roadrune

Polere frontrute?

Som tittelen sier: er det mulig å polere frontruta med 3M ultrafina, for å ta små riper?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glass er steinhardt og det skal ikke alt for mye varme til for at det sprekker(uherdet, som MortenM sa :) ). Det var et par tråder om det her en gang. Konklusjonen var at det er billigere(sammenliknet med all tiden man bruker) og lettere og bare bytte ruta.

edit* Men å gå over med en medium polish er en grei måte å vekk vanskelige flekker på.. f.eks før man legger på forsegling.

Endret av Lexis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glass er steinhardt ja. Får ikke gjort noe der med verken ultrafina eller fast cut. Tenk den hardeste lakken du har vært borti ganger 1000. Det finnes egne ekstremt kraftige poleringsmidler og spesialpads for å polere glass, men det er forferdelig mye jobb og risikabelt for glasset. De få eksemplene jeg har sett folk prøve det selv gir de som regel opp etter flere timer uten å få bort noen ting eller knuser glasset da det ble for mye varme :)

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forsøkte dette med spesialprodukter beregnet på glass. På sideruter som er herdet gikk det bra, men tok utrolig med tid. Frontruten som ikke er herdet sprakk tvert.

Konklusjonen min er i hvert fall: Ligg unna u-herdet glass som frontruter!

Må du likevel bytte rute pga slitasje, kan du jo bare kaste deg i det og statse på at det går bra ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd på fronlys i glass? mine er småstygge, litt riper og hakk.. Er det håp for og bedre de litt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd på fronlys i glass? mine er småstygge, litt riper og hakk.. Er det håp for og bedre de litt?

Shine lyktglass Litt info om det her, mtp lysbrytning høres det litt skummelt ut..

Fant også MortenM sin glasstråd, fin sak :)

Endret av Lexis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en tråd fra Detailingworld

Han bruker noe som heter Cerium Oxide. Ingen aning hva det er, men han fikk det til med DA (!). Mye arbeid ser det ut som iallfall. Og som sagt lenger oppe så er vel varme en liten issue på uherda ruter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000kr for ny med delkasko...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000kr for ny med delkasko...

Har faktisk INGEN egenandel ved ruteknusing....

Men har inntrykk av at originalruta er bedre enn uoriginale? Har byttet på andre biler, og jeg synes de blir ripete lenge før originalruta....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Far min sier at han har reddet ei frontrute fra å ikke bli godkjent på EU-kontroll pga visker-spor. Var visstnok ganske alvorlige også. Brukte en hel dag eller noe. Så det må da gå ann... Men kan jo hende at han endte opp med skikkelige optiske brytninger da. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duragloss NU glass + medium cyclo (grønn) pad tok ikke stort annet en møkk, visker merker etc vet jeg ikke om ble borte helt.... men er ruta dass så tror jeg det er best å sjekke den hos noen som driver med ruter, er vel ikke bare knuste ruter de bytter? er vel noe med dårlige ruter også mener jeg....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive