mgreen

Polering av båt

Håper det finnes noen båtfolk her inne som kan hjelpe meg litt.

Svogeren min har en båt som trenger litt stell. Han får en roterende maskin til jul, og jeg tenkte å supplere med litt produkter. Men jeg har ingen anelse hva som fungerer bra/best til båt.

Har surfet litt rundt og etter det jeg skjønner virker det som Meguiars #67 One Step Compound skal være bra. Svogeren min er nok ikke like glad i å pusse og gnikke som meg, så et One Step produkt virker fornuftig.

Tips til pads å påføre dette med?

Så også på Meguiars #56 Pure Wax som et supplement til One Step Compound.

Andre forslag mottas selvfølgelig med stor takk også!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt One Step Compound med roterende og hvit sonus pad, virket som en grei kombo som tok bra.

Pure Wax etter OSC er gull.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har polert Båt med Scholl A15 og hvit spider pad. tok mye og ble blankt. s17 skal også være bra på Båt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips og tilbakemeldinger :)

Kom gjerne med flere...

Regner med jeg bestiller i løpet av morgendagen, for å sikre meg at det er i hus til jul.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips og tilbakemeldinger :)

Kom gjerne med flere...

Regner med jeg bestiller i løpet av morgendagen, for å sikre meg at det er i hus til jul.

Vores Nanolotus Marine sett er veldig bra. Da er Gelcote cleaner som man kan polerer med maskine samt beskyttelse i form av Gelcote forsegling. Dette er veldig bra produkter som er enkle at jobbe med i et bruker vennligt sett :thumbup:

Findes her: http://www.nanowebshop.no/catalog/product_info.php?products_id=276

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

One Step Compound er uten sidestykke.. perfekt til gelcoat. Polish for lakk funker "helt greit," men kan ikke sammenlignes.

Pure Wax er også gode greier, den er laget spesielt for å beskytte mot salt, samtidig som den hefter godt på gelcoaten

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

One Step Compound er uten sidestykke.. perfekt til gelcoat. Polish for lakk funker "helt greit," men kan ikke sammenlignes.

Pure Wax er også gode greier, den er laget spesielt for å beskytte mot salt, samtidig som den hefter godt på gelcoaten

Høres bra ut. Har du på begge deler på lager?

Anbefaling av pad?

Endret av mgreen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror begge deler er på lager ja, ellers får jeg inn rimelig kjapt.

Glatt pad, med bra cut. Jeg har stort sett brukt burgunder meg's, men man kan risikere litt kjørespor på mørk, myk gelcoat eller folie men som regel er det nok å kjøre produktet helt ned ved hjelp av qd så forsvinner de.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polerte min Askeladden med de produktene i våres (One Step Compound og Pure Wax ). Jeg brukte Soanx sin orange pute fra Clasern. Den tok ikke de verste ripene men det ble utrolig blankt og fint. Laget egen tråd på den jobben. :)

Endret av gjohn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger folkens!

Ser ut til at folk har bra erfaring med produktene jeg har sett på, så da tror jeg nok jeg går for de.

gjohn: Takk for tipset om båten din. Søkte litt etter båt o.l. tidligere i dag, men kom av en eller annen grunn ikke over den da. Fant den nå ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes en del egne produkter til båt som er veldig fine. Tok båten til papsen i våres, og da brukte vi noe grove greier for hånd på undervannsdelen, og så brukte jeg MG80 på hele skroget etterpå. La 3M Marine Wax til slutt. Funket fint som snus. Nå går den båten kun i ferskvann da...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir Swissvax Nautico og Swissvax Nano polish på Storebro'n til fatter iløpet av vinter/våren... Gleder meg til å teste den :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive