Hans Olav

Er det gull i denne? (swissvax)

42 innlegg i emnet

Er jo sinnsykt mye carnouba i den, så prisen er fin den.Den er sikkert drøy i bruk også, så du har en sånn en noen år ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er jo billig, i forhold til Divine :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hverdagsvoksen det der ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men satan da! :) Hva vil det si at det er mye carnauba i den da?

Trodde ikke det gikk an jeg... CG 5050 koster rundt 600. Kan forskjellen virkelig bli SÅ stor?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men satan da! default_smile.png Hva vil det si at det er mye carnauba i den da?

Trodde ikke det gikk an jeg... CG 5050 koster rundt 600. Kan forskjellen virkelig bli SÅ stor?

Mange synes det er verdt det rent subjektivt sett. Godfølelsen av å legge på noe ekslusivt har også en verdi :) Når det er sagt har ingen klart å plukke ut dyre vokser fra de rimeligere gode voksene i blindtester.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Fosse og ØHN sier så er det det med godfølelsen av å skjemme bort bilen sin som er en god grunn, men det er flere faktorer som spiller inn, grunnarbeidet er ekstremt viktig, blir litt som å pakke inn hundebæsj i konfektpapir og da kalle det konfekt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen kjøper Breitling klokker, andre jeans til 5k, mens andre igjen bruker noen høvdinger på bilvoks. Som med de fleste hobbyer, så kan man nærmest bruke ubegrenset med penger hvis man er entusiast. Om det er verdt pengene, må man bare bli enig med seg selv om. Og hvis du trodde CR er dyr... http://www.zymol.com/zymolroyaleglaze44oz.aspx ;) Og forøvring kan man gjøre som man vil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ta det enda et hakk videre å få tak i Zymol sin Solaris Glaze. 30.000$ for en krukke, men ble bare produsert 25stk av dem. Desverre utsolgt...

Men carnubainnholdet kan man ikke klage på. Opp mot 79%!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ta det enda et hakk videre å få tak i Zymol sin Solaris Glaze. 30.000$ for en krukke, men ble bare produsert 25stk av dem. Desverre utsolgt...

Men carnubainnholdet kan man ikke klage på. Opp mot 79%!!!

Var det ikke mer for den? Hmm, får slenge seg på neste batch kanskje da B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hverdagsvoksen det der ;)

X2

Crystal Rock er vintervoksen på Golfen den :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med fare for og spore litt av her, ser mange argumenterer for høyt carnuba innhold, hva er det som gjør at høyt carnuba innhold er så vanvittig bra og skiller den fra en voks med lavt carnuba innhold?

Uansett, har ikke prøvd CR selv men har tre andre vokser fra Swissvax og det er kremen når det gjelder voks iallefall :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyggelig å se at så mange stadig er fornøyd med Swissvax voksen(e) sin :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen kjøper Breitling klokker, andre jeans til 5k, mens andre igjen bruker noen høvdinger på bilvoks. Som med de fleste hobbyer, så kan man nærmest bruke ubegrenset med penger hvis man er entusiast. Om det er verdt pengene, må man bare bli enig med seg selv om. Og hvis du trodde CR er dyr... http://www.zymol.com/zymolroyaleglaze44oz.aspx ;) Og forøvring kan man gjøre som man vil.

Hvis du lever av å detaile bil og liker å være raus med voksen så lønner den seg i lengden da, for den har gratis påfyll resten av livet:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja skjønner at det er deilig å legge litt luksus på bilen og at det avhenger av hva folk vil bruke på ting.

Men jeg må si jeg skvatt litt når jeg så prisen. Kan fortsatt ikke skjønne hva som gjør den så kostbar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker SV Insignis eg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja skjønner at det er deilig å legge litt luksus på bilen og at det avhenger av hva folk vil bruke på ting.

Men jeg må si jeg skvatt litt når jeg så prisen. Kan fortsatt ikke skjønne hva som gjør den så kostbar :)

Det er vel ikke nødvendigvis ingrediensene i voksen som er vanvittig dyre. Ren carnauba voks f.eks koster peanuts. Det er vel det samme som gjør f.eks en designerveske til 40 tusen kroner så dyr. Man kan sikkert lage en prikk lik en for 1/10 av prisen, men da er den ikke eksklusiv lenger. I allefall ikke hvis den ikke bærer samme navnet. Høy pris skal til for at noe skal være ekslusivt. Og når en produsent er regnet for å være eksklusiv nok kan de sette hvilken pris de vil på hva som helst, og folk som har råd og vil ha det BESTE vil kjøpe det uansett :)

Selv er jeg jo en skeptiker til dette med at de skal være mye bedre (se betydelig bedre ut) en "normale" vokser av den enkle grunn at ingen har kunne bevist å se forskjell. Men selvfølgelig, går du fra en voks som koster 100kr til en som koster 1500kr får du sannsynligvis en voks som lukter bedre, er enklere å bruke og holder lenger. Men går du fra 1500kr og videre opp tror jeg ikke det er så mye å hente, utenom skryterett :) langt mer er det da å hente på riktige poleringsprodukter og riktig teknikk. Og heldigvis har ingen begynt å lage "eksklusiv" polish til mange tusen kroner enda enda ;)

Alt i alt er det opp til den enkelte å bruke ditt eget hode til å vurdere om det er verdt det :) Takk for meg :)

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har veldig rett der mighty82.

Kunder liker å vite det at de har mulighet til å få en voks som koster f.eks. 3000kr, og ikke noe billig opplegg. Det er jo en god følelse å vite at du har noe spesielt. Hvorfor kjøpe en Rolex når du kan få en kopi som ser identisk ut og som virker "nesten" like bra for en brøkdel av prisen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og heldigvis har ingen begynt å lage "eksklusiv" polish til mange tusen kroner enda enda ;)

Og dette er du sikker på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei sikker er jeg ikke, men jeg har da ikke snubla over det i noen av de vanlige nettbutikkene enda :) hvis du vet om noe sånt så kan du kanskje opplyse meg? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive