Han5y

Produkter i utlandet

Ser detailerne i utlandet, spesielt UK er glad i diverse "ukjente" merker som vi her i Norge sjelden hører om, og enda sjeldnere, bruker.

Kan nevne feks Finshkare, Dodo juice, Zaino, Clearcote, Harlys også videre også videre. Dette er merker de på DW rett og slett elsker, og bruker mye. Hvorfor har ikke vi samme favorittprodukter? Er vi mer kresne, eller er dette ukjente produkter for ALLE av oss, og dermed ikke hatt mulighet til å teste noen av disse like grundig som mange andre..?

Refererer til denne tråden,da Finishcare hadde en pastewax som vant over alle andre bilpleieproduktene på det forumet, noe som er fryktelig merkelig, da dette er et produkt som koster underkant av 200,- Norske kroner. Er det noen som har prøvd dette produktet, og muligens lage en test for oss her på DCN? :)

Den kan kjøpes her:

http://www.seriousperformance.co.uk/Products,52,toView_402.html

Tråden jeg refererer til:

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=142597

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg litt enig, syntes det går i mye av det samme her hos "oss" detailere i Norge.

Jeg synes mange andre produsenter har mye spennende, blandt annet Raceglaze, Finishkare etc etc :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi kjøper jo det vi vet er bra og som funker i følge andre som har prøvd produktene i Norge.I Marokko eller Kina har de sikkert like mye skryt av det de bruker mest av der, som vi skryter av sholl og 3m produkter. Så om en annen detailer club skryter av produktene de bruker mest av, så orker jeg ikke kjøpe dem fordi om det må bestilles i utlandet. Jeg tror at om de produktene de bruker mest av i mange andre land er skikkelig bra, så vil de ende opp hos forhandlerne som er aktiv her inne før eller siden. Og da etter at de har testa det de skal selge selvfølgelig ;) Om en amatør som meg prøver ett produkt og sier det er knallbra her inne, så skal det en god el bilder og overbevisende omtale til før jeg velger det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje noen er skeptiske til å prøve noe nytt? Vi søker kontinuerlig etter nye leverandører til å levere varer til nettbutikken vår og har klart å finne noen det siste året som har blitt populært blant norske kunder, RaceGlaze er vel det som oppleves som mest spennende for oss om dagen, Autosmart produktene er også noe vi kommer til å utvide sortimentet med over nyttår..

Det jeg tror kan være ok for bilpleieintresserte er å prøve noe nytt avogtil og kanskje få seg en aha opplevelse (eller ikke..)

Vi ser ihvertfall frem til et nytt år med mange spennende produktnyheter :)

Arnfinn

Autobahn Bilpleie

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De av oss som handler i utlandet bruker jo mange av disse produktene. Selv bruker jeg jo f.eks finish kare high temp wax'en flitting, jeg bruker også mark-v polish og mye annet som ikke er så vanlig her. Finish kare voksen (egentlig paste sealer) er noe av det beste jeg har vært bort når det gjelder enkel bruk og varighet. Vi bor i et lite land og ALLE merker kan ikke være tilgjengelig her. Da blir det som regel noe som slår an fordi noen bestemte seg for å importere akkurat det, og så bruker vi det.

Hvis de som driver butikk ser at vi bruker mye av et produkt som ikke er å få kjøpt i norge så vil noen som oftest ta inn dette. Det har skjedd mange ganger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at vi bruker så lite ukjente og "nye" merker er fordi disse holder en lavere pris enn de store kjente merkene, i tillegg til at vi rett og slett er littredde for å prøve noe nytt.

Feks, ting fra raceglaze, clearcote, dodo juice, og Finishcare er de tingene folk nesten bruker mest av på DW, og disse er relativt billige ting kontra Sv, scholl, også videre. Når vi ser billige ting,så referer vi som regel til "Dårlig holdbarhet", "Tungt å bruke", "Ubrukelig forpakning", og lignende.Selv om jeg tror det er innbildningen som sier dette.

De fleste merkene (både kjente, og de ukjente merkene her) har sjitprodukter, sånn er det med alt man kjøper, ingen merker er perfekt. Og selv om prisen er forskjell, så tror jeg de billige er vel så bra som de dyrere.

Jeg har iallefall kjøpt en pakke med Dodo Juice, som hete fantastic four, et lite prøvesett med de 4 mest kjente DJ voksene. Så får vi teste,og se :)

Noen som melder seg frivillig av bestilling av andre ukjente produkter? :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når de billige produktene kommer til norge er de som regel plutselig ikke så billige lengere, dessuten synes vel de fleste her inne at det er morro å prøve nye ting, ihvertfall jeg da :D

Ketil (scandicshine) hadde jo inne MYE fra Dodo tidligere men holdbarheten på de "rimelige" voksene var heller dårlig og salget var vel ikke noe å rope hurra for..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hype, hype, hype.. ;)

Er du på ett forum av ett slag, og det er f.eks 2 stk som poster veldig mye og de anbefaler ting ofte, og det er nye folk som kommer inn og lurer på hva de skal kjøpe, da blir det ofte en samtale i en tråd, dette går da til PM. Ting blir anbefalt, og "nykommeren" får tips og kjøper tingen som "superbrukeren" anbefaler, da har man enda en som bruker de produktene. Vet det er mye sånn, spesielt når det er mennesker som fronter butikker på forum, men sier IKKE at dette er en uting, det er ikke det tråden handler om ;)

Også er det hva butikkene som vi har forhold til fronter, si f.eks God Kjemi, var ikke så mye 3M her før godkjemi tok inn 3M ;)

Selv er jeg glad i å prøve produkter som ikke alle andre bruker, det er vel også derfor en har bestilt litt fra utlandet, men det blir det mindre og mindre av nå ettersom det blir flere nettbutikker som fører bilpleie i landet vårt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror kris1986 er inne på en av grunnene, det at "superbrukerne" anbefaler sine favoritter, og her på DCN er vi et ganske lite samfunn sammenlignet med DW, da blir kanskje også antall superbrukere færre og det blir oftere slik at de samme produktene anbefales igjen og igjen.

Dessuten har jeg inntrykk av at folk her er mer glad i dyre vokser til Swissvax osv, mens på DW er det mer enighet om at det er nesten umulig å se forskjell mellom de gode voksene i blindtester, dermed blir pris og holdbarhet enda viktigere faktorer. På den måten har Collinite og Finish Kare blitt populære der har jeg inntrykk av.

Selv har jeg Clearkote Carnauba Moose Wax og en liten boks Finish Kare High Temp Wax hjemme men disse får jeg tidligst testet til våren.

Har hørt at Finish Kare voksen skal være bra på felger også pga god holdbarhet, mens Clearkote'n skal være nice på mørke farger, wet look osv.

Endret av sruben
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er derfor jeg leser og skriver mye på DW og andre store forum da jeg føler at man blir litt mer "nyansert", lærer litt nye ting og ikke bare får høre de samme gamle meningene gang på gang. Det er også lettere å diskutere nye meninger og oppdagelser :) Men viktigst av alt, det er mer fokus på "se hva jeg får til" enn "se hvilke produkter jeg har". Dvs ikke samme utstyrsracet. Men det har kanskje noe å gjøre med at de fleste har litt bedre råd her i norge enn i USA og i England.

Finish kare high temp voksen er som nevnt vanvittig bra ja. Jeg har hatt den på felgene mine siden jeg kjøpte dem i høst og de beader akkurat like bra som den dagen jeg la på sealeren. Selv etter flere omganger med uutblandet felgrens og mye vasking + saltlake osv. Dessuten er den veldig lett å bruke, kun 20 min herdetid, like lett å buffe av som jetseal, kommer i en DIGER boks og koster så godt som ingenting. En "no brainer" synes jeg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Topp high temp 'voksen' med pink waxen til Finish Kare for en skikkelig wow!-opplevelse. Billig og BRA.

Er og enig i det du sier om "se hva jeg får til" og "se hvilke produkter jeg har".

Men er nok ikke bare pga. økonomiske grunner, er jo litt mindre miljø og forhandlere her til lands.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DCN er et svært lite "samfunn" sammenlignet med f.eks DW og mangfoldet av produkter vil naturlig nok bli deretter, selv om det allmenne kunnskapsnivået ikke står tilbake for noe annet forum . Det at vi har noen "faste" forhandlere som er såpass godt befestet her inne, gjør selvsagt sitt til at mange bruker nettopp deres produkter. Dette tror jeg for mange også har med tilgjengelighet å gjøre. Det jeg derimot tror mange ikke helt tenker over, er all den gratis oppfølgingen vi får nettopp ved at disse ekspertene frekventerer her inne. Det som også skyldes at mange bruker deres produkter er nettopp fordi de også fungerer veldig bra, selv om det også er et hav av andre produkter der ute.

Når det er sagt, så synest jeg det er litt trist å lese noe av det som står skrevet over. Er det slik DCN oppfattes, tenker jeg da?

Dette uten at jeg kommer til å diskutere dette noe videre her i denne tråden. Den enkelte kan jo lese gjennom hva man har skrevet og tenke over hvordan dette kanskje oppfattes av andre.

Vær så snill og ikke kom med negative insinueringer som går inn mot enkelte typer av brukere av forumet. Selv har jeg sett gjennom absolutt alle S&S tråder her inne på forumet(bakgrunnen for dette kommer snart :) ), og det er mye forskjellige produkter som også har blitt brukt her inne:-)

Jeg prøver ikke å slå et slag for hverken Scholl, 3M, SV, Megs, DG, noen bestemte brukere eller forhandlere her med det jeg skriver, men for forumet DCN.

Vennligst hold tråden for videre diskusjoner til produkter fra utlandet, hvis dere skjønner tegningen ;)

4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hatt nok å lese du da Brynjar om du har sett igjennom alle show and shine trådene :) Men det kan jo være lærerikt. Jeg velger hva som helst av produkter, men som nybegynner kun det som er bra i følge de her inne og som er testa av profesjonelle, eller folk med en god del erfaring. Har fått inntrykk av at de mere erfarne gjerne prøver nye ting, men ikke at de skriver om det.som jeg vet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ganske forskjellig fra land til land det der....se på USA f.eks der er Meguiars nr 1 på salg av bilpleieprodukter. Her i Norge er det sikkert TurtleWax :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Døde denne spennende tråden ut etter et såpass kort liv? Temaet er jo absolutt aktuelt da det finnes utrolig masse bra produkter som elskes i utlandet og som knapt det brukes et åndedrag på å snakke om i Norge. Jeg tror nok vi går litt i den fella om at " dyrt må være bra". Alle forum har sitt DNA og det er klart at fler brukere gir støre mangfold, men det er viktig at vi på DCN også har et åpent sind for nye produkter som omtales postivt i utlandet. Det er eneste måten å bringe hobbyen / interessen vår videre på.

Så over til produkter, noen som har erfaringer med Zaino, eventuelt finnes det noen forhandler i Norge?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv hadde jeg aldri noensinne hørt om Chemical Guys for litt over ett år siden, men i dag så er mesteparten av produktene jeg eier nettopp CG. Er veldig fornøyd med produktene, men nå har jo ikke jeg prøvd så himla mye annet heller...

Men siden Ketil og mange andre som driver profft med bilpleie bruker dette, så er jeg rimelig sikker på at det er gode produkter.

Det eneste jeg hadde hørt om for ett par år siden som var for meg kjente merker var TurtleWax, AutoGlym og Biltema. Hadde faktisk ikke hørt om Svisswax for jeg datt over en link i ett forum på nett.

Men i dag når jeg har blitt mer interisert i bilpleie, så finnes det plutselig drøssevis av merker som er kjente for meg. Hva som er best blir jo en umulig oppgave og finne ut, da jeg tror de fleste produkter i samme kategori ikke kan skilles fra hverandre av den vanlige mann i gata.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive