hmsilset

skal kanskje maskinpolere hvit prius

vet ikke hvilken modell det er enda, men om noen vet hva prius oftest har så bare si fra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig gasspedal?

(Beklager, klarte bare ikke dy meg :) )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvit SS er per definisjon hardere enn det meste. Hvit metallic / pearl er softere. Så er det Toyota-lakk atpåtil... Så jeg vil anta at den ligger på hard minus / medium pluss

Hilsen Verso-eier som har byttet gasspedal og flirer rått av tullingen som sier han fikk en Prius opp i 174 km/t og deretter brukte autovernet i 100 km/t for å stoppe bilen, med mindre skader enn man får ved å rygge inn i en vegg i 6 km/t...

Endret av EssieK
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig gasspedal?

:lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig gasspedal?

Hehe, dere får følge med på nyhetene om det har skjedd noen ulykker i vaskehaller i morgen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten klarlakk er den hard, med klarlakk så er den medium vil jeg tro, holos og kjøregater syntes mye mindre på hvite biler en andre farger også... du merker nok fort om det er Singlestage lakk (uten klarlakk) da det sies å være nesten umulig å korrigere skikkelig...

Men pent blir det okkesom, så bare å kjøre på med S&S tråd :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvit SS er per definisjon hardere enn det meste. Hvit metallic / pearl er softere. Så er det Toyota-lakk atpåtil... Så jeg vil anta at den ligger på hard minus / medium pluss

Hilsen Verso-eier som har byttet gasspedal og flirer rått av tullingen som sier han fikk en Prius opp i 174 km/t og deretter brukte autovernet i 100 km/t for å stoppe bilen, med mindre skader enn man får ved å rygge inn i en vegg i 6 km/t...

Takk for svar :) Tror jeg alikevel prøver meg med DA maskine, så jeg får prøvd den også.Er litt i tvil, men får ta det på sparket

og opprette en tråd med bilder senere i uka.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Næsing amok i vaskehall.Kjører frem og tilbake og ringer nødanrop.

Kos deg med DA du.Tror nok det er det rette valget her ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Næsing amok i vaskehall.Kjører frem og tilbake og ringer nødanrop.

Kos deg med DA du.Tror nok det er det rette valget her ja.

hehe :) Ja, får prøve DA. Blir lærerikt det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig gasspedal?

FØRSTE jeg tenkte jeg skulle svare, helt til jeg leste innlegget ditt. haha :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten klarlakk er den hard, med klarlakk så er den medium vil jeg tro, holos og kjøregater syntes mye mindre på hvite biler en andre farger også... du merker nok fort om det er Singlestage lakk (uten klarlakk) da det sies å være nesten umulig å korrigere skikkelig...

Men pent blir det okkesom, så bare å kjøre på med S&S tråd :)

Hvordan finner en ut at det er singlestage lakk? paden blir litt hvitaktig kanskje?? Høres småskummelt ut, men håper på lite swirls så jeg kan kjøre rolig med DA.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja du ser nok at padden blir hvit om det er SS lakk....

DA + lakkrens er snadder på hvite biler... blir så hvit at det er farlig i sola...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja du ser nok at padden blir hvit om det er SS lakk....

DA + lakkrens er snadder på hvite biler... blir så hvit at det er farlig i sola...

Høres bra ut :) Trodde f.eks s30 var en slags lakkrens jeg, men er vel mere polering/mildt slipemiddel det.. Blande inn litt lakkrens når jeg polerer med f.eks s40 på slutten da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut :) Trodde f.eks s30 var en slags lakkrens jeg, men er vel mere polering/mildt slipemiddel det.. Blande inn litt lakkrens når jeg polerer med f.eks s40 på slutten da?

Det Truls mente var at hvit blir veldig snasent etter litt pleie (generelt) så du trenger ikke blande noe med S40, alt som har litt cut vil også rense lakken ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det Truls mente var at hvit blir veldig snasent etter litt pleie (generelt) så du trenger ikke blande noe med S40, alt som har litt cut vil også rense lakken ;)

Å ja :) Var visst lys grå yaris jeg polerte i dag.Snakk om feilinfo,hehe.Bilder,film og tråd kommer når jeg klarer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive