Bernhard

Apps til Iphone.

31 innlegg i emnet

Er det noen mulighet for å lage apps til Iphone til forumet her? Eller er det mye jobb?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt endel på det samme, vi vil ha iPhone App :)

Men vet ikke hvor omfattende det er å lage noe sånt....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker tanken :) Men om det er vanseklig å la seg gjøre så funker det jo også med snarveis-ikonet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ishit5.jpg

:P

Men seriøst det hadde vært kult med en iphone app

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert ikke lett , appel må godkjenne det først også

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autogeek har jo fått det til, så det er jo ikke umulig...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autogeek har jo fått det til, så det er jo ikke umulig...

den er innstallert , må sjekkes ut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er spess med det? er det ikke bare å legge link til siden på tlf?

(har ikke Iphone derfor jeg spør)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva jeg kan se så er Autogeek sin Iphone app bare en link til siden deres men en egen navigasjon bar i bunnen. + noen sider som er tilpasset mobil visning.

Er vell i hovedsak forumet her som er aktuelt, og der kommer det snart et egent mobil skin som er bedre tilpasset alle mobiler. Det går mye fortere å laste og er enklere å navigere i.

Jeg kan heller ikke noe om hvordan man utvikler Iphone apps, og ser ikke noe grunn til å bruke mye tid på en mobil som har 1.9% markedsandel globalt og blir brukt av så lite brukere av denne siden at den står oppført med 0% (hittil 920 treff denne måneden) . De andre mobilene blir tilsammen brukt av en god del flere brukere her, så da ser jeg mer nytte av å heller utvikle noe som kan brukes på alle mobiler i stedet for kun en modell ;)

Jeg har selv ingen problemer med å surfe med HTC HD2 på verken forumet eller forsiden slik det er idag, går fort og er enkelt å navigere :)

Tips: Det er lagt inn en slik ico fil som Iphone bruker på sin Home screen, så man kan legge inn nettsiden som et bokmerke og få et dcn ikon. Har selv ikke testet det, så noen her som bruker Iphone får si i fra om det funker :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javisst funker det Dennis :) Er vel en liten stund siden iconet plutselig byttet bilde til DCN logoen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javisst funker det Dennis :) Er vel en liten stund siden iconet plutselig byttet bilde til DCN logoen :)

Bra det funker, er en stund siden det ble gjort ja ;)

Hvis noen her kan noe om utvikling av Iphone apps kan de gjerne lage en slik, og jeg skal være behjelpelig med det som trengs. Men å sette av mye tid til noe som ikke er så mye brukt, jeg ikke har noe erfaring med, og ikke minst noe som jeg selv ikke har et litt vanskelig med tanke på bruk og testing av det :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til phpBB boards finnes det en egen app. Kjenner ikke til noe til ip.board.

Et eget skin for mobiltelefoner hadde vært ålreit, men egentlig ikke nødvendig siden det går helt fin å surfe på DCN slik det er nå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja funker fint å surfe på DCN her også med HTC hd`n

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

surfer smooth på Hero'n her, men hadde klart vært kult med en android-app også.. ikke fordi jeg trenger det, men kuuult ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

surfer smooth på Hero'n her, men hadde klart vært kult med en android-app også.. ikke fordi jeg trenger det, men kuuult ;)

Nettopp, fordi det er kult.. Eneste grunnen til at jeg vil ha også...

Surfing er null problem, jeg bruker neste. Bare iPhonen nå.. Sitter på den nå også..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå står jo faktisk iphone for over 50% av all mobilsurfing i norge. Til sammenligning så har alle windows baserte telefoner (som htc) tilsammen 3% av trafikken. Sufing fra mobil var noe som tok av da iphone kom på markedet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker mye iPhone på dcn.no. Har lagt snarvei til "Nytt innhold" på home-screen, den har da dcn-logo. Funker fint det. Jeg surfer tråder, leser PM, svarer og redigerer uten problemer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

står jo faktisk iphone for over 50% av all mobilsurfing i norge. Til sammenligning så har alle windows baserte telefoner (som htc) tilsammen 3% av trafikken. Sufing fra mobil var noe som tok av da iphone kom på markedet :)

Nå, ja. Eller rettere sagt; for en stund siden. Windows mobile ble vel aldri noe stort, hadde det på forrige HTC, på dagens har jeg Android. Sistnevnte, samt Symbian, Blackberry, iPhone (iKone) OS og whatever comes next er vel det som er framtiden hvis ikke Palm og/eller Windoze kommer med et mer dynamisk mobil-OS.

http://www.amobil.no/artikler/mobilsurfing_oker_raskt/73930

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Windows 6.5 som jeg har her er i alle fall knallsaker, funker fett det, 7 skal vel være enda bedre når den kommer, apps ol mht windows markeplace vil nok bli bra om ikke lenge, det er for lite pdd å velge i der...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå står jo faktisk iphone for over 50% av all mobilsurfing i norge. Til sammenligning så har alle windows baserte telefoner (som htc) tilsammen 3% av trafikken. Sufing fra mobil var noe som tok av da iphone kom på markedet :)

Stemmer ikke helt med trafikken her på DCN feks, Iphone ligger her under de andre på ca 38%.

Noe som ligger veldig nært denne statistikken som viser for Norge:

http://gs.statcounter.com/#mobile_browser-NO-monthly-200901-201001

Uansett sammenlignet med vanlig surfing er mobil surfing enda veldig lite, her på siden sto mobil surfing tilsammen for ca 1.6% av trafikken i 2009

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive