Gå til innhold
Kopmaniac

SV Seel Feed

Recommended Posts

Kopmaniac    5
Kopmaniac

Påførte SV Seel Feed på alle gummilister i går og førsteinntrykket av produktet er bra, Greit å påføre, jeg valgte fingrene da jeg synes det var lettere enn å bruke pad. Trakk fint inn i gummien og ble seende veldig fint ut etter å ha dratt over med MF til slutt.

Det jeg var mindre fornøyd med var flasken. Mener jeg var normalt forsiktig da jeg la en dråpe på fingeren, men etter noen repetisjoner begynte det å renne av produktet nedover flasken. Her tror jeg det ville vært bedre med annen type topp enn den flate vippe-løsningen. Ser for meg en litt mykere flaske med en tut hvor produkt i åpningen hadde blitt sugd tilbake når man slutter å klemme.

Eller er det noen som har tips til hvordan jeg kan unngå å grise?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

HAdede ikke det problemet her, men brukte en liten svampbit når jeg la den på og da tørket jeg vekk fra flasken med den etter at jeg hadde tatt på SF på svampen....

Uansett kan du bare tømme den over på en annen flaske og bruke den eller bytte ut tyten med noe annet, mulig at pumpetyper som er på håndsåper kan passe over på denne, hjelper nok noe det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
General Lee    25
General Lee

Bruker å legge ei ert eller to på kanten på en påføringspad og så brette den rundt lista og dra den bortover til det er tomt for produkt på paden. Repeat til du er ferdig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kopmaniac    5
Kopmaniac

Tror nok det er enklere å holde flasken ren hvis man bruker svamp eller pad, men mange av listene mine har en sånn profil at det er vanskelig å komme til overalt med annet enn en finger foran og en bak (eller inni),

Skal prøve å sette på en annen topp neste gang. Har et par varianter liggende, også en håndsåpepumpe.

Takk for innspill.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 475
Brynjar

Ikke tenkt over dette før du skreiv det i går. I dag brukte jeg seal feed selv og hadde akkurat samme opplevelse som du beskriver... Brukte en SV applicator.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EbbeJ    166
EbbeJ

Ja, flasken kan godt blive lidt fedtet.. I øvrigt, så prøv at lade det sidde på gummi'et natten over, og tør af dagen efter, det giver efter min mening et bedre og mere holdbart finish.

Venligst,

Ebbe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
roadrune    21
roadrune

Ganske off-topic, men er det en god ide å bruke seal-feed på vindusviskere for å holde de mykere og fri for snø og is?

Eller blir det bare ett herlig griseri på ruta av det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
General Lee    25
General Lee

Funker fint på viskere, bare la det trekke inn og tørke av overflødig produkt før du legger de på ruta igjen.

Vask de først med GPAC eller lignende produkter eller IPA (konsentrert spylervæske...).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
General Lee    25
General Lee

Slanger i motorrommet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Fantastisk produkt, i lite heldig emballasje...... :mellow:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mats    16
Mats

Jeg har brukt sealfead på plast med meget bra resultat. På dørene mine er den en slags matt plast materiale (tror jeg) og der funka det som gull. Eller som nevnt, slanger i motorrom og lignende er jo godt alternativ ;)

Prøv deg frem litt, de fleste produkter har litt større bruksområde noen ganger en det som er oppgitt ;)

Endret av Mats

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig