Gå til innhold

Tour de shine 2010


truhaa

Recommended Posts

Passerer ikke Oppdal, kjører Østerdalen - så vi kommer innpå E6 litt nord for Oppdal... men beregnet tid frem til SS er omtrent 8 timer fra vi kjører fra Skedsmokorset klokken 10.00. Kommer vel til E6 rundt 16.00 tenker jeg - litt avhengig av trafikk og antall pauser.

Oppretter dere en "kontaktperson" som er med i kolonnen helt fra Oslo ?

Tenker at hvis de (som meg muligens) som skal joine underveis kan tekste/ringe og få estimat

- gjerne en med GPS

Herregud for en god ide - i dag overgår jeg meg selv <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bernhard

    14

  • truhaa

    13

  • Essiek

    12

  • Tyggern

    5

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Hvis jeg får sparket igang TomTom'n min igjen så blir det GPS i Saab'n ja. Men Truls har ihvertfall, og Ole Gunnar også. Så kanskje best at Ole Gunnar blir kolonne-leder i så måte? (Truls sine navigerings-kunnskaper har vi vel alle sammen hørt skrekk-historier om...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse her har vært på lista:

1. Bernhard

2. Cotte

3. Ståle (under forutsetning siste eller nest siste helg i april)

4. Rune (forbehold om jobb, da jeg må fly fra Bodø for å hente bilen sørpå, og kjøre nordover igjen

5. Truhaa

6. Tyggern Joiner på skedsmo, (kanskje vi fra østfold skulle slå følge dit?)

7. EssieK: Shell på Skedsmokorset (hvis ingen melder seg så kan jeg godt ligge som kolonne-leder, men hos meg så ligger snitt-hastigheten på ca 120-130 km/t...)

8. Steinbra

9. Hakon

10. Bakk (slenger meg på fra stjørdal)

11. vi er lost (nytt medlem fra Bergen)

12. Brynjar (kan få sitte på med meg Torgeir)

13. Garret T4

14. Ole Gunnar (mob; 48101748. Starter i Skedsmo om ikke de som kommer vest fra Oslo kjører sammen fra Sandvika ;-)

15. Dennis (kjører med truls/truhaa)

16. Bjorke

17. Petter- Første stopp bil Skedsmo på meg for å møte resten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Truls burde ligge midt i kolonnen, med redningvest og livline så han ikke flyter avgårde.. Anbefaler dere å si ifra i god tid til han når dere skal stoppe, stakkars gutten bruker litt tid før ting synker inn..

Endret av Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan noen godt orienterte geografiske eksperter gi meg svar på hvor jeg kan møte dere fra sørlandet osv? :)

Når de kjører Østerdalen og kommer innpå E6 litt nord for Oppdal så heter veikrysset Ulsberg og ligger ca 2 mil nordom.

Hvis det er mange som skal hekte seg på i det området kan det kanskje være greit med en tissepause på Berkåk (en drøy mil nordover) for å samle troppene. Store bensinstasjoner der hvor det nok er plass til mange biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Truls burde ligge midt i kolonnen, med redningvest og livline så han ikke flyter avgårde.. Anbefaler dere å si ifra i god tid til han når dere skal stoppe, stakkars gutten bruker litt tid før ting synker inn..

Jeg kan jo bruke det nye slepe tauet mitt og huke meg fast så ikke han kommer seg noe sted.... hadde jo da vert en fordel men en bak også så ha ikke kjører i fangern min...

Er det noen frivillige?

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ØØØØØØØØøøøøøøøøøøøøøyyyyyyyyH....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Nei, det er akkurat det roper der vi kommer til å høre gjennom hele hotellet på søndagsmorgen når han finner ut at vi har helbarbert hodet og øyenbrynene hans samt at han har tattovert "I Love Ketil" med ett hjerte på den ene rumpeballen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan noen godt orienterte geografiske eksperter gi meg svar på hvor jeg kan møte dere fra sørlandet osv? :)

Jeg er ingen geografisk ekspert, men jeg kan prøve å bidra

Ulsberg (etter Oppdal) er et greit sted, men et kanskje enda greiere sted for deg er å møte de på Klett krysset (rundkjøringa i bånn av bakken litt før citysyd)

Du kjører vel antagelig raskest om Bæverfjorden, over til Skei/Surna, videre opp Rindalen og derifra via Orkanger til Klett.....da kan du bare kjøre rundt og rundt i den rundkjøringa til du ser den røde Evoen til Truls :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de kjører Østerdalen og kommer innpå E6 litt nord for Oppdal så heter veikrysset Ulsberg og ligger ca 2 mil nordom.

Hvis det er mange som skal hekte seg på i det området kan det kanskje være greit med en tissepause på Berkåk (en drøy mil nordover) for å samle troppene. Store bensinstasjoner der hvor det nok er plass til mange biler.

På Berkåk er det ALLTID fartskontroll har jeg inntrykk av.....

Jeg lurer på om politiskolen har dette som opplæringssted for bruk av laser, og utfylling av overtredelses skjema.... :unsure:

Det står alltid en stakkar å fryser i veikanten der med laseren sin, og stoppeposten består gjerne av et lass med ungpurk som står ute, mens noen få veteraner sitter i bilene og slurper kaffe, kjører varmeapparat og spiser donuts :)

Uansett kontroll eller ei, hold fartsgrensene og kjør forsiktig (og vær snille med syklister :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jups, i begynnelsen på 50-sona inn til Berkåk er det mange som har fått bot ja - ikke jeg da.

Det blir sannsynligvis tre hovedstopp oppover: Espa (hamstre boller) - Tiurkroa (cirka halvveis) - Berkåk (påfyll pølse og kaffe, og oppsamling kolonne til fullt mannskap). På Espa blir det vel kanskje litt trangt med alle sammen, da det ikke akkurat er all verdens parkeringsplass der fra før... men ellers er det god plass til 10-15-20 biler.

Begynner å få litt dårlig tid jeg mht shiningen av Saab'n - kun to uker til take-off...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Berkåk er det ALLTID fartskontroll har jeg inntrykk av.....

Jeg lurer på om politiskolen har dette som opplæringssted for bruk av laser, og utfylling av overtredelses skjema.... :unsure:

Det står alltid en stakkar å fryser i veikanten der med laseren sin, og stoppeposten består gjerne av et lass med ungpurk som står ute, mens noen få veteraner sitter i bilene og slurper kaffe, kjører varmeapparat og spiser donuts :)

Uansett kontroll eller ei, hold fartsgrensene og kjør forsiktig (og vær snille med syklister :lol: )

Det kan jeg skrive under på, har min eneste fartsbot (på 14 år) derfra. Skulle ut fra bensinstasjonen og sørover, det var høye brøytekanter slik at man måtte slenge ut på E6 og håpe på det beste. Det kom en bil og jeg ga litt ekstra gass i den gamle Granadaen for å ikke være til hinder. Det skulle vise seg å være unødvendig da bilen svingte inn på stasjonen, men det endte med at jeg rulla litt fort ned bakken der. 64 i 50-sona og 1500 daler fattigere (det er en stund siden, satsene er vel mye høyrere nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ja bare jeg husker så..... :D

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...