Gå til innhold
EivindE91

Bilvask for Haiti

Recommended Posts

EivindE91    3
EivindE91

I morgen vasker et bilpleie firma her i Tromsø bilen for 100 kr der 50kr går til jordskjelv offrene i Haiti.

Nordlys

Endret av Tuscani

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
common    2
common

Et meget bra tiltak dette, men tviler på at noen her vil benytte et bilvaskefirma....

bedre og gi en femtilapp istedet da gitt.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersB    166
AndersB

Vaskehanske, tørkehåndkle, skal ikke utale meg om det som står i hylla hans, men det ser kjent ut.. kanskje det er håp :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Han5y    120
Han5y

Har vært å snakket vedkommende som er avbildet i avisen, og det er en entusiast som tenker kvalitet,foran kvantitet.

Flex, scholl, og SV stod for en god del av utvalget han brukte under detailingprosessen, så dette er ikke noe svamp og zalo-bedrift styrt av våre nye landsmenn.

Jeg hadde iallefall ikke vært betenkelig med å levert bilen inn dit for en hundrings, kontra de grufulle maskinene. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Ikke for å være pessimistisk men planen er visst å bruke 10 min pr.bil......altså ingen prewash og rett på med mitt.... uansett ett bra tiltak men det er mer fristende å gi fyren en femtilapp enn å la han vaske bilen :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

De skulle vaske 60 biler på 12 timer står det i artikkelen. Med 3 personer blir det da 36min per bil per person. Hvis alle 3 jobber sammen blir det da 12 min per bil eller 10 min som blir omtrent riktig da biler må inn og ut. 10 min er ikke så alt for ille for 3 personer :) Rekker lett å sprute på litt skum eller avfetting da.

Endret av mighty82

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

De skulle vaske 60 biler på 12 timer står det i artikkelen. Med 3 personer blir det da 36min per bil per person. Hvis alle 3 jobber sammen blir det da 12 min per bil eller 10 min som blir omtrent riktig da biler må inn og ut. 10 min er ikke så alt for ille for 3 personer :) Rekker lett å sprute på litt skum eller avfetting da.

Er ikke så ille da, men fortsatt en slags skamvask......men antakeligvis 10x bedre enn de andre vasketilbudene her i byen :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
posan    4
posan

bruker de 10min på bilen rekker jo ikke avfetting eller skum å virke før mitten kommer på bilen..

men personlig syntes jeg dette er ett bra tilltak :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine / Ketil    257
Scandic Shine / Ketil

Autowell AS, er Scandicshine bilpleiesenter! Kvalitet der, ikke noe tull.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Men 10-12 min på å vaske en bil inkl avfetting.. hmm.. blir 3xdynk med OPW - tar 60 sekunder med 3 personer. Så virke i 2 min. Så avspyling (ca 60 sekunder). Da har man 6-8 minutter igjen på håndvask. Da vasker man fort....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Exposito    3
Exposito

pappa var der og fikk vasket bilen. han sa at det var greit med folk der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Autowell er et kjent firma innen vw-audi club. De gjør det på den riktige måten for å nevne det! Så min kommentar til dette er bare "bra tiltak".

Autowell bilpleie & tuning

Forklar meg hvordan man vasker en vinterskitten bil på 10 min på den riktige måten ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EivindE91    3
EivindE91

Vil tro han vasker den bedre, enn vaskeautomaten på statoil. Uansett hvordan han har gjort dette i praksis eller ikke. Dette er et bra tiltak fra et lite firma som ønsker å kunne bidra til Haiti Ofrene. Og det var derfor jeg linket til denne artikkelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig