Gå til innhold

Opas sin bil og mc historie


opas

Recommended Posts

Ble litt inspirert av trådene om bilhistorien til medlemmene og vil gjerne fortelle litt om min i tekst og bilder.

Mangler selvfølgelig bilder av noen av bilene desverre. :(

Min første bil var en orange Opel Rekord 2.0 Coupe Berlina 72 mod som jeg hadde i et år før jeg investerte i denne:

Opel Kadett 1.6 GT

IMG_0001.jpg

Hadde ikke denne så lenge før jeg kjøpte ny motorsykkel Kawasaki GPX 750R i 87

Denne sykkelen tok meg b.l.a på tur til Italia og hjem igjen.

1c2fe1de3f7043f53aba116efe134b9c.jpg

Denne hadde jeg i en sesong før jeg krasjet og kondemnerte hele sykkelen , fikk ny på forsikringen.

Den nye var jeg på tur med Østerike rundt.

fe87a4fa2a8536b528044cf866f5b59a.jpg

Har ikke kjøretøyene så lenge før jeg bytter og kjøpte denne Kawasaki ZX 10 året etter i 89

Med denne kjørte jeg til Spania på ferie med og noterte 270km/t på autobahn B)

f002f2cd7809741e9426fcebed2b7a40.jpg

Under denne sykkel perioden hadde jeg b.l.a en Toyota Carina 80 mod , Ford Taunus 79 mod , Mitsubishi Galant 2.0 EXE 87mod

Så hadde jeg en Honda CBR 600 F 92mod etter dette:

a6f497cbceacc71b931aa6376aa97aa5.jpg

Jeg hadde også en Peugeot 306 XN som jeg kjøpte ny...

Så ble det en Opel Corsa 1.2 CITY kjøpt ny i 1996

untitled1.jpg

Så ble en Opel Astra 1.4 Club kjøpt ny i 1999

untitled.jpg

Etter to år ble den byttet i en ny Opel Astra 1.8 Comfort combi som ble kjøpt ny i 2001 , en flott bil som jeg desverre ikke har bilder av :( hadde orginal spiler og gikk bra med 125 hk.

Hadde ikke den så lenge heller før en ny Opel Vectra 2.2 DTI Elegance ble kjøpt ny i 2004

Denne bilen var fin å kjøre og hadde gedigen plass , motoren på 125 hk diesel gjorde sin jobb bra.

Bilenvga.jpg

Etter to år ble Vectraen byttet i en helt ny VW Passat 2.0 TDI Highline stv. med DSG i 2006 , en flott bil med skinn,adaptive xenonlys ,dsg og 140hk diesel.Men desverre var bilen full av feil og stod mer på verksted enn på veien , servicen til Møller var svært dårlig.

Passatgalleri.jpg

Under denne perioden jobbet jeg på kontor og hadde bruk for bilen i jobben og vi skaffet oss en konebil , en Citroen C1 med climaanlegg m.m som ble kjøpt ny på samme tid som Passaten.

_MG_0350.jpg

Siden det var mye problemer med VW ble Passaten byttet hastig ut i nok en Opel , en liten ny Corsa 1.3 CDTI med 90 hk diesel og i Cosmo utførelse. En knall bil som jeg var fornøyd med og var stappet i utstyr som delskinn,adaptive lys,panoramatak,dieselvarmer,varme i ratt,ryggesensor og masse mer.

_MG_3751-1.jpg

Under denne perioden ble en ny sykkel kjøpt i 2008 , en helt ny Harley Davidsson XL 1200 C som var en drøm for enhver detaljer B)

827aa413c3da8654a1d95cd9c9472a40.jpg

Men jeg var ikke helt klar for Harley enda selv om lyden var fantastisk og ønsket mer eventyr og kjøpte en ett år gammel BMW R1200GS 07

_MG_3998.jpg

Så tilslutt har jeg nå kjøpt en helt ny Volvo V50 1.6 DRIVe godt utstyrt , og håper jeg fortsetter å være førnøyd med det.

_MG_0702copi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

:) Du har hatt en del artige maskiner da.Likte best Kadetten og volvoen du har nå.Jeg er svak for gamle Opler og røde biler ;) Kjenner en som har en sånn c1.de er litt tøffe, og er vel basert på aygo :)

Ble inspirert til å lage en sånn tråd selv nå B)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fint og blankt!!!

Enda godt du kom til vettet tilsist da.. hehe :P

Jeg har vel alltid synes Volvo har vært noe spessielt siden min far fikk låne 164en til sjefen sin og jeg fikk sitte på , det var stas.

Har på en eller annen måte innbilt meg at Volvo var alt for overpriset , men merker jo at det er litt premium over disse bilene og håpe at fremtiden gir oss Volvoer som i dag på tros av mulige Kinesiske eiere.

Jeg tror det går bra , se på f.eks Jaguar og Land Rover de eies vel av Indiske Tata og det går jo greit.

Ellers er vel både Hummer , Rover og MG blitt Kinesiske.

:) Du har hatt en del artige maskiner da.Likte best Kadetten og volvoen du har nå.Jeg er svak for gamle Opler og røde biler ;) Kjenner en som har en sånn c1.de er litt tøffe, og er vel basert på aygo :)

Ble inspirert til å lage en sånn tråd selv nå B)

Det har vært mange gode minner ja , Kadetten var min første nye og ble valget da en GSI ble for dyr.

Rekorden var også flott , synd jeg ikke har bilder , den var orange og hadde sort vinyltak , coupeversjon og Berlina utstyrt med sennepsgult velourinteriør. Vakker og hadde 100 spreke hester :)

Når det gjelder C1 så synes min kone og jeg at C1 versjonen var den mest sjarmerende av slektskapet C1 , 107 og Aigo.

Motoren i C1 var en Toyotamotor på 1 liter og tre sylindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg hadde en citroen C1 som leiebil en gang, trudde jeg skulle dævve når jeg opna bakdøra, ser passe snodig ut med 5dører på en sånn liten bil, :lol:

Men en pen samling du hadde der ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg hadde en citroen C1 som leiebil en gang, trudde jeg skulle dævve når jeg opna bakdøra, ser passe snodig ut med 5dører på en sånn liten bil, :lol:

Men en pen samling du hadde der ja! :)

Det du sier der er faktisk ganske artig..

Jeg skulle hente nye vinterhjul til den og var inne i butikken å skulle betale , da jeg kom ut stod en ansatt fortvilet inn fordøren å prøvde å vippe frem forsetet slik at han kunne få dekkene inn i baksetet :lol:

Jeg sa ; det er bare å åpne her bak

Mannen sa ; er det dører bak her også??? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hei igjen folkens , lenge siden sist , men har dullet med bilen og synes livet har vært skjønt :D

Nå har jeg jaggu handlet ny bil igjen , ja jeg har sikkert en skrue løs og er sikkert alt for impulsiv :fun: men livet er herlig og veiene alt for dårlig :lol:

Campingvogn kommer på tunet også snart og trenger en bil med litt trekkmulighet.

Jeg har i går bestilt meg følgende som for håpentlig vis blir levert i sept/okt:

Ford Kuga Titanium 2.0 TDCI 4x4

Farge:

Frozen White.

Utstyr:

Powershift

18" (D2ULA) alu

Bi-xenon

230v uttak i baksete

Parksensor foran og bak

Sony anlegg med Bluetooth/stemmestyring med USB mm¨

Skvettlapper foran

Panoramatak

Alu takrails

Tilhengerfeste avtagbart

Tilleggsvarmer , programerbar

Vinduer blå foran og mørktonede bak

Vinterhjul på 17" alu

Cruicecontrol

Regnsensor

Sportseter i delskinn.

m.m

Så kommer utfordringen det eventuelt blir med hvit bil....

Stod i valget mellom sort , sølv og hvit.

Liker veldig godt rød , men synes rødfargen til Kuga ikke traff helt hos meg personlig.

Sølv har jeg hatt for mange biler med og er litt lei selv om det er en farge som er enkel og holde.

Sort er flott , men det er faktisk en kjennsgjerning at sort kamuflerer bilens former og linjer så hvorfor prøve å skjule Ford sitt Kinetic

designspråk som jeg synes er lekkert.

Hvit synes jeg bilen fortjener grunnet mye sorte detaljer som får frem kontrastene godt.

Men nå trenger jeg sikkert noe nytt i bilpleiesamlingen og vil gjerne ha råd om hva som bør gjøres med hvit bil , har sett meg ut b.l.a Swissvax Glacier som bør være ett godt valg........noen tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Erik Rasmussen

Under denne perioden ble en ny sykkel kjøpt i 2008 , en helt ny Harley Davidsson XL 1200 C som var en drøm for enhver detaljer B)

827aa413c3da8654a1d95cd9c9472a40.jpg

Men jeg var ikke helt klar for Harley enda selv om lyden var fantastisk og ønsket mer eventyr og kjøpte en ett år gammel BMW R1200GS 07

_MG_3998.jpg

Øyyyy, bytte ut Sportstern med en Motoguzzi med hengepupper, hva er det for noe da :blink:

Seriøst: Flotte sykler begge to.

Har en Sportster og en Roadking selv. Lever etter regelen "Du selger ikke en harley, du kjøper en til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim-G_R

Mye fint og blankt!!!

Enda godt du kom til vettet tilsist da.. hehe :P

Det kalles å "Se lyset"; "Bli frelst", "finne jesus", osv. Halve-jula!

Hvor lenge hadde du corsa'en, egentlig? Og hvor lang tid tok det før fangerne var grå/hvite? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...