truhaa

Noen som har testet Skike rulleski

Skjønner jo selv at sommeren kommer og liker ikke hetl at skisessongen skal stoppe der, søkte derfor litt på nettet ang rulleski, og kom over disse her:

Skike

En off road type, som for min del kan bety at jeg kan bevege meg noe bort fra asfalt, og heller være på skogstier og løypene jeg normalt går på vanlig ski...

Ser det er flere typer av disse her, så om noen har testet og har noen tips eller meninger om hvem som er verdt å teste så taes det imot med takk.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke dumt ut dette her...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekt med brems da.. :)

Ser ut som det er ganske fine grusveier de brukes på, og med den størrelsen på hjulene er det vel begrenset hvor røft terreng de takler.

Problemet jeg ser for meg med hjul i terrenget er det ofte varierende underlagte, noen steder hardt og andre steder mykt samt røtter og steiner osv..

Ville gått for et sett vanlige rulleski, er utrolig gøy å spenne på seg skiene på vinterstid når du har en del mil på rulleski bak deg.

Formen er liksom der med en gang, og stake er gøy når man har grunntrening fra rulleski.

Det finnes som regel fine strekninger med lite høydevariasjon de fleste områder her på østlandet. Jeg holder meg langt unna bratte bakker med rulleski og bruker hjelm hver gang. Går man på oversiktlige steder er det aldri noe problem å ikke kunne bremse.

Hvis du er i området må du gjerne prøve mine en gang til når snøen er borte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der så litt kult ut.....

Noen Norsk forhandler Truls ?

Jeg har ikke tenkt å ta med vinteren inn i sommeren....da reiser jeg heller rett nedi høgget her (stryn) og går på ekte sne hele sommeren

-men det der så rimelig morsomt ut.....

Og det er klart, Chris har et megapoeng når han sier at det er bra med rulleski på høsten for å klargjøre kroppen og ikke minst stakemuskultauren for den kommende vinteren.

Jeg skal handle meg rulleski, og tenkte mest på vanlige klassisk ski, men hold oss informert hvis du finner ut noe om de der da.

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forhandlere

Er en del forhandlere av disse ser det ut som, ikke sjekket nærmere enda selv...

Disse brukes i ganske ulent tereng på noen klipp, men funker nok best på nogen lunde jevnt underlag...

Takker for tilbudet Chris, ser an en gang om det lar seg gjøre....

Ståle: er det langrenns spor der også?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forhandlere

Er en del forhandlere av disse ser det ut som, ikke sjekket nærmere enda selv...

Disse brukes i ganske ulent tereng på noen klipp, men funker nok best på nogen lunde jevnt underlag...

Takker for tilbudet Chris, ser an en gang om det lar seg gjøre....

Ståle: er det langrenns spor der også?

Glemte å si det ja....sorry

Jeg kan ikke svare for hvordan det er nå, men før så var det det....

Du har dessuten Grotli som sikkert er farbar med ski til langt uti juni......

Hvis du er gira så kan jeg sjekke ut litt for deg........Stryn en helg i juni med sol, langrennski, shorts, høye fjell og grønne lier som omkranser klart grønnt vann blir ALDRI feil - det kan jeg love deg B) ......nevnte jeg Øl i hytteveggen etter dagens økt oppe på breen :)

stryn2.jpg

stryn.jpg

Endret av Ståle
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive