benger

Vaskehall i Bergen?

35 innlegg i emnet

Hei.

Jeg har ikke klart å finne en eneste vaskehall i området rundt Bergen der jeg kan ta med meg en bøtte og eget utstyr for vaskin. Heller ikke sett en vaskehall med skikkelig skum. Kun sånn vanlig statoil selvvask opplegg.

Bilen trenger sårt en håndvask nå... Noen som vet om et sted? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nope.... ingen. Jeg tar med chemicalguysbøtten med skrulokk hjemmefra, fyller med varmt vann og såpe og så ned i vaskehallen.....

dårlige greier her i byen sånn sett. Statoil har jo "skum" da men jeg synes ikke det tar veldig mye av saltdritten som ligger på bilen.... Overalt står det at medbrakt ikke kan benyttes men det er ikke noen som har brydd seg enda.

Endret av daniel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nope.... ingen. Jeg tar med chemicalguysbøtten med skrulokk hjemmefra, fyller med varmt vann og såpe og så ned i vaskehallen.....

dårlige greier her i byen sånn sett. Statoil har jo "skum" da men jeg synes ikke det tar veldig mye av saltdritten som ligger på bilen.... Overalt står det at medbrakt ikke kan benyttes men det er ikke noen som har brydd seg enda.

Da går jeg til innkjøp av en slik bøtte og tar med neste gang det skal vaskes. Heldigvis ikke så lenge igjen før hageslangen kan dras frem igjen nå...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Hydro texaco i NKP gården kan du bringe med selv, der er bare høytrykkspyler og omtrent aldri kø..

Alle statoil steder er vell ikke lov å bringe med egne kjemikalier? Sikkert pga "sikkerhet"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da går jeg til innkjøp av en slik bøtte og tar med neste gang det skal vaskes. Heldigvis ikke så lenge igjen før hageslangen kan dras frem igjen nå...

Kanskje litt OT, men det jeg gjør er å ta med en 25l plastdunk med varmtvann hjemmefra, og lager så vaskevannet når jeg kommer til hallen. -Synes det er litt enklere og sikrere å kjøre med en tett/ordentlig dunk med vann i bilen B)

Europris har bra utvalg og sånne store plastdunker til rundt 100.- lappen. (Er del av vin/hjemmebrygg-sortimentet deres)

Men, også her langs Oslofjorden så gleder vi oss til snøen går og vask av bil kan skje hjemme ja. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser denne tråden er litt gammel, men tenkte jeg ville bumpe den og høre om det er noen oppdatering her?

Har lagt merke til at på den vaskehallen jeg har brukt henger det et skilt om at medbrakt ikke er lov. Er dette sånn som ikke blir håndhevet så strengt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser denne tråden er litt gammel, men tenkte jeg ville bumpe den og høre om det er noen oppdatering her?

Har lagt merke til at på den vaskehallen jeg har brukt henger det et skilt om at medbrakt ikke er lov. Er dette sånn som ikke blir håndhevet så strengt?

Mine erfaringer:

Statoil Solheimsviken: Litt grinete på bøttevask om dagen grunnet mye trafikk, men etter ca kl 22 er bøttevask med medbrakt vaskevott stort sett helt greit så lenge man ikke lager kø (har spurt). Medbrakte kjemikalier er i utgangspunktet ikke ønsket, men de har enda ikke sagt noe på at jeg herjer med egen avfetting der. Strøm til poleringsmaskin er tilgjengelig mot betaling (aner ikke hvor dyrt det er).

Statoil Fjøsanger: En kompis (hgnubel) har fått tilsnakk grunnet medbrakt bøtte; dette var vel i 17-18-tiden midt i uken. Jeg vasker alltid med medbrakt her siden skumbørstene er skumle og jeg har fått ripet lakken stygt her tidligere (før omlakkeringen, vel å merke). Mellom ca kl 19 og 23 (stengetid) gir de stort sett bæng i hvordan man vasker så lenge man ikke lager milelange køer. Etter kl 17 er også alle/de fleste utleide parkeringsplassene vegg i vegg med vaskehallen ledige slik at man kan stå der og polere. Det henger også en stikkontakt høyt oppe på veggen over støvsugeren, og de ansatte har gått med på at jeg kan slenge i en skjøteledning for strøm til poleringsmaskin dersom det skulle være nødvendig...

Statoil Flesland: Egne vaskebåser og semi-offisielt tillatt å ta med eget utstyr, ingen bryr seg og det er lite trafikk på vaskeanlegget generelt sett i følge ryktene. Et stykke å kjøre, dog...

Har ikke prøvd denne stasjonen enda, men burde vel ta en tur og sjekke ut fasilitetene etter hvert.

Statoil Åsane/Statoil Nesttun: Utendørsanlegg uten skikkelige muligheter for proper vask eller tørk; brukes kun som krisevask dersom bilen har blitt nedbajset av fugler eller noe sånt mens man har vært ute på tur. Ingen muligheter for strøm.

Endret av csjoh
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Statoil Solheimsviken: Litt grinete på bøttevask om dagen grunnet mye trafikk, men etter ca kl 22 er bøttevask med medbrakt vaskevott stort sett helt greit så lenge man ikke lager kø (har spurt). Medbrakte kjemikalier er i utgangspunktet ikke ønsket, men de har enda ikke sagt noe på at jeg herjer med egen avfetting der. Strøm til poleringsmaskin er tilgjengelig mot betaling (aner ikke hvor dyrt det er).

Jeg har opplevd å bli tilsnakket på denne stasjonen. Det var på ettermiddagen en gang og jeg sto med egen bøtte og vaskehanske og gikk over bilen da det kom en ansatt spaserende ut og ba meg slutte med det, og anbefalte heller skumbørsten. Det var forresten ikke noe kø heller. Vi var tre som holdt på i hallen, noe som betyr at det da var tre andre båser ledig og.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nesten aldri kø her på bygda :) Kjører bilen ut av vaskehallen for å ta bøttevasken uansett.Kjører inn og spyler av etterpå.Kjekt med maxi suds2 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Revurdering av Statoil Nesttun:

Servicehall med stikkontakter og støvsugere, mulig å stå der og polere med maskin på kvelds-/nattestid. Selvvaskeanlegg 15 meter unna (utendørs). Servicehallen er åpen i begge ender, så med uheldig vindretning kan det være umulig å få gjort noe der, men det får bli en vurderingssak for hver gang. :)

Prøv å unngå rushtid, dvs dagtid frem til ca kl 21 da folk flest "vasker" bilene sine og bruker støvsugerne i hallen...

Endret av csjoh
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker ofte bilen min i selvasken i åsane tidlig om lørdags morning eller sent på kvelden.

Ofte i ukedagene også, men det er vanligvis etter 21.00.

Har aldri blitt snakket til. Og har alltid med meg 2 bøtter og såpe/vann.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaskehallen som ligger ved Ådnekvam Auto på salhusveien er så og si alltid tom og fungerer utmerket dersom du bruker medbrakte midler. Jeg har til gode å se andre stå der samtidig som jeg er der. Det er i tillegg godt trykk der fra eget basseng.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaskehallen som ligger ved Ådnekvam Auto på salhusveien er så og si alltid tom og fungerer utmerket dersom du bruker medbrakte midler. Jeg har til gode å se andre stå der samtidig som jeg er der. Det er i tillegg godt trykk der fra eget basseng.

Ble såpass nysgjerrig på denne at jeg måtte sjekke opp dette ytterligere. Her er reklameteksten til ådnekvam:

"Vi har åpnet nytt selvvaskanlegg i Salhusvegen. Selvvaskanlegget er døgnåpent og åpent for alle hele døgnet.

Ådnekvam Auto ligger i Salhusvegen 55, i Åsane et par min fra Åsane Senter rett utenfor Bergen."

Høres jo veldig bra ut. Er denne vaskehallen inne i bygget som man ser på google streetview, eller er det et annet sted på området?

Link: http://maps.google.c...urce=gplus-ogsb

Endret av bjovas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Good find! Dette skal testes ut neste gang bilvasken skal foregå i Bergens område ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble såpass nysgjerrig på denne at jeg måtte sjekke opp dette ytterligere. Her er reklameteksten til ådnekvam:

"Vi har åpnet nytt selvvaskanlegg i Salhusvegen. Selvvaskanlegget er døgnåpent og åpent for alle hele døgnet.

Ådnekvam Auto ligger i Salhusvegen 55, i Åsane et par min fra Åsane Senter rett utenfor Bergen."

Høres jo veldig bra ut. Er denne vaskehallen inne i bygget som man ser på google streetview, eller er det et annet sted på området?

Link: http://maps.google.c...urce=gplus-ogsb

Nei, den ligger ikke inne i bygget. Tar til høyre med Ådnekvam og fortsett forbi Automatservice. Skal en del til for å ikke se det :)

Har blitt stoppet en gang da jeg var i full gang med Quick detaileren kl 8 om kvelden om at jeg ikke måtte lage kø av høvdingen selv :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom den ute med Ådnekvam igår etter en tur på Ikea, mest for å sjekke og ta en kjapp vask. Veldig bra trykk og varmtvann, fin vinkel på pistolen var det og slik at det var lett å komme til under og i hjulbuer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte eg skulle prøve ut Ådnekvam imåro tiiidlig eg..har jo desverre ingen mulighet for og vaske der eg bor :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører forbi Danmarksplass hver morgen, og ser at det har kommet opp et skilt om Bergen Bilverksted AS, gjør det selv verksted med bilpleie osv.

Skal tro om det hadde vært anledning til å leie seg plass å stå noen timer å polere der? Vanskelig å finne et varmt sted hvor man kan få lagt på voks på en fornuftig måte nå som vinteren er her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg nå har flyttet til Os, er det noen i Os som vet om et bra sted/kjenner noen som har verksted/vaskehall for selvvask/polering? Carporten til min mor er ikke akkurat ideell, og egen garasje er på tenkestadiet enda...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde selvvaskehallen på Statoil Solheimsviken i Bergen, og ble rimelig deprimert over hvor labert resultatet blir om en skal holde seg til retningslinjene og ikke bruke medbrakt. :/

Rimelig strenge der ja. Har selv blitt kjeftet på og bedt om å forlate plassen på grunn av medbrakt, selv om det var haugevis av ledige vaskeplasser. Legger ikke igjen flere penger der..

YX i NKP gården derimot.. der var jeg stamkunde hele forrige vinter. Første gangen ringte jeg inn på forhånd og spurte spesifikt om det var lov å "nyte medbrakt". Fikk til svar at det var ingen problem ;)

Takk for tipset, prøver den neste gang. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive