Gå til innhold
TotenJeep

Lastebil kapell

Recommended Posts

TotenJeep    12
TotenJeep

God dag Godtfolk!

Trenger litt råd til produkter jeg kan behandle kapellduken på lastebilen. Den skal være hvit, men er ikke akkurat det lengre. og jeg som vasker hver fredag!

Tenkte på om folk har noen tips til hvordan jeg kan bevare fargen på denne og lette renholdet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
posan    4
posan

må vel være å få vasket den hvit igjen ved hjelp av noe kraftig avfetting eller lignende. da jeg tror clay blir litt kjett på noe så stort.. og om det funker det vet jeg ikke..

men i etterkant må det vel bli en forsegler egnet til foremålet, da ett kapell beveger seg en god del mer enn hva billakk gjør..

kanskje noe vinyl forsegling vil funke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
General Lee    25
General Lee

APC og mye børsting. Så en forsegler beregna på syntetiske materialer.

Liker godt 303 sine produkter, men det meste funker sikkert.

Båtsjapper har mye fine produkter til sånt til en grei pris i bulk.

Kan fort bli dyrt med ei lita halvliters flaske på en lastebil... jeg fant ut på den harde måten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TotenJeep    12
TotenJeep

APC og mye børsting. Så en forsegler beregna på syntetiske materialer.

Liker godt 303 sine produkter, men det meste funker sikkert.

Båtsjapper har mye fine produkter til sånt til en grei pris i bulk.

Kan fort bli dyrt med ei lita halvliters flaske på en lastebil... jeg fant ut på den harde måten.

Sjekke i båtsjapper var et godt tips G.L :thumbup: . kan jo bli kostbart, vi prater jo over 60m2 bare kappelet. :eek:

Problemet mitt er at jeg liker egentlig ikke å vaske :thumbdown: , men liker både jobb og privat bilene rene. :thumbs:

Endret av TotenJeep

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
General Lee    25
General Lee

303 oppgir at 'High Tech Fabric Guard' skal holde til 12-19 m² pr liter.

Har ikke prøvd denne selv, har brukt 'Aerospace Protectant' , hvor drøy denne er er jeg ikke sikker på da jeg kan være raus med produktet...

Hempel sine båtprodukter har jeg brukt en del av, funker bra og er greit prisa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

hvordan vil Nanosvampen være på dette da? er det ikke gummiert trekk?

Nano har jo en ny svamp som er større og som kan settes på et skaft, da kommer en lettere til også, Rasmus/nanolotus kan sikkert kjime inn her med info...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
General Lee    25
General Lee

Trur du må få tålmodighet på blå resept om du skal ta en lastebil med svamp. :D

Beste er faktisk piassavakost og avfetting, så gå over etterpå med såpe og MF-mopp på teleskopstang.

Og beskyttelse til slutt med myk børste, evt. malingsrull.

Når du har beskytta kapellet er det stort sett bare å vaske med HT evt. gå over med mopp en gang i mnd, alt etter årstid.

Om noen har planer om å vaske en 4 meter høy og 10 meter lang lastebil med svamp vil jeg se video. :D

Endret av General Lee

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Denne her:

power

Er mye større en vanlig svamper, og slik som Nanosvampen kutter møkk så tar det sikkert ikke så lang tid....

og ja Show n shine av denne her bør komme :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
General Lee    25
General Lee

Kanskje den vil funke, men spørs om den kommer skikkelig ned i teksturen på duken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

ja tenkte det samme her jeg også, er jo ruglette slike kapell....

alternativt så er vel Amazing roll off også utviklet til vask av slikt:

Originally developed for boaters to clean canvas sails, Amazing Roll-Off works wonders on cleaning vinyl and canvas convertible tops. Even tough stains that other cleaners can't touch come out with little or no effort. Roll-Off will not degrade the water repellency of convertible tops.

Tror jeg har en skvett om du vil ha det tilsendt for å teste det spiderman/totenjeep

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
General Lee    25
General Lee

Klarer deg lenge med en alkalisk avfetting du kan blande etter behov, billigere og.

Er ikke så mye petroleumsbasert skit som sitter på sånt, mest rundt hjul, nedre kanter, hjørner bak og rundt taket om du har eksos oppe.

På de områdene er nok ARO gull.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rasmus/Nanolotus    57
Rasmus/Nanolotus

Sjekke i båtsjapper var et godt tips G.L :thumbup: . kan jo bli kostbart, vi prater jo over 60m2 bare kappelet. :eek:

Problemet mitt er at jeg liker egentlig ikke å vaske :thumbdown: , men liker både jobb og privat bilene rene. :thumbs:

Kan du ikke ta et close up billede, da er det litt lettere at se hvilke overflate der er snak om og hvilke produkt der vil være best/mest økonomisk ;)

Er overflaten forholdsvis jevn vil Nanolotus Power Clean Hand Padvære helt rå. Ville gå for et sett da har du alt du skal bruge på nær skaft (Nesten alle skaft kan bruges)

Har du bilglass prof på lastbilen også ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TotenJeep    12
TotenJeep

Kan du ikke ta et close up billede, da er det litt lettere at se hvilke overflate der er snak om og hvilke produkt der vil være best/mest økonomisk ;)

Er overflaten forholdsvis jevn vil Nanolotus Power Clean Hand Padvære helt rå. Ville gå for et sett da har du alt du skal bruge på nær skaft (Nesten alle skaft kan bruges)

Har du bilglass prof på lastbilen også ?

Kapellduken er ganske så glatt. Kan prøve meg på et bilde.En power clean hand pad vil sikkert fungere. får sjå om jeg bestiller en samtidig som jeg bestiller en tekstilforsegling til den Helve..s jakka mi.

ja tenkte det samme her jeg også, er jo ruglette slike kapell....

alternativt så er vel Amazing roll off også utviklet til vask av slikt:

Originally developed for boaters to clean canvas sails, Amazing Roll-Off works wonders on cleaning vinyl and canvas convertible tops. Even tough stains that other cleaners can't touch come out with little or no effort. Roll-Off will not degrade the water repellency of convertible tops.

Tror jeg har en skvett om du vil ha det tilsendt for å teste det spiderman/totenjeep

Takker for tipset, sender PM om jeg skulle trenge en "testskvett"

Kan den brukes som shampoo på hårete edderkopper og?

Jeg var innom Marius(poleringskongen) i dag slik at han kunne se på greia og for å høre om han hadde noe goguffe. Han skulle sjekke saken og jeg venter på svar.

Skal prøve å lage en liten jobbrapport på dette prosjektet, men må nok vente til utti Mai en gang når Toten er blitt snøfri. Juni kanskje? Snøhøl je bor i ama.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig