posan

Hvordan behandle gammel lakk..

Dama har ei 67mod grå/hvit boble som skal taes til våren..

jeg kjørte målinger på lakken i høst og fikk ett snikk på rundt 60-70 :/

har selv tenkt for meg selv S17 og finishing pad og evt S40 etterpå..

men iåmed at dette er orginal lakk og det er så lite lakk på bilen så bare lurer jeg på om S40 holder:p

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass ja, blir nok fin polish.. evt kan du kjøre på med en AIO som har litt cut og en del "polish"/fillere..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det ligger en tråd her et eller annet sted hvor en gammel ærverdig boble fikk en god detailing, så det er kanskje noen tips å hente der.

M;n med de verdiene så er det kanskje greit å starte litt rolig og heller dra seg noen erfaringer, enn å finne frem storslegga med en gang.

mvh

ståle :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen vesentlige problemer med å kjøre litt hardt på denne. Husk på at tilbake til 60 tallet, var det oljebaserte lakker, de tåler ekstremt mye mer enn de vannbaserte lakkene som finnes idag. Hadde en 69 mini for noen måneder tilbake med original lakk på, den målte heller ikke stort over 65-75. Null problem å kjøre hardt på den.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vannbasert lakk har tynnerbasert klarlakk oppå da... :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsåvidt sant. Men tro meg, du går lettere gjennom dagens lakk, en lakken i "gamle dager"... snakker kun av erfaring. Fult mulig at jeg har/eller gjør feil.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel enorme forskjeller i hardhet på dagens lakk også. Akkurat som før. Man kan jo få nye biler med både smørlakk og diamantlakk :P Men gjennomsnittet var kanskje hardere før ja.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg enig i, og forøvrig noe jeg burde hatt med i innlegget mitt :P Kia'n er det smørlakk på... ålreit å jobbe med. Men sattan til lite lakk..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har lest gjennom den tråden sikkert 5ganger:)

men får ta med meg en PTG og måle skikkerlig så jeg vet hvor det er mest lakk så jeg får korrigert mest mulig.. våtslip er vertfall helt uaktuelt:p

bilen er totalrestaurert tidlig 90 tall og da også lakkert.

denne hadde 20år gammel lakk og ikke 40.. :/

Endret av posan
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er nok ikke så veldig ille i lakken, men det er jævlig mye dritt som sitter i den. Blir nok langt bedre etter noen runder med clay, og så litt lett polish for å få slipt av det "gule" laget :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sant nok det..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var for to uker siden på kaia i Oslo å tok en Movano. 2001mod, kom inn i Norge i 2003. Stått på lager med transportfett siden. Altså i 7 år. Hvit bil. Kan dere tenke dere hvor tettpakka i dritt den var, i tillegg har ikke lakken fått puste på 7 år.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

morro... :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jækla moro etterpå! Da jeg fikk humoristiske beskyldninger for å ha kjørt pussepapir på den biten som har stått i 7år ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive