Gå til innhold
Akkarbelling

Såpeanbefaling

Recommended Posts

Akkarbelling    4
Akkarbelling

Noen som har lyst til å komme med noen anbefalinger om noen brukbare såper til å vaske bilen med? Trenger 3 stykker; 1 til bruk på vokset bil, 1 litt kraftigere for å bruke før polering og 1 til bruk i Wolfgang Foam Gun. Skal legge inn en bestilling snart på Shinearama eller på Scandicshine. Har 1 flaske med Swissvax Car Bath som jeg tenker å bruke når bilen er nyvokset, men kunne også tenke meg en mild og litt mer kostnadsbesparende såpe i tillegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Noen som har lyst til å komme med noen anbefalinger om noen brukbare såper til å vaske bilen med? Trenger 3 stykker; 1 til bruk på vokset bil, 1 litt kraftigere for å bruke før polering og 1 til bruk i Wolfgang Foam Gun. Skal legge inn en bestilling snart på Shinearama eller på Scandicshine. Har 1 flaske med Swissvax Car Bath som jeg tenker å bruke når bilen er nyvokset, men kunne også tenke meg en mild og litt mer kostnadsbesparende såpe i tillegg.

Citruswash + Gloss, ettersom den kan blandes ut etter hvor sterk du vil ha den. Skummer bra i Foam Gun også, men vil egentlig anbefale f.eks ValetPro Orange Prewash da den tar endel mer møkk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Duragloss 901 slår ikke feil den, den kan du blande tynt også om du vil.. ellers er Poorboys SS&S eller SS&W bra såper :)

I foamcanon er Bilt Hamber autofoam knallsak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Samme som gutta ovenfor :)

Synes Muc-Off sin såpe og Poorboys såpene er knall gode til "kosevask" :wub:

PS! Kjøper du fra shinearama, så plukk med de billige tørkehåndklene og 3-pack med ullmitt - meget bra priser ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LarsØ    85
LarsØ

CG Maxi Suds 2 er sweeeet...

Og lukter helt VIIIILT godt!!

Jeg har også gode erfaringer med Orange prewash, og CG Citrus wash&gloss, både i foamcannon og bøttevask.

Endret av LarsØ

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

CG W+G og Orange PreWash er bare konge, samme er Poorboys SS&S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hc_Tk    58
hc_Tk

duragloss 901 er kanon som er mild mot lsp blandet svakt.

ellers bruker jeg megs nxt for en grovere vask da denne tar mer og blir glattere enn 901.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
common    2
common

CG W+G og Orange PreWash er bare konge, samme er Poorboys SS&S.

X2

Og Maxisuds2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersB    166
AndersB

en blanding av snowfoam og orange prewash blir en veldig fin vaskesåpe som kan tilpasses mange forskjellige styrker. Ellers er Optimum Car Wash slett ikke dum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkarbelling    4
Akkarbelling

Takker for alle svar folkens B) Skal handle inn litt forskjellige såper fra Shinearama. Greit å ha litt uvalg B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Han5y    120
Han5y

Du fikk jo testet Poorboys sin SS&S når vi vasket Volvoen. Vanvittig god glid, lukter godt, og er kostnadsbesparende :)

Ellers så kan vi alltids teste CG sitrus wash&gloss neste gang du skal ha bilen vasket, har en gallon med den stående her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkarbelling    4
Akkarbelling

Du fikk jo testet Poorboys sin SS&S når vi vasket Volvoen. Vanvittig god glid, lukter godt, og er kostnadsbesparende :)

Ellers så kan vi alltids teste CG sitrus wash&gloss neste gang du skal ha bilen vasket, har en gallon med den stående her.

Høres ut som en plan det Han5y B)

Kris1986: Jepp, har planer om å bestille en haug med mikrofiber og tørkehåndklær derfra. Uslåelige priser B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mats    16
Mats

Jeg personlig må si jeg foretrekker Poorboys SS&S såpa! God glid, bra skum, lukter godt, rengjør bra samtidig som den er mild mot eventuell LSP.

Hvis jeg bare har "litt" møkkete bil pleier jeg og kjøre CarBath fra SV :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkarbelling    4
Akkarbelling

Jeg personlig må si jeg foretrekker Poorboys SS&S såpa! God glid, bra skum, lukter godt, rengjør bra samtidig som den er mild mot eventuell LSP.

Hvis jeg bare har "litt" møkkete bil pleier jeg og kjøre CarBath fra SV :)

Car Bath fra SV står uprøvd i hylla B) Blir nok å bestille noe Poorboys fra Shinearama ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig