Gå til innhold
kris1986

Holdbare vokser

Recommended Posts

kris1986    186
kris1986

Jeg har tenkt litt på holdbarhet den siste tiden ettersom ett lag med 845 på bilen til dama klarer seg overraskende godt om dagen. Voksene jeg bruker en del for god holdbarhet er f.eks MG#16, Collinite 476s og 845, disse lukter det fargestifter av, eller da parafinsk voks.

Jeg er ingen kjemiker så jeg må spørre, er det som gjør at disse voksene holder så lenge nettopp parafinsk voks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stein86    158
Stein86

Jeg vil nok tippe at en av grunnene til at slike vokser holder mye lengre enn rene carnauba-vokser er at de er en miks mellom voks og sealer, en såkalt hybrid.

Dersom du søker litt rundt på DW så er det endel spennende tråder der dodo-dom har mye god kunnskap rundt dette emnet.

Skulle gjerne søkt frem trådene for deg, men sitter på trådløst bredbånd og det er så sykt tregt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MortenM    62
MortenM

Grunnen er sikkert at den rengjør underlaget med parafin, så det blir bedre heft.

Ellers er det vel Carnuba innholdet som avgjør om den holder lenge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Collinite inneholder sterke petroliumsdestillater(?) som regelrett biter seg fast i lakken, collinite sier vel selv at bruk av lakkrens/precleaner er unødvendig da voksen biter seg fast i det meste pga sterke løsemidler...dog er dette bare noe jeg har lest en eller annen plass.

Innholdet av carnauba i % sier sjelden noe om hvor holdbar produktet er.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Ja, men er ganske så sikker på at MG#16 ikke er en hybrid som MG#26, og 16 har bedre holdbarhet, dette er da pga parafinsk voks, ikke tilsatte polymerpakker?

(Var ikke ett svar til Porta, men generelt)... hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Jeg har hatt veldig god erfaring med MG#16 hvertfall.. Dette er ca 7-8 mnd etter jeg la på MG#16 på bilen til bestefar, ganske imponerende

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig