Gå til innhold
E46Johnny

TIPS: vedlikehold av foam cannon.

Recommended Posts

Bernhard    2 323
Bernhard

Her er den opprinnelige..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd-M    25
Odd-M

Grei guide, foruten valg av verktøy og metoder. Kanonen ser jo F*** ikke ut etter den tullingen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn    50
Bjørn

noen som har tips til rens av "the metal gauze" ? det nevnes metal cleaner men gjerne mer spesifikt hvilket produkt . cannonen min gir veldig dårlig skum nå , jeg har brukt 3cm med BH autoform som ga greit skum , men nå så forsvinner skummet etter 10 sec. demonterte cannonen igår for å sjekke om der var mye dritt inni men fant ingenting , så jeg tenker kansje det er dritt inni "metal gauzen" (i mangel av et bedre norsk ord) ;)

edit : skrivefeil , igjen :D

Endret av bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
E46Johnny    6
E46Johnny

noen som har tips til rens av "the metal gauze" ? det nevnes metal cleaner men gjerne mer spesifikt hvilket produkt . cannonen min gir veldig dårlig skum nå , jeg har brukt 3cm med BH autoform som ga greit skum , men nå så forsvinner skummet etter 10 sec. demonterte cannonen igår for å sjekke om der var mye dritt inni men fant ingenting , så jeg tenker kansje det er dritt inni "metal gauzen" (i mangel av et bedre norsk ord) ;)

edit : skrivefeil , igjen :D

På jobben pleier vi å rense slike filter med meget varmt vann, trykkluft og stor tålmodighet.

Etter bruk pleier jeg å fylle beholderen med det varmeste vannet jeg får ut av blandebatteriet og kobletil Spyleren på ny, og på denmåten få fjernet såperester som ellers krystaliserer seg i dyser og filter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn    50
Bjørn

På jobben pleier vi å rense slike filter med meget varmt vann, trykkluft og stor tålmodighet.

Etter bruk pleier jeg å fylle beholderen med det varmeste vannet jeg får ut av blandebatteriet og kobletil Spyleren på ny, og på denmåten få fjernet såperester som ellers krystaliserer seg i dyser og filter.

takk johnny , det høres like genialt som enkelt ut :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Jeg skrur av såpetanken, mens kanonen fortsatt er på HT-spyleren, stikker sugeslangen på kanonen ned i ei kanne rent vann og bruker kanonen på vanlig måte med kun rent vann for å skylle kanonen etter bruk. Håper på mindre problemer med størknet såpe inni "kanon-hodet" ved å gjøre slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn    50
Bjørn

god ide ØHN (var faktisk inne på tanken) og kansje med varmt vann også kan hjelpe å løse opp litt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

god ide ØHN (var faktisk inne på tanken) og kansje med varmt vann også kan hjelpe å løse opp litt

Varmt vann er nok ekstra effektivt. :)

Jeg har en 4-liter spylekanne stående i garasjen fylt med rent vann. Tar den alltid ut sammen med foamkanonen. Man behøver ikke etterfylle kanna på 10-20 vask, så da er det så lite pes å stikke sugeslangen i kanna at en ikke dropper det i ren latskap i hvert fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn    50
Bjørn

jeg prøvte med varmt vann etterfulgt av trykkluft , salmiakk /varmt vann/ trykkluft på "filteret" men det kom ikke skum ut . så oppdaget jeg at det satt dritt i det lille hullet i den messingdelen som såpeholderen skrus fast til (se bilde) det var fra pakningslimet som er rundt nippelen som slangen er festet til . kjørte en rensenål i hullet og vips så var alt ok :thumbs:frabjrnsiphone562010034.jpg

frabjrnsiphone562010035.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anaxyd    114
Anaxyd

Har akkurat benyttet denne guiden idag for å få mer fart i skummet i lansen min. Skrudde ifrahverandre omtrent alt, og blåste rent med trykkluft samt renset filteret.

Sjekket også om hullet fra nippelen i bunn var tett, men det var det ikke.

Mine blandingsforhold i flaska:

1cm med OPW

1cm med CWG

resten vann

Og deretter riste godt.

Mange her kommer jo med tjukt barberskum som henger i flere timer, mens mitt skum henger i kanskje 1 min. Hva er galt?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig