Ole Gunnar

Skiboks problematikk

En liten "observasjon" etter skituren.

En Freelander kommer kjørene med mor som skal hente 3 nesten voksne jenter.

Opp med bakdøra og "mor" spretter opp på støtfangern med sko på.

Røsker og drar i håndtaket på en Sikguard 850 og får det ikke opp. Hele boksen beveger seg og bilen rister.

En av jentene tar over, spretter opp på støtfangerkanten med slalåm støvler :blink: på beina. Røster og drar i håndtaket. Boksen vil fanken ikke opp. :( .

Så skal "mor" hjelpe til og kommer opp i tillegg. Enda mer kraft. VIl den ikke opp så skal den opp, Tar tak i lokket på hver sin side bak og røsker alt de kan. Låsen og festene er i hvertfall solide på Skiguard. B) . Ventet bare på at de bakre festebøylene rundt lasteholder skulle ryke. Ned igjen og 3.dje jente opp å prøve det samme, uten bedre hell. Bare å gi opp. Begynne å slå ned seter og legge ski inn i bilen. Svinge seg rundt med skia på skulderen så tuppene deiser borti her og der. Pyttsann.. ;)

Så kommer en mann forbi oeg de nevner problemet. Han tar bare i håndtaket og åpner boksen og antaglig trykker han på en knapp med tommelen. Jeg husker ikke hvordan låsen er på disse Vips åpen boks og ingen flere fotmerker på fangeren. ;)

Lurer på om de får skiene ut igjen ? :unsure:

Endret av Ole Gunnar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,skal ikke si ETT ord om damer og bil.

Tror nok dette er noe som går igjen bland flere ja.Synd,men sant.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å presisere så er dette overhode ikke ment for å henge ut kvinner.

Bare en "observason" om at alle ikke tar like mye vare på biler og tilbehør som de flaste av oss her inne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er så enkelt som at du trykker på knappen som er den samme hvor du setter nøkkel...

:lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan tenke meg at du stod og grøsset litt av det ;) Og slalomstøvler er jo null stress å ha på støtfangeren. Kan umulig gjøre noen skade :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det verste er jo at folk viser generelt like lite omsorg for andre sine biler også.

- at man ødelegger det man selv har betalt dyrt for er nå en ting, men at man ikke gruer for å ødelegge det andre har betalt dyrt for

er jo helt utrolig, og nesten litt skremmende å tenke på for det signaliserer jo egentlig hvor mye vi bryr oss om andre mennesker <_<

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det verste er jo at folk viser generelt like lite omsorg for andre sine biler også.

- at man ødelegger det man selv har betalt dyrt for er nå en ting, men at man ikke gruer for å ødelegge det andre har betalt dyrt for

er jo helt utrolig, og nesten litt skremmende å tenke på for det signaliserer jo egentlig hvor mye vi bryr oss om andre mennesker <_<

Word.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
:blink:
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med skitupper i alle himmelretninger er iallfall en uting. Fikk meg et fint merke sist jeg var på fjellet. Antageligvis fra de i en skabbete Caravelle som parkerte mellom meg og snøfonna (som jeg på forhånd hadde laget liten avstand til for å slippe nettopp dette. Og det var en HEL parkeringsplass ledig siden det var mandag og ingen andre i trekket....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er skremmende mange som kun ser bilen som ett redskap og ikke bryr seg om andres biler heller. Når jeg følger 4 åringen min i lysløypa 1 gang i uka tar vi ATV`n. Er skikkelig risikosport å parkere der, dårlig plass, må stå i vegkanten, og når 30 unger og 20 voksne som ikke passer på skal åle seg forbi med ski & staver i alle retninger sier det seg selv at irriterende "bruksskader" lett oppstår!default_cool.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive