sigg

Hvordan få bort merker etter claybar

Vasket bilen igår, og så flere brede merker jeg ikke har sett før. Lurer på om dette ikke kan være merker etter at claybaren hang igjen noen ganger når jeg clayet sist jeg polerte bilen. Prøvde å få dem vekk med Swissvax Cleaner Fluid, uten noe forbedring. Burde jeg prøve Cleaner Fluid Medium eller Strong også? Andre ting jeg kan prøve?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte du maskin da? om det er clay merker går de lett bort:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du gjør dette for hånd, ville jeg prøvd Medium først, så eventuelt strong. Da må du gå over med vanlig CF tilslutt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør som Fosse eller Ketil sier, bruk svakeste middel først Det burde la seg fjerne med vanlig CF eller CF Pro om du bruker den. Men, det som Posan sier, litt merkelig om dette er clay merker da det egentlig er ganske lett å fjerne..?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

clay merker blir jo borte med S40 etter to pass.. så de er jo lett å fjerne:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det forutsetter jo at han bruker maskin da. 2 pass for hånd er ikke det samme :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, prøvde å fikse det for hånd.

Er det anbefalt å kjøpe seg maskin for å få best mulig resultat i mitt tilfelle, eller vil det bli like bra med sterkere CF?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maskin anbefales vel uansett, om det er claymerker det dreier seg om så holder stort sett en DA maskin, du finner billige typer på feks biltema (2hodet)

Skal dog ikke være noe jobb å fjerne disse merkene for hånd, men er det over hele bilen kan det jo bli litt jobb, har fjernet claymerker her med Duragloss 101, men da på bløt lakk og med DA maskin... CF medium feks eller Meguiars Scratch X 2 tar dette greit vil jeg tippe om du kjører "manuell" utg ;) ...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive