Steez

Min Golf

23 innlegg i emnet

Tenkte jeg kunne lage en liten tråd om den nye bilen. Kommer nok en tråd på VACN forumet også om ikke så lenge...

Det er uansett en 2002 Golf TDI 4Motion (PD150) .

Litt kalde fakta :

-Black Magic Pearl

-Kjørt ca 155k

-190hk/400Nm

-FK Silverline X coilovers

-Compbrake solide fjørbeinslagre

- Forge justerbare lenkarmer bak

- H&R justerbare stabstag

- DC Stage 3+ clutch og enkeltmasse svinghjul

- 19" Oettinger RZ skrudde felger på sommer

- 17" OZ Ultraleggera på vinter

Har ikke hatt bilen i mange dagene men er meget fornøyd så langt. Fikk vasket den sånn halveis idag og tatt noen bilder.

TDI1.jpg

TDI3-1.jpg

TDI2.jpg

TDI4.jpg

TDI5.jpg

TDI6.jpg

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
:) Gratulerer med ny bil.190 dieselhester på en golf er jammen bra.Visste ikke at de hadde så mye.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pen Golf, gleder meg til å se sommerhjulene på denne jeg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal si folk kjøper seg leketøy for tiden :)

Gratulerer med pen bil og ikke misnt spreek motor :) ikke feil med 4motion heller :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny og veldig artig bil. Regner med bilen er i vintermodus nå siden den er så høy? ;)

Gamle bilen til mr. Lønning?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny og veldig artig bil. Regner med bilen er i vintermodus nå siden den er så høy? ;) Gamle bilen til mr. Lønning?

Stemmer det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer. Fin Golf med særpreg. Liker felgene!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Gratulerer med ny bil.190 dieselhester på en golf er jammen bra.Visste ikke at de hadde så mye.

lukter litt trimming her ja..ingen slike motoralternativer som er levert fra fabrikk.

Kul bil, men veldig møkkete inni da... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lukter litt trimming her ja..ingen slike motoralternativer som er levert fra fabrikk.

Kul bil, men veldig møkkete inni da... :)

Så ikke helt orginale ut de frembremsene heller..... :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lukter litt trimming her ja..ingen slike motoralternativer som er levert fra fabrikk.Kul bil, men veldig møkkete inni da... :)

Bilen er 150hk/320NM orginal men er chippet av forrige eier med Aligator chip. Har ikke noe kjennskap til akkurat den men ser f.eks på NorskBildelsenters sider at det er to alternativer til denne bilen., første gir 180/390 og andre gir 194/410. Så at 190/400 stemmer på denne bilen tviler jeg ikke på :)

Ja...den er møkkete inni. Støvsugde igår uten at det hjalp så mye. Må nok ta en skikkelig rens nærmere våren. Har en liten pakke på vei fra SS til setene også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir bremsebias med bare bytte av bremser foran?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke merket noe spesielt ved nedbremsing , men har heller ikke hatt noen brå/kraftige nedbremsinger ennå . Kan jo teste bare for og se hva som skjer. Bremsene bak skal uansett oppgraderes så fort det kommer litt mer penger på konto ;)

Akkurat nå må frontruten byttes , viser ikke på bildene men det er en sprekk der gps sitter og litt steinsprut her og der. Speedometer må fikses , bytte av bakfjærer , firehjulskontroll og så få senk godkjent og skrevet inn i vognkort.

Skal sjekke opp Milltek eksos men det tar jeg når skattepengene nærmer seg. Utenom det har jeg ingen planer annet enn clean bakluke. Synes bilen er ser bra ut som den er :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Update ;

-Ny frontrute på plass .

-Sommerfelger på , et lag Jetseal og to lag Swisswax Autobahn

-Nanolotus på alle ruter

-Polering er gjort , kjap runde med Flex DA og Scholl deretter vokset med CG Pete`s 53 to lag

-Bakrutevisker fjernet , plugget igjen med glass fra gecleant.de

-Nye baklykter

-Nye R32 pedaler og matter med R logo

-Nye bakfjærer

Skal gjøres :

-Fjerne emblemer bak

-Montere fjærtårnstag (har et nytt som ligger og venter )

-Senke mer , venter på skidplate fra Gytis Autotek som skal monteres først.

-Oppgradere bremser bak

Ellers så skal bilen inn på Møller (igjen) for og få fikset speedometer og senkesett/felger skal inn i vognkort så fort det lar seg gjøre :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag har jeg fått bort restene av plast under motor og montert skid plate :)

IMAG0042-Kopi.jpg

IMAG0043.jpg

IMAG0045.jpg

IMAG0047.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut dette.

Kan det stemme at jeg så denne bilen utenfor Kiwien på moi forrige lørdag?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja...kan nok stemme det. Bilen er nok litt høy ennå , skal få justert den ned så fort senkesettet er godkjent i vognkortet. Men jeg er glad for at den er såpass høy for veien rett etter Ben`s kafe er jo helt jævlig :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny og veldig artig bil. Regner med bilen er i vintermodus nå siden den er så høy? wink.gif

HØY..??default_blink.pngdefault_blink.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal få justert den ned så fort senkesettet er godkjent i vognkortet. Men jeg er glad for at den er såpass høy for veien rett etter Ben`s kafe er jo helt jævlig :blink:

Det der skjønner jeg lite av? Hva er vitsen med å godkjenne senkesettet og få dette inn i vognkortet for så å senke mer? Da er det vel like "ulovlig" som det var før bilen ble vist og godkjent.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både ja og nei. Tviler på de at de måler høyden om jeg skulle bli stoppet i kontroll. Poenget er at når det er skrevet inn i vognkortet slipper jeg å "stresse" om jeg skulle bli stoppet. Usikker på hvordan det stiller seg med forsikring også om man skulle være uheldig og krasje med "ulovlig understell" . Regner ikke med at du tror folk godkjenner justerbart senkesett for så og aldri stille på det igjen ;)

Bilen skal inn på eu kontroll etter sommeren så da må jeg jo gjøre det uansett og når jeg har nye papirer på 4hjulskontroll ser jeg ikke noen grunn til og la være.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive