Petter

TEST: NanoLotus® Lakk Polish & Forsegling

28 innlegg i emnet

Har fått i oppdrag av Nano om å komme med en liten test med oppfølging av deres NanoLotus® Lakk Polish & Forsegling.

Det har desverre ikke skjedd før nå.

Testbilen:

Som dere ser lever denne et hardt liv. Sist vasket i Okober. Går en del på grusvei og bader ofte i salt. Ja her skal produktet få kjørt seg!

IMG_0177.jpg

IMG_0179.jpg

Bilen ble vasket med:

Prickbort (Sorry Truls, rakk ikke helt opp idag heller)

HT

Sterk såpeblandinger

HT

Tardis

HT

Nanosvampen og rent vann- lite press

HT

CG Miracle dryer

Så ble rens påført med Nanosvampen. Etter litt prøving og feiling kom vi frem til at enkleste og beste måte var å spraye rensen på Nanosvampen og fordele. Da ble det gjevnt.

Rensen var noe vanskelig å fjerne, og brukte opp begge MF som var med i pakken..

Som medhjelper hadde jeg med svigersen idag. Imens vi jobbet med rensen så stoppet han opp og så at det ble en mye blankere og finere overflate på lakken. Fikk en ny glød igjen! Måtte si meg enig med han.

IMG_0186.jpg

IMG_0187.jpg

Etter å ha jobbet oss rundt bilen med rens, så var det forseglingstid.

Forseglingen skulle iflg. annvisningen legges med hvit side på Nanosvampen. Og fjernes når tørr.

Begynte påføre på panseret og sto med forundring i tankene. Dekket ikke helt, men tenkte jaja, da skal det vel være slik.

Tok panser og fremskjerm, tok et skritt tilbake og klødde meg godt i bakhode. Hmmm, hvordan skal nå dette gå...

Vi ble enig om at jeg hadde lagt på for mye, og at i denne farten kom ikke flasken til å holde.

På resten av bilen ble det tre "dypp" med flasken på svampen per panel. Lett jobb!

Litt mer hodekløe, men la nå på hele bilen.

Settet skal holde til 2 påføringer/biler. Men tror det holder til fler HVIS ikke jeg har lagt på for lite

IMG_0202.jpg

IMG_0188.jpg

IMG_0190.jpg

IMG_0191.jpg

IMG_0192.jpg

Så var det tid for fjerning. Men de to MF som fulgte med er jo våte i rens.....

Flaks for meg så var dette noe jeg kunne forutse og hadde da tatt med fler Nano- MF

Jobben med å fjerne var noe tung. Mulig for jeg er vant til våre svarte vokskrukker. Svigers fikk også en MF og gikk til. Tror han også slet litt, og sa siden jeg skal skrive om dette produktet burde jeg ta med at den var litt tung å fjerne.

Forseglingen kladdet seg litt, og la seg i små klumper, som var lette å fjerne. MF måtte ristes en gang i blandt

Nå skal jeg ikke skremme dere ifra å prøve dette produktet, siden dette som jeg føler kan være at jeg har påført på feil måte.

Så litt etter fjerning bilder.

Vil så den gir en blank overlate som er sykt glatt!!!! Å dra fingeren over er helt nydelig!!!!!!

IMG_0195.jpg

IMG_0196.jpg

IMG_0197.jpg

IMG_0200.jpg

IMG_0201.jpg

IMG_0203.jpg

IMG_0207.jpg

IMG_0210.jpg

IMG_0211.jpg

IMG_0212.jpg

IMG_0213.jpg

Pratet litt rundt våre erfaringer og kom frem til:

- Noe tung å jobbe med

- Rensen leverer et fint resultat

- Forseglingen gir et glass-aktig utseende med en syk non-stick overflate

- Synes bruksavisningen kunne ha vært mer detailjert

- Kjapt å jobbe med. Rens og forsegling på 45 min pluss herdetid

Kommer nok til å bruke dette fler ganger til biler som trenger tung beskyttelse.

Håper på å klare følge opp testen med vask og biler en gang i mnd...

1. vask

Ja, meningen var jo venlige vask med oppdatteringer. Det har jeg ikke fått til, men ideg ble den vasket for første gang siden forsegligen ble lagt...

IMG_0960.jpg

IMG_0962.jpg

IMG_0963.jpg

IMG_0964.jpg

Siden manger her inne har Prickbort som favoritt-avfetting på vinter så¨valgte jeg bruke den. Brukte 16oz på hele bil utenom taket

IMG_0966.jpg

IMG_0967.jpg

IMG_0969.jpg

IMG_0970.jpg

Lot Prickbort ligge på i nesten 10 min før jeg spylte med HT kaldtvann. Resultatet etter kun avspylig er helt utrolig. Bilen var så godt som nuppefri med tanke på hvordan den har sett ut og hvor lenge siden den har vært vasket. Imponerende!!!!

Shedding er også ok. ikke kjapp men ok

IMG_0974.jpg

IMG_0976.jpg

IMG_0977.jpg

Vasket så bilen med mitt og såpe og spylte av. Shedding litt tregere nå men slik er det jo alltid.

Vasket matter, kjapp støvsuging og støvtørk før jeg sto klar med tørkehandle. MEN nå var bilen blitt tørr!

Brukte nok ca 20 minutter på innvendigjobben. Eneste jeg brukte handkle på var på de vanlige stedene som under speil og lister.

Etter lufttørk

IMG_0985.jpg

IMG_0986.jpg

IMG_0987.jpg

Blankt er det fortsatt også.

Sitter igjen med en følelse at bilen har hatt en god beskyttelse i denne perioden og at veldig lite satt igjen på lakken etter en runde med avfetting og HT.

Dette må da være et bra produkt når det kommer til beskyttelse, men ikke full score på shedding.

Kommer til å bli brukt ved fler annledninger

Endret av Petter
4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La du på med Nanosvampen :o

Ellers en fin test Petter, blir spennende å følge med..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut dette :) Selv om jeg grøsser litt ved tanken på å bruke noe så agressivt som nanosvampen på lakken, hehe. Det mest spennende blir å se holdbarheten på denne. Om den er like god som glassforseglingen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser jo veldig bra ut:) Om det er litt tungt å tørke av så må det fortsatt være verdt jobben.Lakken ser helt strøken ut!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra test Petter.... men legge på med nanosvampen? syntes det var noe hmmmmmm jeg...

Bruksanvisninger kunne nok vært enda mer detaljert en det de er, vi er mange som liker å få det inn med teskje, meg ink.....

Jobben så jo bra ut den, ble blankt i allefall.. og glad svigerfar også regner jeg med ? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra test dette Petter..

Bra du skriver om dine erfaringer på godt og vondt her.. Absolutt et interessant produkt dette. Cred for bra test:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la på med Nanosvampen fordi at jeg skulle følge annvisingen. Har sett hva den gjorde med panseret på Passaten til B, men lot det stå til.

Var ikke snakk om press i det hele...

Kunne ikke se noen store skrammer etter bruk av Nanosvamp på lakk, men brukte som sagt LITE press.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig interessant lesestoff, ble litt nysgjerrig på denne her ja :)

Og du kan bare ta det med ro Petter, vi skal nok klare å minne deg på dette her skal du se :D

Flott test :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har settet selv, de holder til mer enn 2 biler, men det klager vi ikke over ;) Synes at møkka ikke satt seg godt på bilen etterpå, det er fint..

Blir moro å se hvordan du får den til å holde ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra test Petter :thumbup: Tusind tak for at du tok deg tid til dette, stor hjælp for os.

Grunnen til at Petter skulle teste dette sett var jo får at se brukervennligheten av settet. Jeg er heller ikke helt enig at vi bruker Nanosvampen til påføring selvom det fungere uten press. For stor feil margen for mannen i gaten som ikke er så forsiktig.

Jeg skal nok få trumfet igennem at vi får et par påførings pads i settet istedet :-)

At Nanolotus lakk polish og forsegling er et konge produkt er der ingen tvivl om og jeg kan nevne at vi til januar få en udvidet webshop for bedrifter og DCN hvor dette og flere produkter kan kjøpes i større kvantum til nedsat pris :thumbs: Hertil skal jeg få laget en udvidet bruksanvisning også :fun:

Tak igjen Petter

Mvh

Rasmus

Nanolotus Norge

Endret av Nano
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin test Petter :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
At Nanolotus lakk polish og forsegling er et konge produkt er der ingen tvivl om og jeg kan nevne at vi til januar få en udvidet webshop for bedrifter og DCN hvor dette og flere produkter kan kjøpes i større kvantum til nedsat pris

Hva slags holdbarhet kan man forvente? Kan forseglingen være et alternativ til Ditec/Tefcar f. eks?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kan man forvente av Tefcar, Ditec, AG lifeshine osv? AG LifeShine har 5 år garanti.. Men det er jo omtrent det samme som EGP.. Hadde vært artig å testet NL mot en av de som er nevnt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags holdbarhet kan man forvente? Kan forseglingen være et alternativ til Ditec/Tefcar f. eks?

Abselut et godt alternativ til de nevnte. Den tidligere versjon av dette produkt er testet av truhaa og havde over 6 mnd + holdbarhed ( vinter).

Denne er en ny forbedret versjon, men vi anbefaler uanset at man legger ny forsegling hver 1/2 år for optimal beskyttelse og effekt.

Prismesseig er denne 300% billigere end de nevnte :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prismesseig er denne 300% billigere end de nevnte :-)

Spørs litt åssen man ser på det, ihvertfall på Tefcar så blir lakken korrigert først, før de legger på beskyttelse. Så at den er 300% billigere er jeg ikke helt enig i, men det er jo selvsagt også opp til hva hver enkelt ønsker. De fleste som tenker "Polish" eller "Voks" mener egentlig samme greia og tenker bare da på å få på beskyttelse på bilen. Så da kan man se sånn på det laugh.gif

Dette ble innviklet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs litt åssen man ser på det, ihvertfall på Tefcar så blir lakken korrigert først, før de legger på beskyttelse. Så at den er 300% billigere er jeg ikke helt enig i, men det er jo selvsagt også opp til hva hver enkelt ønsker. De fleste som tenker "Polish" eller "Voks" mener egentlig samme greia og tenker bare da på å få på beskyttelse på bilen. Så da kan man se sånn på det laugh.gif

Dette ble innviklet.

En tefcar behandling koster mellem 4500-5000,- med en årlig service korigering på 1400,-

Nanolotus Lakk polish og forsegling sett 399,-

I rest my case :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En tefcar behandling koster mellem 4500-5000,- med en årlig service korigering på 1400,-

Nanolotus Lakk polish og forsegling sett  399,-

I rest my case  :D

Du kan jo legge til arbeidstid, andre produkter som går med osv i regnestykket ditt da ikke alle folks tid er gratis, men ja, forstår at det fortsatt er billigere ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin test dette Petter, blir spennende å se hvor lenge den varer :)

Dere andre må huske at kjørespor/hologrammer er inkl. i prisen på en sånn Tefcar/Ditec behandling :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare spørre Petter om bilen har blitt detailet tidligere, eller om Nano Rensen også tar små swirls og rds? For lakken ser jo mer eller mindre feilfri ut etter rens og før forsegling...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere andre må huske at kjørespor/hologrammer er inkl. i prisen på en sånn Tefcar/Ditec behandling :D

Spørs hvem som gjør jobben det da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive