Mats

Tips for vask av understell

Har fått tilgang på varmtvanns høytrykksspyler samt grav for og stå under bilen, tenkte jeg skulle få vasket av litt salt. Men, hva lønner det seg og bruke?

Skal jeg bare kjøre sterk såpeblanding og en gammal mitt, eller går det an og sause det inn med prickbort utenom at understellsbehandlingen tar noe form for skade av det? Usikker på hvor hissig prickbort er på den.

Må iallefall få av litt salt under der

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kjenner ikke jeg så godt til dette, men du burde vel holde midler som inneholder white sprit og petroleum unna understellsmassen.. Bruk heller en avfetting som er vannbasert, f.eks CG Grime Reaper og spyl med lunkent vann..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt med Bernie her, men tror jeg ville snakket med de som leverer understellsgugga. Den tåler jo normalt sett ganske tett med tøffe kjemikalier over mange år så jeg vil tro den tåler avfetting bra. Men better safe than sorry for å si det sånn...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det høres fornuftig ut Kazzper, har dessverre ikke Grime Reaper for øyeblikket men har Surfex HD.

Tror jeg kjører en gammel mitt og litt sterk såpe imens jeg til jeg får undersøkt litt bedre hva de tåler av kjemikaler og lignende

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det ikke sånn at, når bilen er understellbehandlet så er det ikke så mye å vaske under bilen? Er hvertfall sånn de på bilene som er nye på jobben og er understellsbehandlet. Alt blir sauset inn i seig guffe..!

BMW er ikke sånn, og derfor vasker jeg min under jevnlig! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer an på hva slags understellsmasse du har, bitumen, voks, epoxy eller basert på andre produkter.

Førstnevnte tåler varme bra, men ikke sterke petroleumsbaserte avfettinger, den andre tåler lite av begge og sistnevnte tåler det meste.

Også får du diverse produkter med diverse sammensetninger som diverse bruksområder og diverse styrker.

Så les produktdatabladet fra produsenten av den type understellsmasse du har.

Visst ikke verkstedet vil gi deg det av en eller annen teit grunn, så ligger alt på nettet på produsentenes hjemmesider.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive