staljin

Hva skal jeg bruke?

Hei,

Skal polere en rød Corolla som er veldig oxydert i lakken. Lurer på hva bør jeg gå løs på den med:

Har:

Scholl S03, S17, S40

Optimum Polish + Compound

Alle Scholl og Sonus puter.

Hilsen

Staljin

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

begynn med S17 og finishing pad, svart.. og se hva du klarer å fjerne, om ikke test S17 og ull..

om du vil ta med går du på S03 og cutting pad..

gå over bilen med S40 og polishing pad til slutt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres veldig fornuftig ut, takk. Er jo faktisk myk lak på de japsene så vidt jeg vet. Skulle helst ta bare en runde (spare tid). Kanskje hadde det vært bedre å gå over med polsihing pad fra Scholl + S17. Polerte Ford Fiesta 2006 model og der fungerte S17 med både blå og orange Scholl pad.

hislen

Staljin

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det veldig myk lakk så er det ikke sikkert resultatet blit noe spesielt med S17 og polishing.. da sitter du helt sikkert igjen med hologrammer da du er ferdig.. og S40 tar for lite... oxideringen blir sikkert bedre, men det vil være igjen en del på lakken..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette med eller uten klarlakk?

Hvis den ikke har klarlakk og er veldig oxidert skal du egentlig bare forberede deg på S03 og cuttingpad/ull, må ofte fjerne en del av den "døde" lakken før du klarer å korrigere. Men som sagt er det bare å starte med en mild kombo og jobbe deg opppover, husk å vaske pad`n ofte underveis ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått til mye med 2 del s17 og 1 del s40 på orange scholl på rød uten klarlakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk på at du må fjerne all den døde lakken, ikke bare tilføre oljer, ellers blir den fort matt og oksidert igjen.

Ellers vil eg bare ønske deg lykke til med poleringen og husk å ta deg tid til å nyte forskjellen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På veldig oksidert lakk så er det innimellom like greit å dra i gang ullpad da det kutter mer lakk fortere, en pad har en tendens til å tette seg fort med død lakk, og legg eventuelt pads som er brukt i vann ASAP etter polering, ellers setter fargen seg fast i paden bra fort....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive