ØyvindBraaten

Kattepiss... er noe piss!

Har lite av disse forespørslene heldigvis, men da de kommer er det greit å være forberedt. Noen som har vært borti lignende tilfeller? Kattepiss i bil. Hvordan fjerne lukten skånsomt og effektivt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er pissa på stoff, ville jeg prøvd GreenClean og Mimo for å suge opp.

Er det snakk om ikke absorberende flate vil jeg tro(uten å ha vært utsatt for det) GreenClean gjør jobben da også.

Hvis det har trekt igjennom skinn er det kanskje litt værre? Da må vel skinntrekket av i verste fall..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Morten sier + skyt og flå katta etterpå. Heng den i antenna til skrekk og advarsel for andre slike krek.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig!.. ringte en kunde og fortalte at det på ett eller anna vis hadde klart å lure seg inn ei katte inn i bilen hans, og da pissa. 8 seter transporter... ohboy for en jobb!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har altså inne en bil, og har vært uheldig å hatt ei katte inne i bilen som har pissa, eller fikk du forespørsel om å ordne opp i en bil som dette har skjedd i?

Må nok jobbes godt med GreenClean eller noe slikt, og deretter Mimo, eventuelt en annen type rensemaskin. Er nok ikke den lukten som er lettest å fjerne... Men var jo en her tidligere som tok en del biler som var røykskada. Sitter nok godt den lukta også, men tror han fikk det bra igjen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grundig rengjøring, så Odor Eliminator (hvis man ikke har ozon-apparat)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neinei, har ingen bil inne som jeg har sluppet ei katte inni ;) hehehe. Har fått en forespørsel om jobben.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

G101 etterfulgt av Brisk Low Foam (helst i rensemaskin) bør hjelpe for så å gå over med luftfrisker etterpå

Hvis det er stoff det er snakk om dette..

Endret av Hardstyler
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tøm diesel i bilen, da glemmer du kattepiss lukta :)

ha ha

Seriøst, tror green clean + foma renser tar mye der, bare dynke stedet godt et par ganger og reppetere, lukke dørene og lukte etter noen timer og se om det er borte... Vet at eddik også kan ta en del lukt, så kan sikkert sette inn en skål der etter rensen også, skader uansett ikke....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du Meguiars APC så prøv den, den er veldig, veldig bra :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tips er først å rense setene som beskrevet over, etter dette setter du en bøtte med varmt vann og salmiakk i, lukker bilen og lar det stå noen timer, bruk så noe som tilfører noe lukt igjen, da salmiakk fjerner det meste av lukt i bilen... Har vært borte i kattepiss i bilen selv, da i baksetet på mercedesen min. jeg brukte en eller annen stoff eller interiør rens tror det var turtlewax tekstil rens eller noe, og skrubba godt, for så å sette en bøtte med varmt vann og salmiakk i bilen, resultatet ble greit det... noen påstår også at du kan sette en åpnet flaske med salmiakk i bilen også, men vet ikke om dette funker like bra....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen løste dette seg til slutt? Ble du kvitt kattepisset til slutt og åssen gikk du frem?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har bare satt opp time :) driver å rådfører meg her og der så jeg stiller godt forberedt. Noen som anbefalte å hersje over hele bilen med Tornador også rense etterpå (selvfølgelig etter at man har støvsugd ut alt det verste så man ikke blåser det rundt omkring). Også funderer jeg sterkt på teorien om skål med salmiak. Hadde gulltreff på slik kjerringråd sist, da jeg hadde en A4 inne hvor det var tømt 20l drivstoff. Funka kjempe bra med kaffepulver over stedet hvor det var tømt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive