Eldorado

Karcher X serie 2010

Hallo folkens, såvidt jeg har forstått kommer karcher med ny serie høytrykkspylere nå, å i den forbindelse lurer jeg veldig på å kjøpe K 5.700 (se link)

http://www.karcher.no/no/Produkter/Hjem_og_Hage/Hytrykksvaskere/Mellomklassen/11813000.htm

Hva tror dere om denne?? Kan også gå for den større modellen K 7.400

http://www.karcher.no/no/Produkter/Hjem_og_Hage/Hytrykksvaskere/Premiumklassen/11683010.htm

Men den bør være praktisk, sånn lett å ta opp og ned av kjelleren samt frakte med seg å da passer jo 5700 best i og med att denne er lettest og minst. Hva mener dere om spesifikasjonene på den minste, holder de mål??

Fikk foresten se kundeavisa som slippes for coop obs bygg over påsken å den vil ligge på 2.700kr. Synes det hørtes ut som en grei pris, da eneste prisen jeg har finni på K 7400 hitill er 6000.

Hva synes dere? kom gjerne med pluss og minus for hver av de.

-Tommy

Endret av Eldorado
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sistnevnte har 20 bar større arbeidstrykk og ikke minst 130L mer vannmengde!

Nå vet ikke jeg prisen på denne, men ingen tvil om at dette er det beste valget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sistnevnte har 20 bar større arbeidstrykk og ikke minst 130L mer vannmengde!

Nå vet ikke jeg prisen på denne, men ingen tvil om at dette er det beste valget.

Ja det er pluss det såklart, men er 460l/h og 140 bar for lite?

Endret av Eldorado
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg har rundt 600L vannmengde og 160bar. trykk i min Karcher (ikke varmtvann dog) og det synes jeg det bør være.

460L. er jo en del mindre, samt at også arbeidstrykket er litt lavere.

Men til gjenngjeld så er vel dette en varmtvannsspyler, så du vil kanskje få fjernet mer møkk grunnet dette...(?)

Personlig ville jeg muligens gått for en slik:

http://www.karcher.no/no/Produkter/Hjem_og_Hage/Hytrykksvaskere/Premiumklassen/13988000.htm

Tror du får denne for rundt 4-5.000,- Men denne har da ikke varmt vann...

Men ikke se deg blind på arbeidstrykket. Det hjelper lite med skyhøyt trykk, så lenge halvparten av det som kommer ut er luft. Karcher er vel kanskje på topp når det gjelder trykk i kombinasjon med vannmengde.

Endret av Bjerknez
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

140 bar er vel litt i overkant av hva som anbefales for bilspyling.. ville ikke gått noe høyere enn det. Rundt 120 bar er greiest. Det er uansett viktigere med vannmengde. 460l/t holder i massevis, men mer = bedre uansett. En fordel jeg ser på nummer 2 er at den kan mates med 60 grader varmt vann. I noen tilfeller kan det være greit.

Sistnevne er 3kW, som kan være i meste laget. En 16A sikring kan levere 3600W kontinuerlig, en 10A kan levere 2300W ca. Dvs. at minimum for sistnevnte er altså en 16A sikring. Da tar man ikke i betrakning den generelle startstrømmen for elektromotorer som er ca. 3 ganger kontinuerlig.

Endret av gxi
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

140 bar er vel litt i overkant av hva som anbefales for bilspyling.. ville ikke gått noe høyere enn det. Rundt 120 bar er greiest. Det er uansett viktigere med vannmengde. 460l/t holder i massevis, men mer = bedre uansett. En fordel jeg ser på nummer 2 er at den kan mates med 60 grader varmt vann. I noen tilfeller kan det være greit.

Sistnevne er 3kW, som kan være i meste laget. En 16A sikring kan levere 3600W kontinuerlig, en 10A kan levere 2300W ca. Dvs. at minimum for sistnevnte er altså en 16A sikring. Da tar man ikke i betrakning den generelle startstrømmen for elektromotorer som er ca. 3 ganger kontinuerlig.

Takk for gode tips, det med strømmen har jeg også tenkt litt på men viste ikke hva Ablir i W. Så da blir det nok det første altrnativet av disse for min del.

Endret av Eldorado
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode tips, det med strømmen har jeg også tenkt litt på men viste ikke hva Ablir i W. Så da blir det nok det første altrnativet av disse for min del.

Hvis du liker Karcher best og har bestemt deg for det merket, ville jeg gått for den minste. Den gjør en grei nok jobb.

Hvis du kan bruke FOMA-maskin, er 747 litt bedre på enkelte ting en den minste Karcheren du linket til. Foma 747 koster ca 2800,-

747 har 10 meter stålarmert slange

500 l/t

Tåler 60 grader vann i inntaket

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt soleklare råd er at du velger en maskin med messing pumpe. Da får du en spyler som holder i årevis og som har langt bedre arbeidskapasitet. Samtidig slipper du tenke for mye på vinterkonservering. Dagens spylere med plastpumpe er egentlig en vits og har en veldig begrenset levetid. Har selv en Karcher K 7.91 og er strålende fornøyd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Handla meg den K 7.400 igår! Jeg ga 4990,- for den på Maxbo!

Fått prøvd den en gang og virket som en kjempe maskin :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive