Gå til innhold
Janko

Valg av bil

Mazda 6 vs Vw Passat  

46 medlemmer har stemt

1. 1. Mazda 6 vs Vw Passat

Recommended Posts

Janko    59
Janko

Leker med tanken å bytte bil. Men dette e langt fram trur eg.. (usikker selv om jeg orker bytte)

Men står litt mellom di. Begge er diesel. og 06-07 mod

Ser på det slikt litt.

VW-Passat-VI-06--st_776144i.jpg

Passat

+mere utstyr

+fin å se på

-høre det er en del feil på

i.mazda.6.2006.wagon.05aug.jpg

Mazda

+lite feil på

+ helt ok å se på

+ Fin å kjøre. går godt ( kun testet denne men den va chipa)

- Lite og kjederlig utstyr

Begge har 320 nm, Passaten starter den med 1800 rpm og 140 hk. Og mazdan starter det med 2000 rpm og 121 hk ,

Bare lyst å høre deres mening.. Vet det er mange Vw folk her,, så blir vell mange som støtter det, men prøv å vær nøytral,

Og gjerne si hvorfor :)

Endret av Janko

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Jeg er nøytral siden jeg aldri har satt min fot i noen av bilene, men kjenner en del med disse ;) Masda6 er å anbefale fremfor Passat i følge det jeg har fått høre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Spørs litt på hvilke behov man har også vel.. Personlig syns jeg tysk bil er en liga laaaaaaaangt over japansk, spesielt når det gjelder førermiljø :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tyggern    1 717
Tyggern

Jeg ville valgt passat av den grunn at jeg syntes mazda er veldig "hard" plast. og inntrykket jeg får inne i bilen er billige løsninger.

Selv er jeg ingen VW mann. Men av disse hadde valget vert enkelt.

Er det så mye feil på de da?

Jeg har 3 kompiser med hver sin to 08 og 09 modell alle med 2,0tdi og en av de me 4motion. Alle virker fornøyde..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Janko    59
Janko

Spørs litt på hvilke behov man har også vel.. Personlig syns jeg tysk bil er en liga laaaaaaaangt over japansk, spesielt når det gjelder førermiljø :)

Hmm..

Behov. En som kan trekke ei campingvogn med totalvekt på 1500 kg godt. Billig i drift. lite feil (meget fordel ) :P men sammtidig litt tøff.

Eventuelt ny bil vil ikke bli senket.. stylet heller no slikt. vokst fra det.. Leke nok brøyte bil nu ;)

Ja tyskern har hærlig føremiljø. vet.. men mazdan e ikke så værst.. e meget usikker.. ser man kan ikke få både i pose å sekk.. så derfør vanskelig ka man sku "satse" på

Jeg ville valgt passat av den grunn at jeg syntes mazda er veldig "hard" plast. og inntrykket jeg får inne i bilen er billige løsninger.

Selv er jeg ingen VW mann. Men av disse hadde valget vert enkelt.

Er det så mye feil på de da?

Jeg har 3 kompiser med hver sin to 08 og 09 modell alle med 2,0tdi og en av de me 4motion. Alle virker fornøyde..

Ja er egentlig enig der med Hard plast.. uff..

tja.. kjenner noen som har passat ( noen har det som firmabil der jeg jobber) og har vært litt plaget.. og par stykk me transportere som har vært veldig plaget 08-09 mod.

Men så har man brodern sin andre Mazda 6 , og eneste bytta bremseklosser bak en gang ( slites fort bak på 6`ern) men eller ikke vært noe plaget..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Janko    59
Janko

Hold deg til bimmer du,da vet du hva du får ;)

HEhe skal ha diesel. og samme chassi e uaktuelt blir liksom ikke "Ny" bil. og E60 har jeg ikke råd til :P

Endret av Janko

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine / Ketil    257
Scandic Shine / Ketil

Passat får min stemme!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siw    14
Siw

Stemte for Mazda. Eneste stemmen så langt.

Jeg synes Mazdaen er en god del finere enn VWen. Passaten er ikke stygg, men litt... kjedelig. Har kjørt en ny Passat, og kan være enig i at førermiljø er bra (bortsett fra knapp-brekket i den jeg kjørte, uuuuahrghgh for noe møkk). Mazda 6 har jeg aldr satt min fot i.

Jeg er grunn, og stemmer for den som er penest å se m.a.o :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Koster ikke skjorta en E-60 om ikke er altfor kresen da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Janko    59
Janko

Hva med et kompromiss; Avensis?  :)

Helt ok di. men e ikke den store fan av toyota. ikke spør koffer, men aldri vært aktuelt når man sku bytte

Koster ikke skjorta en E-60 om ikke er altfor kresen da

si det sånn orke ikke legge mer i bil vist eg bytte enn max 220 . helst 200 :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
peterrk    0
peterrk

Er ikke mazda plaget med rust? En tidligere kollega har en 06 eller 07 som har byttet alle dører. Samme med naboen sin mazda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Janko    59
Janko

Er ikke mazda plaget med rust? En tidligere kollega har en 06 eller 07 som har byttet alle dører. Samme med naboen sin mazda.

jo det er di, sammen med mange andre merker .blant annet MB.

Men dette ser eg ikke som ett stort problem sia mazda dekker alt :) og bytter ut dører. + man får nesten nylakka bil :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersB    166
AndersB

Appropo det, leieboeren her har en mazda 6 og alle dørene har forskjellige farger(lakkskille) samma med en E-klasse jeg har tatt, så det er ikke sååå positivt med omlakering.. <_<

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

En kollega av meg kjøpte mazda6 for 3 år siden - og han er mildt sagt grisefornøyd. Gikk fra VW-leiren - og han sier han har hatt ca 25.000 mindre i verkstedutgifter på disse tre årene sammenlignet med da han hadde Passat.

Ellers er jeg tilbøyelig til å være enig mht at Passat rent interiørmessig sett scorer en del høyere enn Mazda. Men setene i Mazda skal være gode altså. Ellers må du se på og prøvekjøre begge to - gjerne med vogn bakpå. En bil forandrer seg ganske mye når du får halvannet tonn bakpå kula....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Janko    59
Janko

Appropo det, leieboeren her har en mazda 6 og alle dørene har forskjellige farger(lakkskille) samma med en E-klasse jeg har tatt, så det er ikke sååå positivt med omlakering.. <_<

Nei når sånn skjer er det jo ikke det. Men brodern har bytta og lakka dørene, der ser man ikke forskjell. kommer vell litt ann på lakkererne..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
peterrk    0
peterrk

Man kan jo se positivt på det:) Tror jeg hadde gått for en bil som ikke er plaget med rust.. Var å så på en 05 e klasse det begge forskjermene var lakket opp pga rust og der var fargeforskjellen stor. Man kan være heldig og man kan være uheldig.

Synes forøvrig mazdaen er penere enn passaten.

Skal selv kjøpe bil i 300k klassen og sliter jævlig med å bestemme meg;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Jeg har en E-klasse som ser ut som et fargekart etter at Bertel O. Steen har utbedret for rust en rekke ganger. Tviler på at Mazda får til det særlig mye bedre.

Gå for den Passaten, hvis kjøreglede og førermiljø teller. Det er verdt et ekstra verkstedbesøk eller to.

Siden du kjører tysk premiumbil nå tror jeg overgangen til billig japansk bil blir ganke drastisk.

Skal du stort sett kjøre i kø på norske veier i 70 km/t duger japanske billige biler som Avensis, Mazda 6 etc. Har du planer om en tur til Europa i ny og ne, er selv billlige tyske som VW, Opel og Ford overlegne japanske rimelige biler for folk flest.

Skal du tenke ren økonomi, ikke noe annet, ville jeg kjøpt en japansk bil til rundt 100.000,-

Endret av ØHN

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Janko    59
Janko

ang avensis. Bare 310 nm i 150 hk og dreg bare 1400 kg. så ganske så uaktuelt da:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig