LLH

batteridrevet muttertrekker

Hvor mye ompf må jeg ha for og skifte felger på bilen? 120-180-200-300-400 nm?? Bør jo da også kunne skifte alle fire altså, 20 muttere av og på uten at den dør på seg.. 120nm er jo egentlig mer enn nok for de fleste hjulmuttere, men aner at om man kjøper en som drar akkurat det så går en fort tom når man skal ha de opp??

Har tatt dewalt, makita, blå bosch, hilti, milwaukee og hitachi med i bergegninga. Og det ser jevnt over ut som at det er nm og volt som avgjør prisen.. Så på snap-on også, men kan med ganske stor sikkerhet si at 7000kr utgår.. 4000kr da har vi en deal..

Noen som har noe sånt noe og har noe glupt og komme med??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med  dette? :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har den det linkes til og har aldri hatt noe problemer med den.. Bruker selvsagt momentstav når jeg drar til:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en ikke så alt for dyr muttertrekker som går på batteri. Den blir for svak til siste innspurt desverre. hehe Også har jeg muttertrekker på kompressoren da. Fungerer litt bedre B) Det letteste, sterkeste og billigste hadde vel blitt en muttertrekker med kontakt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har trekt hjulmuttere med moment (120NM) i mange år, allikevel så hender det om våren at trekkeren min som er luft på 320NM ikke klarer å løsne de....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Panasonic EY7541 til hjulskift, funker fint som snus. Den er oppgitt til 185Nm, men slo sterkere enn store muttertrekkere oppgitt til 360Nm!

Det hender selvfølgelig man kommer over bolter som sitter for hardt, spesielt hvis bilen har vært på verksted (noen setter til hjulboltene noe så inn i hampen!) men da er det bare å finne frem latmannsarmen...

Aller helst skal man gjøre som Bernhard over her beskriver; sette til med momentstav.. men når du blir kjent med muttertrekkeren din vet du ca når boltene sitter som de skal.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du noe som holder til bilen og masse mer. Elektrisk muttertrekker opp til 4.000Nm. se: www.techtools.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har den det linkes til og har aldri hatt noe problemer med den.. Bruker selvsagt momentstav når jeg drar til:)

Har du prøvd å kontrollere momentet med momentnøkkel etter tiltrekking med momentstav?

Ved ett par anledninger har jeg fått hjulene mine skrudd fast med muttertrekker og momentstav på verkted. Det har aldri vært likt moment på alle boltene.

Strammer med momentnøkkel og 120-130 nm her. Når hjulene er strammet korrekt, greier man fint å løsne dem uten muttertrekker samtidig som man ikke skader bremser og felg.

Trådstarter: Hva med noe sånt? http://cgi.ebay.co.uk/Hitachi-WH18DL-18V-Lithium-Ion-1-4-Impact-Driver-Kit-/200395737975?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2ea8844b77

Det er mye penger å spare på å handle elektroverktøy fra ulandet. Bare pass på at lader fungerer på 240V hvis du kjøper fra usa.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På jobben har vi en Milwaukee muttertrekker, brukes til ganske heavy industrielt reparasjonsarbeid.. for et par mnd siden var denne på tilbud hos TOOLS for ca 3500,-

Vi har også hatt en Makita batteritrekker, men denne Milwaukeen virket noe sterkere.. Batterikapasitet så det holder, med indikator på batteriet.

Ville nok ikke dratt til hjulmuttere med denne, den greier (jeg tipper) 200-250Nm.. Gjorde en liten test og den greide å løsne ca. halvparten av omtrent 20 stk M16-bolter som var dratt med 320Nm. Men fytterakkern for en gull maskin den Milwaukeen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å kontrollere momentet med momentnøkkel etter tiltrekking med momentstav?

Ved ett par anledninger har jeg fått hjulene mine skrudd fast med muttertrekker og momentstav på verkted. Det har aldri vært likt moment på alle boltene.

Strammer med momentnøkkel og 120-130 nm her. Når hjulene er strammet korrekt, greier man fint å løsne dem uten muttertrekker samtidig som man ikke skader bremser og felg.

Trådstarter: Hva med noe sånt? http://cgi.ebay.co.uk/Hitachi-WH18DL-18V-Lithium-Ion-1-4-Impact-Driver-Kit-/200395737975?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2ea8844b77

Det er mye penger å spare på å handle elektroverktøy fra ulandet. Bare pass på at lader fungerer på 240V hvis du kjøper fra usa.

Går alltid over etterpå med momentstav for å være sikker og det har vært 1 el 2 ganger hvor det ikke har "klikket" :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive