oysf

Problemer med Foma 737

Fikk Foma 737 i posten her en dag, og plugga i stikkontakten i boda, hvor den gang på gang slo ut sikringen. Prøvde da i stikkontakten i gangen i leiligheten, og da gikk det, selvom den slo ut sikringen en gang.... Dette er vel ikke normalt. Men da jeg likevel fikk start på den, med vann tilkoblet, så hører jeg pumpa går, men får ikke mer trykk enn det jeg får i den vanlige vannslangen! Og når jeg ikke spyler stopper ikke pumpa, dette vet jeg ikke om er normalt, men på den gamle jeg hadde så stoppa pumpa når jeg ikke spylte.. Kan dette være en filleting jeg har glemt? Vann tilkoblet, skrur den på med håndtaket innklemt, lansen er på.... Forslag?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send den tilbake? Virker jo som det er noe stein hakkende gale når sikringen går. Har selv 747 og på den stopper pumpen inni når den en full av vann.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min oppfører seg sånn da den får luft inn i systemet(da får den ikke bygd opp nok trykk fordi luft kan komprimeres, og da fortsetter pumpa å pumpe) men det går fort over da jeg spyler litt og får ut lufta.. Muligens det er en eller annen grunn til at spylern ikke klarer å få opp trykk, feil på pumpe elns.

Det at sikringen gikk kan vel være at sikringen i garasjen ikke er stor nok?

Endret av Lexis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bernhard er vel storselger på foma

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne maskinen må ha min. 10A treg sikring. Alternativt 16A. Vanlig 10A sikring vil i mange tilfeller koble ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slå av lys og varme som er på samme kursen, så skal du se at sikringen holder.

Jeg strevde med det i forgårs da jeg hadde spyleren tilkoblet en kurs jeg ikke har brukt til spyling før. Da måtte jeg slå av lysene i to rom og en varmeovn for å få sikringen til å holde.

Har du fulgt instruksjonene i boka? Du skal spyle 5 minutter uten lanse montert for å kjøre den inn.

Vannmengden du får ut av vannkranen bør du også sjekke. Det skal stå i boken maks tid for å fylle opp en 10 liters bøtte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan også hende at pumpa er treg etter lagring, det vil slå ut sikringen, og komme seg etter noe bruk...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spylte uten lanse i fem minutter ja, så det skal være greit. Det med luft er nok ikke problemet, da jeg prøvde å spyle leeeenge! Vannmengden har jeg ikke sjekka, så det kan jo være en faktor...

Jeg kjøpte denne som alt annet på nettet, hos deal.no, må jeg sende den inn der eller er det så greit at jeg kan levere den inn til noen som selger Foma her jeg bor?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spylte uten lanse i fem minutter ja, så det skal være greit. Det med luft er nok ikke problemet, da jeg prøvde å spyle leeeenge! Vannmengden har jeg ikke sjekka, så det kan jo være en faktor...

Jeg kjøpte denne som alt annet på nettet, hos deal.no, må jeg sende den inn der eller er det så greit at jeg kan levere den inn til noen som selger Foma her jeg bor?

Sjekk alle ark og lapper som fulgte med om informasjon vedrørende feil på produktet. Det er godt mulig eventuell reklamasjon skal taes direkte med Foma Norge AS. Ellers er det vanlig å ta feil opp med de som solgte deg produktet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok etter all sannsynlighet ta det med deal.no..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min Foma var det klistret en lapp at all reklamasjon og slik skulle forholdes direkte til Foma selv og ikke kjøpsplassen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foma henviser kunder som har handlet hos oss til oss...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min Foma var det klistret en lapp at all reklamasjon og slik skulle forholdes direkte til Foma selv og ikke kjøpsplassen.

Var samme på min det......var da jeg lurte på å levere den tilbake igjen.

-Men tenkte som så at hvis det blir noe tøys så går jeg og slenger den på disken hos elprice enten de sier slik eller slik.

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var samme på min det......var da jeg lurte på å levere den tilbake igjen.

-Men tenkte som så at hvis det blir noe tøys så går jeg og slenger den på disken hos elprice enten de sier slik eller slik.

:)

Enig med den :)

Endret av iDuddits
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk levert den inn til et verksted helt her i nærheten, og har fått fikset den nå. Det som var galt var at den lakk vann i koblingen oppe med lansa, og nede i koblingen til maskinen, noe jeg så da jeg brukte den, men trudde ikke det var så mye lekkasje at det skulle ha innvirkning.

I tillegg var lansene veeeeeldig vanskelig å få til å sitte, må jo trykkest inn en del for å klare å vri den i lås. Jeg nevnte også det for dem, og de så med en gang at messingkoblingen i "pistolen" sto for langt ute om dere forstår hva jeg mener.

Fikk heller ikke med turbo-dyse når jeg kjøpte den, så spurte de på verkstedet om det ikke fulgte det med, det gjorde det sa de, og jeg fikk med en turbodyse av dem.

Håper den lever bedre opp til 2.inntrykket, for 1.inntrykket var VELDIG dårlig til å være en helt ny maskin!

Nå er det ut å prøve foamcannon for første gang, det blir artig. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk levert den inn til et verksted helt her i nærheten, og har fått fikset den nå. Det som var galt var at den lakk vann i koblingen oppe med lansa, og nede i koblingen til maskinen, noe jeg så da jeg brukte den, men trudde ikke det var så mye lekkasje at det skulle ha innvirkning.

I tillegg var lansene veeeeeldig vanskelig å få til å sitte, må jo trykkest inn en del for å klare å vri den i lås. Jeg nevnte også det for dem, og de så med en gang at messingkoblingen i "pistolen" sto for langt ute om dere forstår hva jeg mener.

Fikk heller ikke med turbo-dyse når jeg kjøpte den, så spurte de på verkstedet om det ikke fulgte det med, det gjorde det sa de, og jeg fikk med en turbodyse av dem.

Håper den lever bedre opp til 2.inntrykket, for 1.inntrykket var VELDIG dårlig til å være en helt ny maskin!

Nå er det ut å prøve foamcannon for første gang, det blir artig. :)

Får håpe du blir fornøyd etterhvert. Min 737 funket bra. At turbodyse manglet var dårlige greier, fint at det ordnet seg. Du kommer nok ikke til å bruke den på bl uanset ;)

Det er viktig å skru til alle koblinger godt når det gjelder vann. Både ved pistolen og på maskinen. Det er monteringsfeil av bruker, ikke maskinens skyld :)

Et tips når det gjelder messingkoplingen som står for langt ut. Det er antagelig plasten du holder i utenpå som har forskjøvet seg innover et hakk mot pistolgrepet. Skyv den ut et hakk, så går lansen helt inn og i lås. En dæsj syrefri vaselin eller silikonspray på koplingen gjør monteringen av lansen mye enklere hvis den er trang.

Lykke til med skum!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstod det slik at det måtte byttes slange, og lanse på denne. Koblinen teitet jeg med fastnøkkel. Nå virker det iallefall, det som betyr noe! Takk for tips ang. messingkoplingen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres nesten ut som at du har fått en utstillingsmodell el noe.. Fort gjort at det er mangler på de.. iDuddits skulle egentlig kjøpe en utstillingsmodell type Foma 747 av meg før jul, men der manglet jaggu meg slangen, så det ble ikke noe av det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg plukket med meg en slik Foma 737 hos elprice her om dagen. (kona må ha noe å vaske terrassen med) å det jeg reagerte på, er at det virker som hele "innmaten" sitter løst i skallet. Det ser ut som den bare støttes av 2 små haker. er det slik på deres også? Virker ellers ut som en grei maskin. Måtte ha en erstatning, etter at min gamle Foma 745 ble glemt i boden en vinter, å endte opp med en sprukket del.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive