hmsilset

93 mod Toyota mr2 med masse småskader

38 innlegg i emnet

Da er produktene jeg skal bruke lagt frem, og bilen vasket. Dette er en mildt sagt sliten lakk, og utfordringen blir å få tatt swirls og polere en frontfanger jeg har vært så lur å lakke selv med klarlakkboks med rett stråle fra esso :lol: Men bilen er rustfri i karrosseriet, og det er igrunn viktigst for min del.

Jeg har maskinpolert nye speil og motorlokk, og funnet ut at det går veldig fint med s30 og ganske fin pad med et par heftige pass.Ulempen er at det tar litt lengre tid, men fordelen er at flexmaskina ikke går varm.Jeg er tidlig i gang i morgen, så om DA maskina mi kommer i morgen, så stresser jeg ikke med å stoppe midt i jobben å hente den fordi.Vet at dette vil gå bra med roterende siden jeg har prøvd meg på en del med samme lakk hjemme. Jeg vil konsentrere meg mer om å ta bra bilder på denne jobben, for det er jo det som er viktigst for dere ;)

Baklykter,speil og motorlokk vil bli demontert, siden jeg har de nypolert og voksa her.Vinterdekk og felger vil ikke bli brukt mere etter

denne vinteren utenom ved flytting, så felger prioriterer jeg ikke.Prøvd med all slags avfetning og felgbørste mange ganger, så de får jeg ikke rene før sommeren :)

Kommer med mange før og etter bilder og film innen søndag.Går nok 15-20 timer i morgen og kanskje søndag, så da orker jeg ikke å holde på med data..

Ett gammelt bilde fra 2007.kun blitt brukt jallavoks med fargepigmenter på denne bilen bør, for jeg nekter å kjøre rundt i rosa mr2 barbiebil ;)

2007007.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si du står på skikkelig for tiden :) Lykke til, gleder meg til å se resultatet når tråden kommer!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si du står på skikkelig for tiden :) Lykke til, gleder meg til å se resultatet når tråden kommer!

Takk . Håper du vil like resultatet.Satser på jevn fremgang for hver bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

henger meg på den

god innsants på kort tid !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

henger meg på den

god innsants på kort tid !

Takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra utgangspungt for en bling bling bil dette.Lukter vel Da lang vei her ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra utgangspungt for en bling bling bil dette.Lukter vel Da lang vei her ;)

DA er ikke kommet i posten, men fikser denne med roterende :)DA kommer jeg til å bruke på en av de neste bilene.2008 mod sort rav4 ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å være helt ærlig så tror jeg at du satser litt høyt med å kjøre finishing med roterende på en sånn type lakk. Regner med at du har hatt de nypolerte delene ute i sol og skikkelig lys? Det er en ting å polere inne i en garasje med vanlig takbelysning og noe vidt forskjellig å få skikkelige halogen, led og eventuelt en Sun Gun på lakken etterpå, og det beste av alt er sollyset..

Brynjar og jeg har holdt på med en bil med myk lakk denne uken og har totalt brukt bortimot 40 arbeidstimer snart for å få den bilen dit den straks er, og denne gangen har vi lært oss litt nye ting så vi har fått til å avslutte med roterende finishing på myk lakk.

Kjør sikkert og hent DA maskinen før du blir stående og irritere deg mer og mer..

Hilsen en som har polert mye bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å være helt ærlig så tror jeg at du satser litt høyt med å kjøre finishing med roterende på en sånn type lakk. Regner med at du har hatt de nypolerte delene ute i sol og skikkelig lys? Det er en ting å polere inne i en garasje med vanlig takbelysning og noe vidt forskjellig å få skikkelige halogen, led og eventuelt en Sun Gun på lakken etterpå, og det beste av alt er sollyset..

Brynjar og jeg har holdt på med en bil med myk lakk denne uken og har totalt brukt bortimot 40 arbeidstimer snart for å få den bilen dit den straks er, og denne gangen har vi lært oss litt nye ting så vi har fått til å avslutte med roterende finishing på myk lakk.

Kjør sikkert og hent DA maskinen før du blir stående og irritere deg mer og mer..

Hilsen en som har polert mye bil.

Hei :) Jeg har ikke hatt delene ut i sollys, men tror de er bra..Tok jo en del bilder i en tråd her for ett par uker siden. Jeg får bare sette bilen til sides uten voks og sette i gang igjen neste helg, om det ikke ser bra ut etter finishing med roterende.En ting er sikkert: jeg klarer ikke ei helg uten maskinpolering ;) Ikke enda. Har du noe tips til hvordan en tar finishingen på myk lakk med roterende?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunsten er og sleppe opp presset og sette maskina på rett turtall i rette øyeblikket om du forstår.Dette krever endel trening.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunsten er og sleppe opp presset og sette maskina på rett turtall i rette øyeblikket om du forstår.Dette krever endel trening.

Forstår, men å utføre det er noe helt annet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir aldri lei av å se bilen din. Mr2 i rødt er pent :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir aldri lei av å se bilen din. Mr2 i rødt er pent :)

Det er bra :) Kommer ikke til å legge ut bilder av den så ofte her, men må jo nå som jeg skal polere.

Ja, rødt er fint på mange sportsbiler igrunn.Evoen til Truhaa er vel det beste eksempelet på det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja..Satt igang litt hardt i dag og lagde verdens mest heftige spor innpå grunninga på bakfangeren.Gikk småforbanna rundt bilen en runde med en finishing pad og s30,monterte de nypolerte lyktene og motorlokket(som selvsagt var i helt feil rødfarge,hehe) før jeg dro hjem.Fortsetter arbeidet med DA maskine neste helg.Eneste problemet mitt er at jeg kun har fine pader og den meguiarspaden som ikke bør brukes på lakkerte plastdeler fant jeg ut.Kommer til å bøte på med vinyl bare neste helg, da jeg ikke har penger til noe som helst annet enn lån og veiavgifter neste måned ..

Kom forresten innom en, og jeg viste alle feila jeg har gjort.Kan du polere bilen min før våren også spurte han :lol: Vips så har jeg en jobb til.Merchedes da, og de har vel skikkelig lakk :)

Bilder fra denne håpløse, men lærerike8 timers dagen.

Dette merket fjernet jeg.Aldri likt dem..

002-9.jpg

Må nok av med vingen og sidefinnene som hører til vingen for å komme til bra her.

004-4.jpg

Joda, lakket denne fangeren med litt rar spray fra Esso en gang.Den MÅ lakkes,hehe.

005-5.jpg

007-3.jpg

Ny frontrute og pakning denne uka.Pakningen vil glatte seg ut etterhvert sa de..Ga frontruta en omgang med nanolotus ruteforsegling.

009-5.jpg

010-3.jpg

011-3.jpg

013-3.jpg

014-3.jpg

015-4.jpg

016-3.jpg

022-2.jpg

023-2.jpg

024-2.jpg

027-2.jpg

030-2.jpg

032-2.jpg

034-1.jpg

039-1.jpg

040-1.jpg

042-1.jpg

043-1.jpg

045-1.jpg

Da lærte jeg at lakkede plast og metalldeler reagerer forskjellig med grov pad.

Ingen krise.Målet mitt er fortsatt å holde bilen rustfri til jeg en gang får råd til hel lakkering B)

046-1.jpg

048.jpg

050.jpg

Litt mye lys på det bildet :) Men jeg fikk da på sommerlyktene uten å rasere noe.

052.jpg

054.jpg

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget meget pen mr2 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er bilen blank og fin, og med hologrammer bare på ett deksel :) demontere hele spoileren/vingen og gikk igang med meguiars burgunder pad og s30 på alle metallflater med lakk, deretter sholl finispad og s40 med bra hastighet på alle plastdeler. Så prøvde jeg å legge lakkforsegling med duragloss111 og jetseal(husker ikke navn). Brukte litt dg111 for å få bort småriper.Hadde lite igjen, så derfor blandet jeg inn litt. Legger ut noen bra og dårlige bilder fra dagen, og lager film siden. MÅ ha skikkelig kamera snart...

Frontfanger ga jeg opp :lol:

003-5.jpg

006-4.jpg

022-3.jpg

024-3.jpg

026-2.jpg

029-3.jpg

031-2.jpg

032-3.jpg

033-2.jpg

036.jpg

037-1.jpg

039-2.jpg

041-2.jpg

045-2.jpg

046-2.jpg

049.jpg

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor brukte du burgunder pad og S30? Eller er det skrivefeil.. Til info så fjerner ikke DG 111 riper,mulig den skjuler det, men fjerne de gjør den ikke :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor brukte du burgunder pad og S30? Eller er det skrivefeil.. Til info så fjerner ikke DG 111 riper,mulig den skjuler det, men fjerne de gjør den ikke :)

Ja, skjule var det jeg mente ;) nei, jeg brukte faktisk det,hehe. Hadde det holdt med finishingpad og grovere produkt??

Vet det er eliten av bilpleie som er her på forumet, men jeg legger ut alt uansett..Så selv om jeg er flau av denne jobben så legger

jeg ut alt fordi,hehe. Har forresten litt mere pads og produkt å velge i når scandicshine er ferdig med ferien sin :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble sykt blank og våt bilen nå.Fint resultat til slutt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble sykt blank og våt bilen nå.Fint resultat til slutt

Takk, den ble jo bra sånn sett :) Og for første gang på 3 år så er den faktisk rød igjen uten å bruke voks med fargepigmenter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive