ØrjanA

ØrjanA`s biler gjennom årene

Satt og ryddet i litt bilder og fikk lyst å lage en oversikt over hva jeg har hatt/disponert av biler opp gjennom årene. 15 år med lappen kombinert med stor bil interesse for bil har resultert i noen kjøretøy av ymse slag.

Det hele startet med lappen rykende fersk i baklomma bak rattet på en 82`model Golf 1,5CL. Bilen var bygget opp etter sammenstøt med en elg og takket var byttet med tak fra en GTI så her var det orginal takluke wink.gif

Golf12.jpg

Scan0002.jpg

Etter ca 50.000km på under 18 måneder ble denne byttet til fordel av en NY Opel Tigra 1,6 16v. Morsom bil som flyttet greit på seg.

Tigra12.jpg

Etter et sammenstøt med en MB E-klasse så ble denne sendt til de evige jaktmarker i en alder av 11 måneder (den samme veien gikk det med den 5 år gamle taxi`en).

Scan0004-2.jpg

Scan0006-2.jpg

Tigraen ble i løpet av 14 dager byttet til fordel for en ny Opel Astra 1,6 16v Comfort+ Stasjonsvogn (Ikke dårlig å i en alder av 20 år og tenke fornuftig med tanke på plass).

Astra1001.jpg

Astra1002.jpg

I underkant av 1 år gamel fikk Astraen en "lillebror" i form av en ny Opel Vectra 1,8CD+ sedan. Her ble det umiddelbart satt på baklykter fra Vectra CDX og 16" vinterhjul( Husker det var svært på vinteren i 1998)

Vectra1001.jpg

Hadde en kort periode sommeren 1999 en Vw New Beetle som firmabil. Dette var en av de aller første New Beetle levert av Møller. Highline med beige skinn, takluke ++++

Beetle1003.jpg

Beetle1004.jpg

2 år gammel ble Astraen byttet ut med firmabil grunnet kjøp av leilighet og behovet for å frigjøre litt penger. Fikk da en 1998 model Nissan Almera 2,0GTI. Liten og kjapp, men ja LITEN.

almera1.jpg

(illustrasjonsfoto)

Etter bare 2 måneder med riskoker ble denne byttet i noe som skule vise seg å være enda værre...... Renault Laguna 1,8 RN kombi. Måtte overta bilen til en annen på jobben.

281426_20080528182826358.jpg

(Illustrasjonsfoto)

HELDIGVIS ble jeg en måned senere påkjørt i Oslosentrum og istedet for leiebil fikk jeg igjen overta en annen bil på jobben. Håpet i det lengste på noe bedre, men igjen Renault Laguna 1,8 RN, men denne gangen stasjonsvogn. Denne måtte jeg slite med i nesten 2 år default_sad.png

48_-2101362135.jpg

(illustarsjonsfoto)

Endelig min første NYE firmabil. Bestilt helt sånn jeg ville ha den. 2001 Opel Omega 2,2 Elegance med ALT som gikk å få av utstyr den gangen. Svær slede som drakk bensin, men det ga jeg ganske greit f... i da jeg var utstyrt med firmakort på Hydro/Texaco wink.gif

Bilde0322.jpg

På denne tiden ble Vectraen byttet ut med en ny Opel Astra 1,6 16v Comfort stasjonsvogn proppet med utstyr.

Bilde008.jpg

Bilde013.jpg

X-svigerfar hadde en STRØKEN 1977 model Opel Manta 1,9S Berlinetta stående som han ALDRI brukte denne fikk jeg default_smile.png

DSC00054.jpg

Denne hadde jeg frem til høsten 2007 da den ble solgt. Hadde ikke tid, plass eller sammvitighet til å ha den stående så den ble solgt til en Opel entusiast.

Omegaen ble overlatt til en annen på jobben og jeg fikk høsten 2002 min Golf nr 2 og det som viste seg å bli min vei inn i VW/Audi "himmelen"

Golf097.jpg

2 år gammel ble Astraen byttet ut med en ny Opel Signum 1,8 utstyrt med 18" BBS CH

Bilde0261.jpg

Bilde029.jpg

Med bikkje og barn på vei ble Golfen overlatt til en nyansatt på jobben og jeg tok ut en Vw Touran 1,9TDI Highline proppet med det meste av utstyr. Dette skulle bli den siste firmabilen min og etter 3 år/120.000km kjøpte jeg bilen ut av leasingavtalen og solgte den etter 15 minutter med drøye 50tusen kr i fortjeneste default_biggrin.png

Bilde384.jpg

Bilde383.jpg

Og med "litt" senk

Picture245.jpg

Signumen ble etter MYE problemer byttet ut etter bare 7 måneder. Denne gangen kjøpte vi en ny Audi A4 Avant S-line som skulle bli konebilen mens X`en gikk hjemme med junior.

Picture203.jpg

Fantastisk god bil, men kjedelig med 1,6l og 102hk....... Ble etter nøyaktig 1 år byttet ut med en 2001 Audi A3 1,8TSQ (180hk) som etter litt modifisering så ut som dette:

113_1314.jpg

Hadde denne i litt over 1 år og hadde egntlig ikke planer om å selge, ei heller lå bilen ute for salg, men da det en dag dukket opp en som SKULLE ha de bilen og prisen var svært god (for min del) så ble det salg. Bestilte en ny Polo Cross (som skulle vise seg å aldri dukke opp) og en 1989 Golf cab ble køpt for å ha i vente på Poloen (som aldri kom, eller ble så forsinket at denne ble avbestilt etter 5 måneder).

IMG_2323.jpg

IMG_2331.jpg

Så forsvant Touranen og jeg byttet stilling på jobben og mistet firmabilen. Jakten begynte på en ny familiebil. Kravet var: Diesel, 4x4 maks 3 år gamel og så mye utstyr som mulig. Fant da Golfen i Kr.sand og bilen ble kjøpt usett (kun sett bilder på nettet) og plukket opp 2 uker senere.

DSC00591.jpg

Golf cabben ble byttet mot en 95 model Golf 1,8 GL (Bytte internt i familien)

DSC00112.jpg

DSC00111.jpg

Etter en stund FIKK vi cabben tilbake. Både cabben og Golf 95 modellen ble så solgt til fordel for en 1996 Passat 1,6GL som var bra utstyrt.

IMG_8892.jpg

Planen var så å selge Golf stasjonsvogna så enda en 96 Passat ble handlet inn, men denne gangen en 2,0 Court

IMG_8907.jpg

IMG_0545.jpg

Etter en runde med meg så den ut som dette:

DSC00547.jpg

IMG_0900.jpg

Fikk aldri solgt Golfen, men stod en dag en på døren som absolutt ville ha Passaten så da forsvant den...

Skillsmissen kom og den andre Passaten forsvant med X`en. Så plutselig en tidlig høstkveld syntes jeg synd på meg selv og måtte trøsteshoppe litt og før jeg viste ordet av det stod så denne her hjemme:

DSC01107.jpg

Etter en lang vinter der Golfen for det meste stod lagret ble denne tatt i innbytte hos en forhandler og plutselig hadde jeg denne her stående:

DSC_0588.jpg

1999 Golf 1,6 Highline cab. MYE utstyr som Recaro skinnseter, el tak, el vinduer, el speil, kjørecomputer etc

Nå etter drøye 2 år står den her fremdeles og har bare rullet på seg ca 10.000km siden jeg kjøpte den.

Så var jeg plutselig samboer igjen og med på lasset kom denne:

DSC_0281.jpg

2006 Renault Megane 1,5CDI. Grei bil, bra utstyrt og behagelig å kjøre. Denne lå for det meste av høsten 2011 ute for salg, MEN ansolutt ingen henvendelser gjorde at vi istedet solgte Touranen (Som forsvant etter 2 dager!!!!).

Ga ikke opp å bli kvitt Meganen heller da samboern nå hadde fått seg firmabil og jeg var lei av å kjøre Megane. Så en lørdagskveld i februar 2012 kom jeg i kontakt med en bruktbiloppkjøper som hadde en pen 2004 BMW 525DAT

stående og som ville ta Meganen i innbytte for en grei pris så da havnet denne her hos oss:

DSC_1238.jpg

DSC_1236.jpg

Helt "grei" bil å kjøre til å fra bussen med......... ;)

Og her stopper foreløbig 17 år med bilhistorie hos meg.

Endret av ØrjanA
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fårn si..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja var da noen bilder det gitt..... hva skal du ha nå da? :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt av en liste det der. Mye rart mellom den første golfen og når VW/AUDI igjen kom på banen som jeg ikke ville hatt, men.... :):) MYE fine VAG produkter her da!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Artig lesning og kikking!

Trodde ikke du hadde hatt så mange "ikke-Vag"-produkter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fårn si..

Ja det får en si ;)

ja var da noen bilder det gitt..... hva skal du ha nå da? :D

Hva jeg skal ha nå? Har jo nettopp gått til anskaffelse av Touranen ;) , MEN skal innrømme at jeg ikke er fremmed for et lite leketøy om jeg får rett pris for golfen som skal vekk ;)

Litt av en liste det der. Mye rart mellom den første golfen og når VW/AUDI igjen kom på banen som jeg ikke ville hatt, men.... :):) MYE fine VAG produkter her da!

Mye mellom første Golfen og frem til jeg ble bitt av Vw/audi basillen, MEN med untak av riskokeren(Nissan) og de to franske "bilene" så var resten biler som vi stort sett var veldig godt fornøyd med.

Artig lesning og kikking!

Trodde ikke du hadde hatt så mange "ikke-Vag"-produkter.

Å joda hatt mye non-vag jeg og ikke sikkert neste bilen blir en VAG. Finnes mye bra der ute som ikke har Vw/Audi/Skoda logoen på seg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEN skal innrømme at jeg ikke er fremmed for et lite leketøy om jeg får rett pris for golfen som skal vekk ;)

Ble litt nysjerrig på leketøy jeg nå.... hva tenker du på evt

mc båt atv snø-scooter (tar det som en self at det er noe med motor)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt av en bilsamling du har hatt Ørjan ! B)

Var ikke klar over at du har hatt så mange "ikke-VAG" biler nei.... ;)

Uansett, strøkent har det alltid vært :D:thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Artig post :) Enorm mengde biler du har rukket å ha gjennom åra får en si.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaggu!

Her var det mye jeg ikke visste du hadde hatt, hehe mye kult da!

A3'en er ganske skjelden i TSQ er den ikke?

A4 også var ikke dum, dumt med 1.6 bare :(

Lekebil sier du, kanskje en Golf 3 16v ABF hadde vært midt i blinken ;)

Den skal selges på nytt straks med nyoverhalt motor ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEN skal innrømme at jeg ikke er fremmed for et lite leketøy om jeg får rett pris for golfen som skal vekk ;)

Ble litt nysjerrig på leketøy jeg nå.... hva tenker du på evt

mc båt atv snø-scooter (tar det som en self at det er noe med motor)

Er bil som er i sikte. Lyst på A3 1,8 TQ igjen eller noe anet morsomt som trekker på alle 4 hjulene.

Litt av en bilsamling du har hatt Ørjan ! B)

Var ikke klar over at du har hatt så mange "ikke-VAG" biler nei.... ;)

Uansett, strøkent har det alltid vært :D:thumbup:

Jo takk for det Ole Gunnar. Mange som ikke er klar over alt ike-VAG som har vært i mitt eie ;)

Alltid brukt mye tid på å holde det vedlike og må si det ikke er noe morsomt å se en de gammle bilene sine igjen noen år etter på bulkete og fæl sånn som med den siste Astra stasjonsvogna jeg hadde :(

DSC00257-1.jpg

HELE høyresiden var bulkette. Så bilen flere ganger senere også før jeg flyttet og bulkene var der :(

Artig post :) Enorm mengde biler du har rukket å ha gjennom åra får en si.

Bra tråden falt i smak ;)

Kan vell si at jeg er "litt" Autofil......

Jaggu!

Her var det mye jeg ikke visste du hadde hatt, hehe mye kult da!

A3'en er ganske skjelden i TSQ er den ikke?

A4 også var ikke dum, dumt med 1.6 bare :(

Lekebil sier du, kanskje en Golf 3 16v ABF hadde vært midt i blinken ;)

Den skal selges på nytt straks med nyoverhalt motor ;)

Mye du ikke vet om meg ;)

A3 TSQ vokser ikke på trær nei og er vell ingen bil jeg angrer så mye på at jeg solgte som akkurat denne. Det som gjorde den enda mere skjelden var at det var 5-dørs, både el.klima og el.glassluke, hel alcantara interiør ++++++ så det manglet ikke utstyr...

A4`en er vell den dessidert beste bilen som jeg har hatt. Meste av utstyr med untak av navi og skinn eller ble det krysset ivrig på utstyrlisten. 1,6l funket greit for X`en til å fra butikken det året hun var hjemme med Oliver ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom plutselig på at jeg hadde jo glemt 2 biler........ :blink:

Først en 2005 Smart FourTwo Cab som jeg og en annen hadde som bybil på jobben. Brukte den også mye i sammenheng med salgsaktiviteter den tiden jeg var salgsansvarlig på Swatch.

smart1.jpg

Mamma hadde i alle år ønsket seg cab og når hun i en alder av 48 år ble enke bestemte hun seg for å oppfylle dette ønske. Fikk en sinsykt bra pris på en OVERLIGGER av en Opel Astra 1,6 16v Cab Bertone edition. Varen 2002 model som ikke kom på veien før hun fikk den i februar 2004 :blink: Her var det så og si ALT av utstyr. Helskinn, el.vinduer, el.klima, kjørekomputer, alarm, parksensor, el.betjent og fjenbetjent tak +++++++ Dessverre ble mamma alvorlig syk og fikk ikke mere en 4-5 turere alene emd bilen og taket nede. Januar 2005 døde hun og jeg kjøpte broren min ut av bilen. Gjorde litt med den. Nye hjul, M3 hekkspoiler, lyktelister, ny grill, stereo ++++, men etter bare 7 mnd solgte jeg bilen igjen da det vekket for mange vonde minner å ha denne.

Bilde064.jpg

Picture077.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er egentlig en opelgutt!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er egentlig en opelgutt!!

Hysj på deg...............

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moro å lese, kom ut av tellingen, men du har jammen hatt mange biler! :thumbup:

Tror nesten jeg må grave i fotoalbumene og skrive en slik logg selv mens hukommelsen fungerer! :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moro å lese, kom ut av tellingen, men du har jammen hatt mange biler! :thumbup:

Tror nesten jeg må grave i fotoalbumene og skrive en slik logg selv mens hukommelsen fungerer! :ph34r:

Har oppdatert med de siste 2 års utbyttinger nå og med Bmw`n jeg nå har så er det bil nr 27 på 17 år inkl firmabilene jeg har hatt. I tillegg så har vi en 2012 Golf 2,0TDI Highluine R-line+ stående på tunet som er samboern sin firmabil.... Hmmm sugen på noe nytt nå, men får vell holde ut med BMW`n litt til ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive