trogha

Bosch PFS 105 E

http://www.bosch-do-it.no/boptocs2-no/Hobbysnekker/Verkt%C3%B8y/NO/no/hw/Finspr%C3%B8ytesystemer/105727/PFS+105+E/14256/index.htm

Noen som har prøvd en slik en og har noen erfaringer eller tips og triks å komme med?

Driver sånn smått å pusser opp hjemme å både jeg å kjærringa er en smule lei av både kost og rulle, har derfor kjøpt inn en slik som forhåpentligvis skal gjøre ting litt enklere. Skulle hovedsaklig brukes til dører, skapdører etc. men er veldig sugen på å erstatte rulla på det som gjenstår av vegger og tak :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan den være "kurrant" for amatør lakkering av bil også montro?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe...aner ikke men tåler visst alt av div. lakk og kjemikalier..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.bosch-do-it.no/boptocs2-no/Hobbysnekker/Verkt%C3%B8y/NO/no/hw/Finspr%C3%B8ytesystemer/105727/PFS+105+E/14256/index.htm

Noen som har prøvd en slik en og har noen erfaringer eller tips og triks å komme med?

Driver sånn smått å pusser opp hjemme å både jeg å kjærringa er en smule lei av både kost og rulle, har derfor kjøpt inn en slik som forhåpentligvis skal gjøre ting litt enklere. Skulle hovedsaklig brukes til dører, skapdører etc. men er veldig sugen på å erstatte rulla på det som gjenstår av vegger og tak :D

Jeg kan i allefall si, at om du starter med dette. TEIP.. alt du kan rommet det skal brukkes i bør nesten være hermetisk lukket.

Lakk støv er ekstremt "flyktig" og kommer inn de merkligste plasser.

Vi gjorde dette i taket i gamle leiligheten med oljebasert maling....... ikke bra... Vanntynnbart kan være noe enklere da det tørker mye fortere.

Helteipet rundt vinduer og hadde bare forheng foran døra..... vinduene ble det mailing på (spør meg ikke hvordan for det skjønner jeg ikke..... og ut i gangen så det ikke ut....

En gang aldri mer.....

Til bil lakk tror jeg ikke det er noe å satse på, da de er mer avhengig av gjevnere spredning og forstøvning for å gi riktig flyt og dermed glans...

Jo mattere "finnishen" er jo enklere er det å hjemme defekter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planen var å sprøyte i garagen for å unngå "malingståke" inne, men på nett og de i butikken sa det var kurant å bruke innendørs selv om jeg ikke nødvendigvis var helt overbevist. Har over 20 skapdører fra stort til smått til kjøkken og bad + skuffer og vanlige dører, så hvis de blir bra er den allerede vel verdt pengene, hadde også håpet den skulle duge til tak og vegger uten å måtte maskere absolutt ALT :D

Noen som vet om det blir mindre "malingståke" av vannbasert kontra oljebasert?

(skal bruke vannbasert)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobber som industrimaler til daglig så kjenner godt til sprøyte støv.

Skal du sprøyte innendørs er det som det blir sagt her nødvendigt med god tildekking.

Støving med oljemaling kontra vannbasert...der er min teori at oljemalingen er tyngre og detter fortere.

Men støving kommer og helt an på trykket du kjører.Personligt har eg lite tro på denne her.

Har selv også vært fristet til og sprøyte hus både innvendigt og utvendigt men har fort innsett at mye kan spares på den siden med noen pils og en god innsats med rulle og kost ;) og er det da store flater velger du ikke 10cm rulle...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
og er det da store flater velger du ikke 10cm rulle...wink.gif

Så da er 5 cm rulle tingen da default_biggrin.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da er 5 cm rulle tingen da default_biggrin.png

Med nok pils så er det rette verktøyet ja :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobber som industrimaler til daglig så kjenner godt til sprøyte støv.

Skal du sprøyte innendørs er det som det blir sagt her nødvendigt med god tildekking.

Støving med oljemaling kontra vannbasert...der er min teori at oljemalingen er tyngre og detter fortere.

Men støving kommer og helt an på trykket du kjører.Personligt har eg lite tro på denne her.

Har selv også vært fristet til og sprøyte hus både innvendigt og utvendigt men har fort innsett at mye kan spares på den siden med noen pils og en god innsats med rulle og kost ;) og er det da store flater velger du ikke 10cm rulle...

Hehe....hater å male med både rulle og kost <_< har allerede tatt vegger og tak i 1.etg med rulle og kost, og med ei romslig leilighet med god takhøyde (3m) synes jeg det blir mye maling, men det er kanskje fordi jeg er litt lat :D

Kanskje du har lyst å utdype hvorfor du har lite tro på denne og til hvilket bruk du ikke mener den egner seg til?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd en polak da :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd en polak da :D

Har tenkt tanken mange ganger :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehe maling er trist men det går da fort når man først er i gang.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive