Mats

Tips rundt vasking av washmitt

Hadde vanvittig møkkete bil igår som fikk seg en etterlengta vask, med det resultatet at mine washmitts er helt svarte selv etter vask på 95 grader med CG Microfiber wash/Milo

Noen som vet av noe tips til og få det rent? Eller er det bare og degradere SV puddelene mine til hjulbrønn/felg og kjøpe nye til lakk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kunne kanskje prøvd å lagt dem i et bad med blanding av Surfex HD, vet det ble gjort noen tester på dette angående MF´s.

Værdt et forsøk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke noe dumt forslag det nei! Det skal jeg prøve, har Surfex her så da skal jeg ta en test med det og komme tilbake med info når jeg har gjort dette.

Har kun brukt washmittene to ganger så er litt "kjett" og måtte kjøpe nye alt da, men surfex skal nå testes!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kjedelig å måtte kjøpe nye hver 2. gang bilen vaskes :)

Men husk å ta bilder før og etter da :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre, skal straks dra på vorspiel så jeg får ikke begynt med det idag men det er fint og gjøre imorgen når formen er litt uggen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers så lar du det bare ligge i bøtten mens du er å koser deg? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker nok like bra med Zalo som med Surfex. Husk varmt vann, og klem gjerne litt på den en gang i blandt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2 mht zalo eller surfex - samme opplegget her. La de ligge i ei bøtte over natta så det får jobbet skikkelig med "svartstoffet" i mittene.

Hehe, ser for meg etter nachspiel: "...schkal bare klemze pittelitt på dissche klompene her jeg schå dem blir schempefine...."

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine er også ganske svarte og brune, men har vasket de for hånd og i maskin, og utifra hva jeg kan se har de har ikke noe dritt i seg. Er det "farlig" å bruke de da, eller er de bare misfargede?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk ikke helt samme resultatet med salo som surfex. Virker som det blir "borte" når bøtta har stått noen timer. Lot noen pads stå i en bøtte over natta med zalo, og når jeg sjekka på morgenen virka det bare som vann. Ikke noe glid og ikke mulig å få det til å skumme. Ikke ble de så rene som med surfex heller. Zalo funker jæklig bra til padvask, men ikke til bløtlegging imo :)

Edit: Er nok ikke farlig å bruke dem om de bare er missfargede nei. Jeg har mange MF med streker og misfarginger på, men de er jo "rene" likevel når de har blitt vasket flere ganger på 90 grader.

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg peleier å bruke fingerne til å grundig rense utav mitten hver gang jeg dypper den i bøtta, da blir den omtrent ikke møkkete etter en bil vask, en god forvask hjelper også settfølgelig mye på hvor møkkete mitten blir, etter vask skylles den grundig i så varmt vann jeg klarer å holde hennene i, og er det en "vott" type skylles den grundig også fra innsiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er greit å ha 2 stk uansett.. 1 til de øvre panelene, og 1 til de nedre panelene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lagt de i bløtt nå med zalo, har ikke tatt noe bilder da jeg ikke orker og gå ned i garasjen og hente kameraet :P

Er litt redusert idag ja :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt Bio-Tex til hvite washmitts, blir knallfine :)

Men det er jo ganske "heftig" så om de tåler x antall omganger med dette er jeg usikker på

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er greit å ha 2 stk uansett.. 1 til de øvre panelene, og 1 til de nedre panelene.

Bruker rett og slett ene siden av mitten til øvre paneler og andre siden til nedre paneler jeg :) det gjør jo samme nytten :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive