tidligere, da var det mulig å tappe kaldt vann fra kran. Er dog litt klønete nedkjørsel der synes jeg. Sort wash på karihaugen og Oppdal er noen av mine favoritter. Der har de skum.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT, men det skummet som er på Shell og andre bensinstasjoner, kan man bruke det på polert bil? Er det avfetting eller annet dritt i det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skummet er nok litt sterkere enn det jeg blander hjemme ja..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

jeg pleier å bruke Statoil på Storo. Der er det innendørs vaskehall med fem båser. En kan enten bruke polleter eller 20-kr.

Om en ikke er der på lørdager er det generelt liten trafikk, ikke noe stress å bruke bøtte og vaskehanske. Om vinteren pleier jeg å tørke bilen før jeg kjører ut, men om sommeren har jeg tatt det ute.

Statoil Storo kan anbefales!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv ut selvvaskeanlegget på Opsal, rett overfor kjøpesenteret der og vegg i vegg med en selvbetjent bensinstasjon ved t-banestoppen. De har 4 selvvaskehaller, en maskin og 1 utevask. Det er kran med lunket vann og bare å stå til du er ferdig. Vaska fast der fram til jeg fikk jobb der det var 23 grader i parkeringsgarasjen hele året og eget vaskeanlegg for oss ansatte :) Savner den jobben nå som jeg har flytta til Lillehammer og ikke kan vaske bil før jobb uansett hvor kaldt det er.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive