Gå til innhold
trogha

Mg#85

Recommended Posts

trogha    442
trogha

Heisann! Har bestilt en del produkter fra Meguiar's og bla Meguiar's#85. Har tenkt og bruke 3m pads og lurer på om noen kan komme med anbefalinger når det gjelder bruk. Har polert litt med maskin før men er helt fersk når det gjelder Meguiar's produkter. Hva bør jeg gå over med etter #85? Har og bestilt dc paint cleaner, dc polish og nxt gen tech wax + mitt,felgbørste,microfiber og water magnet. Vet at den kanskje er litt grov men om man begynner med myke pads og prøver seg frem burde det vel gå bra? Har DA og roterende maskin men skal visst bruke roterende på #85. Biler som skal poleres er en svart golf (metallic) og en rød volvo (2k). Tips og råd mottas med takk :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Hei trogha:)

Jeg har brukt noe #85 men ikke på mer enn noen få biler med veldig hard lakk.For det første så er det riktig som du skriver at #85 skal brukes med roterende maskin og helst sammen med meguiars ullpadd,men husk at dette er en meget hard kombinasjon for lakken og vill ta en god del av lakken på bilene som du skal behandle.

Når du begynner så skal ikke du ha mere enn vekten av maskina som belastning.Jobb deg opp og ned og sideveis til det er igjen en tynn hinne som ligner litt på vaselin,bare pass på og IKKE tørrbuffe med maskina,da setter du igjen noen stygge skjolder i lakken og vips så har du klart og lage deg en masse extra arbeid.Og ikke prøv og ta for store områder om gangen heller,det har ikke noe nytte.

Når du har gått over bilen med #85,så vil du se at lakken er skjoldete og ser ikke mye bra ut,men det er helt normalt fordi grovheten i #85 er som den er. Ta et steg ned på på skalaen og ta en runde med #83 og se om du trenger det ( ta bare en test på et lite område først) hvis ikke du trenger det kan du gå ned til #80 som fjerner alle skjolder etter #85 og bilen vil se ut som den er nylakkert.#80 kan du godt bruke DA maskin på da den dekker alle behov med #80,trenger ikke sterkere maskin til dette arbeidet.

Du kan også prøve deg frem og se om dc paint cleaner klarer jobben med DA maskina di men ikke bruk for høyt turtall.

Etter du har gjort dette er det bare og legge på to lag med NXT tech voks og kose seg.

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Tenker at jeg handler inn #83 og #80 før jeg går i gang, bedre å ha for mye enn for lite :D

Har et par gamle biler som det skal prøves litt på før jeg tar mine, takker for gode tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig