Gå til innhold
paramed

Såpe på nypolert bil

Recommended Posts

paramed    0
paramed

Jeg fikk for noen år siden råd fra ett bilpleie firma i Oslo jeg hadde hatt bilen min hos, om og ikke bruke såpe på bilen den første uka. Spylle av den med rent vann var helt greit men ikke bruke såpe første uka. Dette var angivelig for og la voksen "godgjøre" seg.

Hva mener folket her inne? Er det noe hensikt eller er det stort sett likegyldig?

Jeg bruker nå kun voks(Swissvax) på min bil.

PE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Jeg bruker alltid såpe på første vask etter voksen, men med måte riktignok. Det er ikke behov for en halv flaske for å sette det på spissen :) Åssen firma var dette og hva slags voks brukte de?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hc_Tk    58
hc_Tk

vet at toughgurad ikke skal vaskes med kjemikalier eller såpe de to første ukene da det kan lage skjoller. Da skal det kun brukes vann for å vaske hvis det MÅ gjøres :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
paramed    0
paramed

Firmaet het Lie`s Supershine, på kalbakken. Husker ikke helt hva slags voks, muligens det var Lahega M35.

Jeg bruker alltid såpe på første vask etter voksen, men med måte riktignok. Det er ikke behov for en halv flaske for å sette det på spissen :) Åssen firma var dette og hva slags voks brukte de?

Endret av paramed

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag/Swissvax    233
Dag/Swissvax

Om du bruker CarBath Per-Erik, så er du i alle fall helt sikker! Kan vaskes neste dag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

De bruker visst en form for spesiell lakkforsegling (Royal shine), og MG #21 der ser der ut som

Sitat fra siden deres:

"Maskinlakkrens: Maskinbehandling med Meguiars Speed Glaze.

Polering: Håndpolering med Meguiars Yellow Wax - inneholder Carnauba Wax"

Renser glaze mye, eller går det i samme gata som polering med voks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

De bruker visst en form for spesiell lakkforsegling (Royal shine), og MG #21 der ser der ut som

Sitat fra siden deres:

Speed Glaze er MG80, altså fin polering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

Oki :)

Tenkte i samme gate som CG EZ Creme glaze, men bra jeg tok feil. Må visst sette meg litt inn i MG produkter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

MG#26 er ikke polering hvertfall.. Det er sikkert.. Kan godt bruke såpe på første vask etter MG#21, men skal ikke ha vann på seg 12 (HELST 24 timer) etter du har tatt av det siste laget med sealer! Fuktighet på en holdbar sealer etter du har fjernet laget du har lagt på er fyfy! ;)

MG#80 har samme oljer som MG#9, så den kan kalles som en glaze faktisk :blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Sitat fra siden deres:

Den yellow wax som de bruker er nok #26 ;)

Meguiars Speed Glaze er en lakkrens som inneholder en fin polish olje som gjør at det blir blankt og fint under en syntetisk voks.#80 har lite cut,men fjerner swirls og fine riper på ikke for hard lakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Er nok en del som sier en uke mht vask etter MG 21, hørte det også fra en som jobbet med Meguiars, han sa 1 uke før vask av bilen... hvorfor vet jeg ikke eksakt, men sikkert greit med en slik info til kundene, tipper de fleste som leverer fra seg bilen til bilpleier ikke vasker 1-2 ganger i uka uansett, samt at det er ok at det setter seg skikkelig før de triller bilen frekt og freidig inn i vaskemaskinen til jubileumsplatiniumsuberpolishvask m/tørk....

Notat til meg selv:

Husk å teste herdetid på bilen mht sealer når sommer kommer, en med 24 timers herding og en som herder 1 time

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig