Surf Blau

Rensing av gamle bremsekalippere?

Jeg fikk nylig byttet ut sykkelbremsene mine med noen litt kraftigere bremser, men disse har allerede rullet 200.000km på tyske veier. Jeg hadde det litt travelt når jeg monterte dem, så jeg fikk ikke gjort annet enn å tørke lett over dem med bremserens, noe som ikke gjorde stort til eller fra. Finnes det et vidundermiddel for å få dem litt nærmere fordums glans igjen, eller er det sandblåsing og lakkering som gjelder?

Slik ser de ut nå:

bremser2.JPG

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferro Bet + børste tar sikkert en del, men en rensende/cut polish kan nok også ta litt der, Scratch X feks kan en jo teste, caliperen er lakkert er den ikke? om den er i metall så er det en metall polish, men pass på så ikke du fjerner hele mercedes benz merket, Metall polish og ripefjernende polisher har jo slipemidler i seg...

Calpperlakk eller Hamerite funker bra på calippere også om de ikke blir bra mht vask etc....

Keep us posted :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremserens kan du også bruke, kjøper du hos lokale Bilrekvisita forretning :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei SH.

Du har montert samme bremser som jeg har på min bil. Mine var også litt stygge tidligere. Prøvde mye forskjellig for å få de fine igjen, men uten tilfredstillende resultat. Ny lakk og nye dekaler ble løsningen på min bil. Gjorde dette for ett par år siden nå, men er fortsatt like fint. Her er ett par bilder:

DSC03370.jpg

DSC03368.jpg

Felger001.jpg

Felger-4.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde å rense dem med bremserens når jeg monterte dem, men dette gjorde ikke annet enn å endre nyansen av brunt :-D Disse har originalt vært sølvlakkert som 3.2CDI AMG viser, så det er kanskje en tapt sak å prøve å redde dem - som han også erfarte med sine egne..

Jeg er litt redd for å rense vekk hele emblemet ja - hva slags type merke har du satt på dine kalippere etter lakkering Jørn?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestillte meg vinyl caliperdekaler fra en i Usa.

Ett bilde her:

dekaler001.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive