bjorke

PS3 Media Server hjelp.

Noen som bruker dette programmet og kan hjelpe? Spiller av video fra pc i kablet nettverk, men etter 10-15 min begynner bilde så smått å henge etter lyden, og henger etter mer og mer utover i filmen. Irriterende <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett buffring til 400mb, ikke 600. Fikset for meg. Hvordan har du satt innstillinger for remux av lyd?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett buffring til 400mb, ikke 600. Fikset for meg. Hvordan har du satt innstillinger for remux av lyd?

Satte den til 400, skal teste litt senere. Har ikke satt noen andre innstillinger enn standard, noe spes de burde stå på? Synd det ikke går an å spole i filmene på Xbox 360 :(

Takk for svar forresten :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satte den til 400, skal teste litt senere. Har ikke satt noen andre innstillinger enn standard, noe spes de burde stå på? Synd det ikke går an å spole i filmene på Xbox 360 default_sad.png

Takk for svar forresten default_smile.png

Jeg streamer mot PS3, som den opprinnelig er laget for - og opplevde litt synk-problemer da jeg kun hadde trådløs kobling. Hvilken versjon har du? Selv kjører jeg 1.10.308 som jeg synes er mest stabil.

Mine innstillinger:

4296340844_513be0e9b4_o.jpg

4295595519_1af6fd4798_o.jpg

Ellers mye bra info her: http://ps3mediaserver.org/forum/

Endret av EssieK
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan forresten prøve 5-1-2 innstillinger på video kvalitets innstillinger, og heller gå litt oppover igjen ved behov (3-1-2 til 1-1-1 (lossless - da får jeg "buffer-stutter" på 1080p))

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjertelig takk for hjelp så langt EssieK. Skal få testet senere :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satte samme instillinger som deg, og skrudde ned kvaliteten til medium. PC'en er nesten ny og med veldig bra hardware, så det er ikke den det skal stå på.. Likevel begynner bildet å henge etter 20 min ute i filmen :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er routern som sinker da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er routern som sinker da?

Hvordan finner jeg ut det? Har dessverre ikke så mye peiling på alt dette.. PC'en er koblet til en router via en switch som deles med Xbox'en.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke mulighet til å koble både pc og xbox i router'n da? For og kvitte deg med ett ledd i nettverkskjeden. Jeg kan ikke så mye om dette programmet da jeg bruker en helt annen løsning på min PS3, men hvis du får begge i samme router kan du jo i hvertfall åpne porter i mellom dem, da skal trafikken få gå uforstyrret.

EDIT, sitter begge deler i samme switch så skal det jo i utgangspunktet gå uforstyrret..

Endret av AndreasLie
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke mulighet til å koble både pc og xbox i router'n da? For og kvitte deg med ett ledd i nettverkskjeden. Jeg kan ikke så mye om dette programmet da jeg bruker en helt annen løsning på min PS3, men hvis du får begge i samme router kan du jo i hvertfall åpne porter i mellom dem, da skal trafikken få gå uforstyrret.

Det er dessverre bare en linje ut på routern, derfor jeg måtte kjøpe switch. Tror du det ligger der altså..? Hmm..

Begge sitter i samme switch ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags nettleverandør har du? (med tanke på hvordan router du har) Har du feks GET så er det bare ett modem. Jeg har koblet min linksys router rett i get modemet og satt opp porter og slikt som jeg vil ha det. litt bedre enn en dum switch (dum her menes at den kun splitter nettverket, og ikke kan styre trafikken slik som en router)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags nettleverandør har du? (med tanke på hvordan router du har) Har du feks GET så er det bare ett modem. Jeg har koblet min linksys router rett i get modemet og satt opp porter og slikt som jeg vil ha det. litt bedre enn en dum switch (dum her menes at den kun splitter nettverket, og ikke kan styre trafikken slik som en router)

Loqal. Fulgte med en boks(router(modem) som er koblet i veggen med en internettutgang. Føler meg helt lost her nå :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper der går bra å låne tråden litt..

Er det noen innstillinger som må til for å streame iso filer?

Har lastet ned ps3 media server og ikke endret noen innstillinger. Musikk, bilder og avi filer funker som bare det. Men er meget interessert i å få streamet iso filer.

Noen som vet?

Slettes hvis trådstarter ønsker det.........

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha, sikkert noe fiber greier alla altibox. Det kjenner jeg ikke så godt til. Hardware i maskinen skal uansett ikke ha så mye å si da det er nettverkskortet og hastigheten på harddisken som har mest og si. Xbox har vel ikke gigabitkort heller slik som ps3?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha, sikkert noe fiber greier alla altibox. Det kjenner jeg ikke så godt til. Hardware i maskinen skal uansett ikke ha så mye å si da det er nettverkskortet og hastigheten på harddisken som har mest og si. Xbox har vel ikke gigabitkort heller slik som ps3?

Uvisst.. Tror egentlig det er noe med innstillingene som må finjusteres. Men skal prøve å forske litt videre på det. Takk for svar så langt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er fordelen med å bruke dette eksterne programmet istedenfor Windows egne muligheter for media streaming (fins i hvertfall i Vista og Windows 7) ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper der går bra å låne tråden litt..

Er det noen innstillinger som må til for å streame iso filer?

Har lastet ned ps3 media server og ikke endret noen innstillinger. Musikk, bilder og avi filer funker som bare det. Men er meget interessert i å få streamet iso filer.

Noen som vet?

Slettes hvis trådstarter ønsker det.........

PMS tar .iso og .img "rett ut fra boksen" det - null problem her, og jeg har ikke tweaket / endret på rendere i det hele tatt. Mulig problem mot xbox, men ikke mot ps3 ihvertfall

Hva er fordelen med å bruke dette eksterne programmet istedenfor Windows egne muligheter for media streaming (fins i hvertfall i Vista og Windows 7) ?

Tar alt. Det som ikke støttes native av PS3 blir remuxet / re-encodet av PMS til noe som PS3 skjønner. Jeg kjører .ogg, .avi, .mkv, .iso, .img, .mp3, .mp4, .wav, .wma, .wmv, .flak mot min PS3. Tror ikke jeg "mangler" noe da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker ps3 media senter i kablet nettverk uten problemer. Streamer 1080p problemfritt.

Har du samme problemet med alle filmer ? Eller bare denne ene ?

Er litt viktigt at ruteren ikke er for gammel og uten støtte for de samme hastighetene som nettverkskortene i pc'en din og ps3 har. Og kablet nettverk er ett must synes jeg, blir alltid litt ustabilt via trådløst når det gjelder streaming.

Ellers e det finjustering i media senteret som må til, jeg har bare satt på alt max og for å gi streamingen mest mulig å gå på. Hos meg funker heldigvis det. Jeg har en D-link 655 ruter. Anbefales. Cpu og minne kan vel også ha noe og si på streaming av HD filmer osv, så en alt for gammel pc vil slite med HD. Blir rett og slett for mye data per sekund.

W7 eller Vista sin streaming har jeg aldri brukt, ikke mye tro på det :P Men Ps3 media server programmet er iallefall veldig greit, med tanke på innstillinger og brukervennlighet osv.

Her er forresten en fin tråd om programmet, finner sikkert mye hjelp der og :)

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1055819

Endret av Bønna
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive