Gå til innhold
kris1986

Senkesett

Recommended Posts

kris1986    186
kris1986

Hello boys and girls.. !

Lurer på å slippe kebabtralla mi litt nærmere bakken, hva anbefales av senkesett? Vet det er mye som er dårlig der ute!

På forhånd, takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PH/Blankbil    111
PH/Blankbil

Hello boys and girls.. !

Lurer på å slippe kebabtralla mi litt nærmere bakken, hva anbefales av senkesett? Vet det er mye som er dårlig der ute!

På forhånd, takk!

Jeg selger alt av varer fra H&R.

Det er ett merke jeg har brukt mye og som jeg syns er meeeget bra og komfortabelt og kjøre på. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndreasLie    1 033
AndreasLie

H&R, eibach og KW er gode senkesett. Skal du ha justerbart senkesett kan jeg anbefale KW versjon 1. Lett og justere og bilen sitter godt på veien etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Jeg selger alt av varer fra H&R.

Det er ett merke jeg har brukt mye og som jeg syns er meeeget bra og komfortabelt og kjøre på. default_smile.png

Så jeg kan shoppe litt fra deg mht senk av min svenskegrevling også da?

Endret av EssieK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PH/Blankbil    111
PH/Blankbil

Så jeg kan shoppe litt fra deg mht senk av min svenskegrevling også da?

Jada, alle skal få.

Kris, send en mail til post@blankbil.no så kan jeg sjekke for deg hvis du vil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petter    1 397
Petter

Hello boys and girls.. !

På forhånd, takk!

På facebook stil: LIKER!!!

Kommer til å gjøre seg mye på bilen din å ha den litt nærmere bakken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EspenHamre    98
EspenHamre

Kan anbefale H&R, Blankbil har levert dette til RS2en min.

Sammen med Michelins beste gatedekk så har jeg hatt såpass G i svinger at folk holder pusten, helt konge understell!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndreasLie    1 033
AndreasLie

når folk her sier de har senkesett på bilene sine. Har dere da coilovers eller bare senkefjærer? Selv synes jeg det var stor forksjell fra bare fjærer til coilovers.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rs_t    1
rs_t

Kjørte med H&R fjærer på min forrige bil. Bare godord å si om de! Har en kamerat som har H&R 30/30 på sin 315Ix og han er veldig fornøyd også. Fint kompromiss mellom komfort, sportslighet og brukervennlig senk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Han5y    120
Han5y

HR skal være stivt og godt etter hva jeg har fått høre, men det er liksom det som er meningen med senkesett :lol:

Eibach er gode greier, mye komfort, gode kjøreegenskaper. Gamlingen har dette på hans Alfa 156, og er knallfornøyd. 53 år gammel kar med høydejusterbare senkesett... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

På facebook stil: LIKER!!!

Kommer til å gjøre seg mye på bilen din å ha den litt nærmere bakken.

Du stiller opp i arbeidsklær vel? Mins å huske jeg polerte en halv V70 før ett treff... ;)

Bilen sitter helt fantastisk på veien fra før, er jo 50/50 vektfordeling, så er ikke å få den stiv jeg er ute etter, men å få den til å bli penere ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndreasLie    1 033
AndreasLie

min er vel senka over 60mm og så stiv at nyrebelte nesten er påbud :lol: Ikke så veldig komfortabelt, men hva gjør man ikke for skjønnheten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Jeg tenker 30-40 senk på min grevling - om ikke bare for å få den "closer to heaven" så for å få den litt stivere også. OG9-3 er ikke viden kjent for å være av de stiveste bilene akkurat... default_smile.png

Endret av EssieK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

Vil hvertfall anbefale deg å gå for justerbart i forhold til et "fast" senkesett.

Har til nå hatt 5 ulike versjoner på tilsammen 3 biler, og var ikke før jeg nå havnet på justerbart jeg faktisk ble fornøyd med høyden. Det er så mye variasjoner med hensyn til hvilken høyde man får. Har du f.eks. slitne dempere, vil bilen bli mye lavere. Har du Bilstein, vil bilen bli høyere da de faktisk er høyere satt opp (med fjær/demper.)

Uansett, skal du senke mye (mer enn 40mm) bør du uansett ha nye kortere dempere samtidig. Hvis ikke får demperne et helt nytt arbeidsområde å jobbe i som de ikke er laget for, og vil da slites veldig fort ut. Gir bare mye ekstra arbeid å la være å skifte demperne samtidig. Kjøper du coilovers får du ofte kombinasjonen fjør/demper billigere enn om du skulle kjøpt det hver for seg.

Selv investerte jeg i Supersport justerbart. Hadde flere utslitte dempere, så de måtte nye uansett. Med ønske om lavere bil samtidig var det ikke noe stort spørsmål om hva jeg skulle gjøre. Fikk Supersport til 4000kr, og synes det er en grei pris. Ikke det som er kjent som det mest holdbare (men regner minst 2-3år), men er ganske stivt, og man har jo muligheten til å få den perfekte høyden. Absolutt kjøpet i forhold til 4 orginale dempere til rundt 3tusen + senkefjærer. Sammepris totalt sett, men her får man det som man vil ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngvejos    6
Yngvejos

Jeg ville gått for et H&R coiloversett. De er justert for Nürburgring, som er veldig identisk som offentlig vei.

De gir en stiv og kontrollert bil uten sprettballfølelsen som er typisk på understell med konidempere.

De er også de eneste som leverer coilovers med støvhette over demperene.

Hvis du skal ha fjærer og dempere (Noe som aldri gir den høyden man ønsker), har du to alternativ:

Bilstein sprint dempere og H&R fjærer, eller Bilstein sprint dempere og Eibach fjærer. ;)

Jeg kjørte med faste fjærer før (først 30/30, så 60/30 og til slutt 75/30) kombinert med gule konidempere.

Bilen var pinnestiv, og man måtte ha nyrebelte for å kjøre.

Jeg byttet til h&r coilovers og bilen ble mer behagelig og mindre nervøs. Til tross for at det føles mykere, kunne jeg kjøre beint fram over fartshumpene med ca 100mm senk uten å ta nedi.

Endret av Yngvejos

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig