Vertikal

Råd vedr meguiars

Kjøpte meg noen produkter fra meguiars etter mye lesing rundt om på nettet, men ser at jeg trenger noen gode råd i den forbindelse.

Er usikker på hvilken rekkefølge dette skal legges på. Følgende er kjøpt inn:

Meguiars speed glaze 80

Meguiars hitech yellow wax 26

Meguiars mirror glaze sealant 21 (2.0)

Hadde det vært lurt å kjøpt en polish også, eller er speed glaze 80 en polish og lakkrens i samme produkt?

Har også bestilt Chemical Guys Pete's 53, og er usikker på om jeg kan avslutte med denne?

Håper noen kan hjelpe meg litt her. Er som sagt newbie i dette gamet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

80 - 21 - Pete's 53(evt.26)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som bjorke sier her

#80 har ikke mye cut i seg, så du kan evt få tak i #83 / #84 / #85 som cutter en del mer (tar mer swirls og RDS, #85 mest aggressiv). Men det blir herlig blankt av #80, selv om den ikke korrigerer så mye. En AIO (all in one) som D151 er også noe du kan vurdere - et meget anvendelig produkt som cutter bra (sammen med ull-pad) og avslutter meget bra med polish/finish pad.

#21 etterfulgt av Petes53 blir bra, husk bare å legge veldig tynt med #21.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MG80 kan fint brukes med både DA og roterende, men som sagt så korrigerer den ikke så veldig mye. For hånd tror jeg ikke den er noe tess. MG21 kan med fordel sitte på så lenge du har tid, f.eks over natten, før du buffer den av (selv om det står 15 min på pakningen). Og som det sies - legg tyyyynt. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars #80 fungerer som følgende:

Den starter med og fjerne riper/swirls.Når den ikke har mere cut i seg går den over til og rense lakken og avslutter med og legge igjen en ren polisholje som er blank nok for de fleste.#80 kan ha nok cut i seg hvis du har en bil med myk lakk men den blir ofte brukt som avsluttende for og fjerne spor etter grovere rubbing.

Du ser at #80 ligger igjen på lakken som en tynn vaselinaktig hinne.Da er den ferdig med jobben og kan tørkes vekk.Dette gjelder de fleste produkt btw ;).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for god info, så da er det bare å gå i gang rett etter påsken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk bilder da ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en runde på ebay, og fant en MG84. Klistremerke på flaska ser litt forskjellig ut fra de andre. Er dette en ny type?post-1506-1270463870,62_thumb.jpg.jpg]

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut som den er av nyere dato.Skal du noe som "glefser" litt i lakken ville jeg gått for megs.#105.Den funker meget bra med roterende,DA og for hånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MG 84 + 85 er laget utelukkende for roterende maskiner, begynner å bli litt "oldfashion" de produktene der (80 til 85) fortsatt bra saket ja men. MG# 95, 105, 205 osv er vel den nye vinen fra Meguiars

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive