bjorke

Det Ultimate Bilpleiesystem?

28 innlegg i emnet

Søken etter det perfekte utseende på sin egen bil er vel noe alle "entusiaster" der ute leter etter. Og jada, jeg vet mesteparten ligger i lakkrens og polish(forarbeid) Også hva man ønsker mht. blankhet eller dybde/glød. Men her ser jeg for meg en bil som er 100% strøken i lakken, dvs. maskinkorrigert og en finishing polish etterfulgt av alcohol/top inspection wipe-down.

Hva gir best resultat mener du?

Her må vel også holdbarhet legges inn som en viktig faktor. Det finnes jo så mye forskjellig å velge i der ute:

- Swissvax CF + voks

- Zymol HD-Cleanse + voks

- Dodo Juice Lime Prime + voks

- Meguiar's 1-2-3 evt. #21 og/eller voks

- Autoglym polish + HD Wax

- Full Duragloss behandling

- Full Zaino behandling

- Chemical Guys EZ Cream + jetseal + Chemical Guys voks

etc etc

Dette var bare for å nevne noen. Hva er DIN mening?

Endret av bjorke
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen er strøken, så synes jeg 21 2.0 gjør en veldig bra jobb, noe som jeg har nevnt før. Topper du den med ett par lag med en god voks er det nødt til å bli fantastico.. tror at du får ett meget bra resultat med det du nevnte, men siden du sa holdbarhet er viktig, så er vel en god sealer under voksen en genial ting! og da kan jeg trygt anbefale 21 2.0 :)

21 2.0 med to lag victoria (den røde.. husker ikke navnet) skal jeg legge på, for det er det flertallet anbefalte meg

good luck mate!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå er det Duragloss 111 + Rød Victoria wax x 3 som er den ultimate komboen, men smaken forandrer seg jo som jeg bytter undiser etterhvert, ligger litt swissvax LSPs i lufta, så kommer rimelig sikkert til å bytte mening når det kommer etterhvert......thats life..men at Duragloss 111 blir sealeren min er bra sikkert, den ROCKER

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

god sealer med rød victoria? SOLGT til herren med ekstraordinær blank VW Polo ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ikke spis opp voksen, den røde fra victoria lukter farlig godt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Speiler seg "der solen aldri skinner" :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror også jeg skal kjøre DG111 og Victoria Concorso comboen på min bil truhaa, men skal teste Ez Creme Glaze + Jetseal + Swissvax Saphir først var planen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger flere biler virtual..he he

"normalt" er jo å legge på noe som holder en stund så du slipper å gjøre det samme annenhver uke, men nei da.....på med den, OI blankt jo, så av igjen og på med noe annet...he he

livet er herlig for oss bil"pleiere"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min mening er at hvis jeg hadde prøvd alle de produktene på et flertall biler med forskjellige farger, hadde det vært enklere å gi deg et ordentlig svar.. :P

Men til nå synes jeg ez-cream+jetseal+voks er en fin kombo, har kjøpt inn litt duragloss og div. voks som skal prøves, også frister det jo litt med swissvax også....:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heldigvis polerer jeg litt andre biler om dagen enn bare min selv, hvis jeg bare hadde holdt på med min tror nok at det hadde blitt lite lakk på den etterhvert :P

Men skal ha bilen inn under padden snart, blir å kjøre 106ff med 3m finishing pad, før jeg legger på noe mer voks..

Kanskje det blir enda mer blankt da, enn det er nå? :)

Får også po85rd snart, blir enda bedre det.

Har du prøvd Meguiar's #16 før eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal kjøre på med 106 og finishing pad når denne kommer. Bilpleie er gøy :):)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste jeg vet er å kjøre finish polering når det er skikkelig varmt i lokalet, produktene oppfører seg så nydelig da!

Spesielt hvis dem er varma litt ekstra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det beste jeg vet er å kjøre finish polering når det er skikkelig varmt i lokalet, produktene oppfører seg så nydelig da!

Spesielt hvis dem er varma litt ekstra :)

Heldiggris...Kan bare stå ute jeg. Fatterns garasje er full av andre ting... <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit med 24kw ovn i verkstedet ja!

Du får bare si til fattern at garasjen må brukes til viktigere ting enn å oppbevare gamle saker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Greit med 24kw ovn i verkstedet ja!

Du får bare si til fattern at garasjen må brukes til viktigere ting enn å oppbevare gamle saker :)

Om det bare var så lett...hehe. Har parkeringskjeller der jeg bor nå...God plass og varmt, med bra lys. Men tror du jeg har parkeringsplass der? Neeeeeida... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, typisk det..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg er det VOKS :D

Kun lakkforsegling under før vinteren! Ellers er det god wax som gjelder ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen flere erfaringer altså? Blir vel enten Dodo Juice eller Swissvax på meg engang da... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dodo frister litt.. men prøve victoria først.. Den jeg har hørt mest skryt av, så da blir det å prøve da vel :) kjøpe victoria (rød) OG dodo purple haze ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler litt for å bumpe denne. Kanskje det har kommet flere erfaringer? Min favoritt kombo hittil er Duragloss 501 + Duragloss 111. Nå skal det sies at jeg har bare testet på en sølv/grå bil, og det er vel der en sealant passer best. Men mye for pengene...that's for sure :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive