veedar

Hjelp til valg av produkter

Hei godtfolk.

Trudde til nå at jeg og noen venner var ganske oppegående på dette med bilpleie, men dette forumet har vist meg en helt annen verden. Har da alltid trudd at svamp og pusseskinn er så fint atte, men neida.. det er jo fy fy :D Den nye bilen skal på vaskehanske og microfiberhåndkle hvertfall :D

Jeg har bestilt meg en ny 2010 modell outlander i sort, og med sort skinninteriør som kommer i løpet av januar.

Jeg har alltid behandlet bilene mine bra, og med mye vask og omsorg, men som dere alle sikkert allerede vet, så er det lett å bli hekta.

Tidligere har jeg egentlig brukt litt produkter på måfå, og ofte autoglym, eller cartec produkter.

Det jeg trenger hjelp til nå er egentlig en liten handleliste over produkter som bilen kan ha godt av. (en julegave?)

Etter mye lesing her inne så frister det med å handle inn enm haug med meguiars produkter, men er åpen for annet og.

Jeg kommer til å pleie bilen for hånd til å begynne med, så produkter som passer til dette må det være. Har en billig DA maskin med ett hode og, men den er lite brukt.

Håper på noen nyttige tips om valg av produkter. Vil helst bruke komplett fra samme leverandør, da jeg synd det er mere "ryddig" :D

Jeg tenker da på produkter til å vaske og vedlikeholde lakk, ruter, og skinninteriør.

Endret av veedar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forslag fra godkjemi.com / undertegnede:

Avfetting: Prickbort

Vaskehanske; Meguiar's eller Mothers Wash Mitt

Såpe: Soft Wash Gel (hvis du vasker ofte) eller NXT Car Wash (hvis du vasker skjeldent)

Grit Guard til den ene vaskebøtten

Water Magnet til tørk

Skal du polere for hånd; anbefaler jeg:

Deep Crystal step 1+2+3 (f.eks)

Scratch-X ripefjerner

2stk 4pk Applicator Pads

2stk 3pk Supreme Microfiber

NXT Glass Cleaner

Gold Class Leather Cleaner/Conditioner

..dette burde være et greit sted å begynne ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjap handle liste:

washiiii

diverse MF

voks + clay

gummi/plast foryer. (funker inne i og utenpå)

++++++++++

alt etter ønske og lommebok. Har ikke valgt det billigste, men er drøye i bruk og du har produkter lenge.

Lykke til og velkommen til galskapen.... (den råder her!)

EDIT: ser kazzper slo meg på mål linjen... uansett hva du velger er alle gode produkter..

og PB som kazzper nevner er en god/sikker vinner som avfetting..

Endret av Tyggern
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vil nok si swissvax master collection å leather care kit siden du sa du hadde bestilt skinn interiør :)

er nok litt dyrt men det er verdt pengene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive