space-ace

friske opp trelister

hei.

jeg har kjøpt meg ett sett med mørke trelister til bmwen. jeg har lyse lister fra før og vil ha mørkere tre...

jeg kjøpte ett komplett sett av en fyr. men det er endel slitestriper i det. spesielt den som er til midtkonsollen, rundt giret.

hvordan er det å friske opp disse? jeg har wurth polis med fin slipepasta liggende, meguiars clay, wox og plastic x, denne har jo og litt slipemidler i seg.

en annen ting jeg tenkte på var å levere de inn til lakkering. jeg har creme/ beige interiør, så tenkte på å lakke de "alu-look"

en som har lakkert sine: (dog i ett svart interiør)

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/389454

tar imot alt av tips. kan legge ut bilder om dere vil.

hvor dyrt tror dere det blir å lakke slike lister?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg våtslipte midtkonsollen på gamlemerca i sommer.. gikk fint som snus! Vanvittig mye klarlakk å gå på, så det var ingen fare for gjennomslag ;)

Våtslipte med P1000 -> P2500 (var noen heftige riper som trengte såpass grovt papir)

Polermaskin med burgunder meg's pad og MG105 (godt primet)

Satte meg på gulvet med maskinen "låst" mellom bena, og dro konsollpanelet over noen ganger. Inspiserte dan og van m/ final inspection på MF til jeg var fornøyd, så byttet jeg til gul pad og MG80. Gjentok prosedyren, men tok meg god tid.

Så helt som ny ut når jeg var ferdig :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mørke trelister i min bil og. Skal prøve en god voks før jeg evt våtsliper.

Om du tenker på lakkering kan du også vurdere film(folie). Du får kjøpt strechy film i mange farger og utseende. Flere med BMWer har klipset av bilens lister og lagt på film.

Matt sølv, carbon, matt sort og glatt sort. Filmen får man kjøpt på enkelte reklamebutikker eller skiltmakere. Det vil bli billig og være enkelt å angre på. Folien legges over listen, luftbobler dras ut, film brettes rundt list og skjæres på kortsiden med fin tapetkniv før de klipses tilbake i bilen.

Og ja..resultatet er svært bra:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive