Mats

TEST: Raceglaze Aqua Bathe

Raceglaze Aqua Bathe

Innhold: 500 ml

Pris: 139,-

Forhandler: Autobahn-bilpleie

RaceGlaze.jpg

Raceglaze er en produsent som for meg var ukjent før Autobahn-bilpleie begynte og selge det. Men jeg må innrømme at jeg i det siste har lest en del om produktene deres, og funnet ut at de får mye skryt på utenlandske forum.

Så skulle jeg legge inn en bestilling hos Autobahn og da lå det med en liten sample av Raceglaze sin Aqua Bathe:

P1010684-1.jpg

Raceglaze Aqua Bathe sample ved siden av Swissvax Car Bath for og indikere størrelse på sample'n

Test eksemplaret for denne gang er bilen min, som var noe møkkete og innklint med salt for øyeblikket. Det ligger forøvrig tre lag med Swissvax Shield som beskyttelse.

P1010686.jpg Møkkete Volvo

P1010687.jpg Fortsatt møkkete Volvo

P1010689.jpg Jepp du gjettet riktig! Fortsatt dirty!

Bilen ble først spylt av med høytrykksspyler for deretter å bli klar til håndvask. Brukte bøtte fra SS med gritguard. Fylte først opp bøtta med 8l lunket vann før såpen ble tilsatt. Ble ikke toppet med høytrykkspyler, kun bruk av vanlig vannslange.

P1010694.jpg Nøyaktig 8l lunket, rent vann

P1010695.jpg Aqua Bathe tilsatt, da ble det skum!

Så skulle vaskingen starte! Bilen ble såpet inn ifra topp til tå! startet med taket, jobbet meg nedover mot de øvre delene av dørene samt bagasje luke og panser. Etter dette ble de nedre panelene tatt på dørene, støtfangere og lignende. Avsluttet med felger, dekk og hjulbuer.

P1010698.jpg Taket er såpet inn med grønn washmitt ifra SS

P1010700.jpg Panser og framskjermer blir såpet inn

P1010702.jpg Sidepaneler blir såpet inn, selvfølgelig på begge sider

Deretter ble såpen spylt av, og tørking igangsett med Miracle Dryer, samt Micropak ultra soft weave. Har ingen bilder ifra avspyling og tørkeprosessen men fikk tatt et par etter bilder.

P1010710.jpg Ren og nyvasket Volvo

P1010709.jpg Ren og nyvasket Volvo

Så en liten oppsummering og konklusjon:

Aqua Bathe klarer jobben sin mer en godt nok, den rengjører både møkk og salt uten noe form for problem. Samtidig så er det god glid, og bra med skum. De fleste lurer sikkert på også hva den lukter? Det er jo en trend som går igjen på DCN at ting skal lukte godt! Og jeg må stille meg selv det samme spørsmålet, hva lukter den? For det er nemmelig ikke så lett og si, det jeg i midlertidig kan si er at den lukter godt, utenom at jeg kan si hva den lukter.

I forhold til pris så må jo dette være en veldig god konkurrent i forhold til mange andre produsenter, 500ml for 139,- er ikke dårlig! Det jeg i midlertidig savner er litt mere informasjon angående dosering for det står nemmelig ikke på sample flasken ei eller noe godt detaljert på hjemmesiden til Raceglaze. Det som blir sagt er "Two capfuls per bucket" men hvor stor regner de en bucket da?

Uansett mitt første inntrykk med Raceglaze er meget bra! Det er en produsent jeg skal teste flere produkter ifra, samt bestille meg mer Aqua Bathe!

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin test dette mats.Bra med bilder og.Det liker vi.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fin test... liker mer å mer Razeglaze.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testa du noe beading/sheeting/beskyttelses egenskaper i.fht at dette var en wash&wax shampoo?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det ble ikke gjort da jeg allerede har 3 lag shield på bilen, så ville bli vanskelig og skille om det var noe forskjell.

Tenkte jeg teste ut såpen på en annen bil uten beskyttelse men hadde ingen for øyeblikket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott test med masse bilder. Setter stor pris på slike produkterfaringer her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba Mats:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra test dette her, fristet ble jeg også så damn you ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke mye selvbeherskelse Truls når det gjelder dette med og kjøpe ting ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra test, så interessant ut den såpen der :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive