Gå til innhold
Bjørn

TIPS vinterlagring / frostsikring av høytrykksspyler

Recommended Posts

Bjørn    50
Bjørn

En fin måte å unngå at HT spyleren blir ødelagt av frost samt at frostvæske smører motoren.

det du gjør er:

Ha i ferdig blandet frostvæske i en bøtte , ta en slangebit å koble til vanninntaket på HT'n og oppi bøtta med andre enden .

Ta av håndtaket slik at du bare har HT slangen og legg eller sikt også denn i bøtta .

Start HT'n og stopp når der kommer blått vann ut av HT slangen .

når den skal brukes igjen er det bare å koble till vannslangen og da trenger du ikke starte HT'n bare la vanntrykket gjøer jobben , spyl i bøtta til vannet blir klart

post-1217-1263732025,43_thumb.jpg

post-1217-1263732049,41_thumb.jpg

Endret av bjørn
  • DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

smart dette her, min karcher her frøys i fjor og jeg byttet vel 3 el 4 deler etterpå.. så frostsikkring er viktig det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

smart dette her, min karcher her frøys i fjor og jeg byttet vel 3 el 4 deler etterpå.. så frostsikkring er viktig det

På nyere karcher vil ikke dette funke da lukkinga for høyttrykk ut sitter i slangen, ikke i håndtaket som på de fleste andre HT...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Takk for godt tips Bjørn :)

Endret av Ståle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn    50
Bjørn

kjipt det , og kansje må levere inn til verksted også for å få fikset , hmmm blir fort dyrt :blink:

Takk for godt tips Bjørn :)

joda :D bare hyggelig det vettu

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Erik-w    5
Erik-w

Samme hvilken frost veske?Eller må eg kjøpe den som er tilegnet spyleren min?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn    50
Bjørn

Samme hvilken frost veske?Eller må eg kjøpe den som er tilegnet spyleren min?

det er jo forskjell på frostvesker men jeg brukte bare en som var ment til å ha på bilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn    50
Bjørn

husk på å frostsikre HT'n hvist den fortsatt står i garagen ell. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Jups. Sett dama i garasjen, og legg HT'n i dobbelsenga. Win-win-win situasjon :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pasi    1
pasi

Bruker bare høytrykk luft inn i HT og blåser til det ikke kommer mere vann ut av maskin + slange, har funket til nå :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn    50
Bjørn

Jups. Sett dama i garasjen, og legg HT'n i dobbelsenga. Win-win-win situasjon :)

heheheheh, ikke dumt det :rofl1::rofl1:

Bruker bare høytrykk luft inn i HT og blåser til det ikke kommer mere vann ut av maskin + slange, har funket til nå :-)

god ide det også ja :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oluf    328
Oluf

Lagrer min i varm kjeller jeg og tar den opp når det blir temperaturer som tillater vask ;)

Endret av Bilpleie gærning

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aspiranten    45
Aspiranten

Skal få gjort dette trikset i vinter når jeg skal ut og dra, i tilfelle strømmen går og minusgradene sniker seg innenfor isolasjonen mens vi er borte. Takk for tipset Bjørn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Åhhh, dette skulle jeg gitt mye for å sett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
J-A-E    1
J-A-E

Denne metoden bruker jeg å, funker knall ;) Å tar ikke lange tiden heller :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

Lagrer min i varm kjeller jeg og tar den opp når det blir temperaturer som tillater vask ;)

Lagrer min i varm kjeller, med 19meter høytrykkslange, drar den ut gjennom kjellervinduet når vask tillates, alt er ferdig koblet og klart til bruk :)

Lagrer min i varm kjeller, med 19meter høytrykkslange, drar den ut gjennom kjellervinduet når vask tillates, alt er ferdig koblet og klart til bruk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oluf    328
Oluf

Har også min i kjelleren. Har borret ett hull med samme dimensjon som slangen i betongen, så det er bare å fire den gjennom der når gradene tillater vask :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig