Ad|oS

Myk lakk på Lexus

Har fått tilbud om å ta en en jobb på en Lexus, men er litt redd med tanke på lakken. Har sett at flere har hatt problemer med denne lakken, og da jeg fremdeles har mareritt fra BMW'n jeg tok i høst pga myk lakk vil jeg høre med folket hva de tror. Bare å gyve løs med DA med en gang, tør jeg prøve med roterende eller bør jeg fraskrive meg jobben? Har fått beskjed om at de ikke regner med jeg gir noen garati for jobben, men vil jo ikke gi fra meg en bil som jeg ikke får skikkelig bra!!!

Det er forresten en blå IS200 fra 2001

Endret av Ad|oS
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja - Toyota og Lexus sies å inneha samme lakkegenskaper, uten at jeg har erfaring med det selv. Selv om det er myk lakk behøver ikke bety at det er ekstremt pyton å jobbe med - men man bør nok påregne litt ekstra arbeid for å avslutte fint nok.

Det er vel folk her inne som enten har IS200 selv eller som har jobbet på Lexus-biler som sikkert kan svare deg med større autoritet. Men si i fra deg jobben? Næh - bare å klemme på det. Og start alltid med minst aggressiv kombo, og siden du har Flex DA så bør du nok få glimrende resultater med "bare" den også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du DA så er jo mye gjort da, mange lakker er det greit å gå over med feks Swissvax CFP og DA maskin uansett..

Tester du på lakken med roterende og det er hologrammer all mass, så kan du teste med DA maskin og se hva den klarer å fjerne, men en kombinasjon med begge er vel det beste om det er litt RDS i lakken... Swirls er ingen problem for DA stortsett, men RDS kan være værre...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flex DA + skikkelig priming av pads (aka Kevin Brown "metoden") og du burde klare selv brukbare RDS på myk lakk. Jeg ble litt skremt egentlig av hvor mye jeg klarte å korrigere på en A4 forrige sommer med en el cheapo 'tema-maskin (Uber-pads rocker, det er sikkert...)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjæ, jeg brukte(roterende) s17/grov pad etterfulgt av s40/polish pad på min, brukte en del tid i sola med solbriller for å inspisere(min er sølv, vanskelig å se holo) men var bare 4 områder jeg måtte gå over en 2. runde med s40 for å få bra. Vil ikke si at de har syykt myk lakk så lenge det ikke er en ss lakk(som den der ikke er?)

Endret av Lexis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare DAS-6 DA maskin, men fungerer jo greit den også ;) Er hovedsakelig en ripe på ene døre jeg skal ta visstnok, så kan kanskje bare gå på med roterende der, og holde meg til DA ellers om de viser seg at jeg får hologrammer med roterende ja.

Har muligheten til å ta mye biler fremover, så kan egentlig si fra meg jobben og fremdeles ha plenty å gjøre om folk mener det skal være veldig stress. Men virker ikke som folket mener det er for problematisk, så det er vel bare å gyve løs på oppgaven ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder? :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer nok en S&S på denne også når den tid kommer...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den er blå metallic så er lakken medium. Det meste av Lexus lakk er akkurat det samme som det de bruker på Toyota, da det er en Toyota (Lexus IS200 heter Toyota Altezza i Japan feks) Men de bruker en type spesial lakk på de dyreste Lexus modellene. (De som koster godt over en million her i landet :P)

Er det snakk om tette farger er det ofte SS lakk. Det er som oftest veldig mykt. Men har man Ultrafina eller S40 så skal det gå fint. Men er alltid lurt å ha en DA i bakhånd i tilfelle ;)

Min sorte Celica er SS lakk med den mykeste lakken (lakk kode 202) samme som er på sort Lexus IS220 har. Det er nok noe av det mykeste som er, men får det hologramfritt på den med roterende og ultrafina. Men er man vant med å jobbe med hard lakk må man nok prøve og feile en del før man får det bra.

Jeg vil tro det skal gå helt fint med den Lexusen som du skal ta, så kjør på ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive