Gå til innhold

Audi A6 2001 1.8t


Erik-w

Recommended Posts

Så var eg i gang igjen, nok en hard lakk.Etter forrige helg med knall hard hvit Bayer lakk er det denne helga en hard svart Audi lakk.

Fordelen/ulempen er at bilen er svart og en ser hva en jobber med og ikke får vekk.

Dette er en bil eg skal shine pga salg, så gjør så godt eg kan for og gjøre den mer atraktiv.Så håper det har noe for seg.

Selv med 3M hvit kork ting og orange 3m pad får eg ikke vekk alt eg vil ha vekk.

Men slik blir ståheia denne gangen:

Bilberry på felg

BT Kallavfetting

Valet Pro Orange prewas

Foam med ORP,CM-g,Maxi sudds

MG clay

3M fast cut compound på orange 3m pad

Scholl S40 på BT DA med grønne cyclo pads

Så var det voks da...valgene er:

MG 16# som overasket meg forrige helg.

Nattys Blue, lest mye bra men ikke testet enda.

Dere bestemmer voksen :) den som flest har anbefalt før eg går på jobb i morgen formiddag blir lagt på.

Har Jetseal noe for seg her?Mener og ha lest noe om at petro vokser bare ødelegger forseglingen alikevell.

Bilde teaser:

IMG_0398.jpg

IMG_0386.jpg

Og her kommer resten:

IMG_0390.jpg

IMG_0395.jpg

IMG_0401.jpg

IMG_0402.jpg

IMG_0403.jpg

IMG_0421.jpg

IMG_0422.jpg

IMG_0424.jpg

IMG_0424.jpg

IMG_0434.jpg

IMG_0436.jpg

IMG_0407.jpg

IMG_0417.jpg

IMG_0416.jpg

IMG_0427.jpg

IMG_0426.jpg

IMG_0430.jpg

IMG_0418.jpg

Endte opp med Nattys, fin voks og jobbe med og greit resultat.Er en del rds på bilen eg ikke fikk gjort noe med men er egentlig nokså fornøyd.Bilen ender sikkert under en svamp eller børster igjen snart.

Endret av Erik-w

Mvh Erik W
03 Volvo S40. Jobb bil
13 Ford Mondeo Titanium S, barnevogn/ konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke den orange du har i nettbutikken din såvidt eg kan se.Den er hard og er helt jevn.

Funker sikkert helt topp på fiestaen min eller opelen til fruen som har medium lakk, men syns ikke det tar nok på hard audi og bayer lakk.

Mvh Erik W
03 Volvo S40. Jobb bil
13 Ford Mondeo Titanium S, barnevogn/ konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp :)

går mye orange, den er jo en mellomting mellom grønn og gul.. er egentlig beregnet til gul, men vil jo gi et litt mildere cut på FCP en grønn så det er sikkert ikke dumt i noen situasjoner. Men klart, VAG-lakk er ofte *heftig nok*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke den orange du har i nettbutikken din såvidt eg kan se.Den er hard og er helt jevn.

Funker sikkert helt topp på fiestaen min eller opelen til fruen som har medium lakk, men syns ikke det tar nok på hard audi og bayer lakk.

Har du en hard og flat orange 3m pad er dette samme som den grønne bare gammel type med "gammel" farge, og etter å ha testet mye rart synes jeg det er en av de skumputene som kutter best.

Btw. trenger ikke avslutte med DA på hard lakk selv om den er sort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til dene tråden kommer :)

Venter på at microfiber klutene skal tørke så er det avgårde og gjøre den ferdig.

Men fortsatt usikker på voks valget...nattys eller mg?

Mvh Erik W
03 Volvo S40. Jobb bil
13 Ford Mondeo Titanium S, barnevogn/ konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såvidt prøvd #16 selv. Natty's har jeg ikke prøvd.

Etter det jeg har lest skal vel # 16 ha god holdbarhet og Natty's skal ha en meget fin glød og fint utseende.

I og med at bilen skal selges hadde jeg valgt Natty's. Holdbarhet har vel ikke så mye å si siden bilen sansyligvis blir kjørt rett i en børstevask etter en uke med ny eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster

MG #16!!! Har det på begge bilene mine med m-seal under på den ene og ingenting ynder på den andre. Ble lagt i siste halvdel av November begge to og de fungere meget bra ennå. Bilene blir vasket 1-2 ganger i uka og får et lag med sonax snabbvax som voks booster en gang i blandt B) Veldig bra både beading og sheeting ennå, spesielt sheeting :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...