Gå til innhold

Vask av vegger og tak - innendørs..


tommy_sn

Recommended Posts

Hei

Sitter å vurderer å vaske vegger og tak mer eller mindre, og har noen spørsmål:

Hvilke vaskeprodukter anbefales om det skal males, og hvilke om det ikke skal males?

Er noe sotmerker her og der etter stearinlysbruk - særlig over vinduer og kalde hjørner og punkter..

Eller er det ingen hensikt i det heletatt å vaske om det skal males?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Salmiakk vann tar en god del ja :) (Husk vernebriller, med tanke på taket. Salmiakkvann i øynene er ikke kos )

Og ja, det er ikke dumt og vaske før du skal male. Noe med hvor godt malingen sitter eller noe :P

-Bmw iX3 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bland inn litt salmiakk i sparkelen du, og helsparkle taket før du maler. Blir så fint så og sparer deg for mye unødvendig vask.

Hvis ikke maling -> salmiakk-vann, vernebriller, god utlufting og hansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sitter å vurderer å vaske vegger og tak mer eller mindre, og har noen spørsmål:

Hvilke vaskeprodukter anbefales om det skal males, og hvilke om det ikke skal males?

Er noe sotmerker her og der etter stearinlysbruk - særlig over vinduer og kalde hjørner og punkter..

Eller er det ingen hensikt i det heletatt å vaske om det skal males?

Hvis du kun skal vaske fungerer salo greit, jeg har brukt det og mikrofiber mopp på gulvskaft til tak og det funker fint.

Hvis du skal male er det viktig å fjerne fett og smuss før du mattpusser tidligere malte/lakerte flater, for å hindre fett å smuss i å bli pusset inn i overflaten, og for å optimalisere heften til lakk maling.

Vi har de sist 18 mnd pusset opp rom for rom i 1 etg i huset og det er fremgangsmåten jeg har brukt etter anbefaling fra min far som tidligere jobbet i maler butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker greenclean jeg :blush:

Hvertfall til alle flater hvor det skal vaskes og tørkes litt støv (ikke gulv) Tar også sot, jada har vaska peisen med greenclean...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...